Wanneer helm en/of motor aanschaffen?

bas_k

Die hard MF'er
7 jul 2009
878
0
Hilversum
Ik heb het motorvirus nog maar sinds de zomervakantie te pakken, maar sta wel voor de aanschaf van een helm (Shoei XR1000 of XR1100) en een motor (waarschijnlijk Street Triple).

Beschermende kleding heb ik:
Fatsoenlijke Probiker PRX-4 leren combi voor 199 euries

Helm heb ik een aantal gepast en naar het schijnt heb ik een Shoei-hoofd. Tenminste geen ARAI en/of AGV-koppie, volgens de verkoopster. Daar kreeg ik claustrofobisch in :/

Ik lees hier en daar iets over beurzen, hoor mensen over 'einde seizoen' en 'voorraad moet eruit' ...

Zou het zonde vinden wanneer ik zsm iets aanschaf en blijkt dat het in november allemaal tegen spotprijzen weggaat wegens seizoen/beurs/overige redenen...

Wat is de beste tijd / manier / plaats om een goede aanschaf (lees: goedkoop _O- ) te doen voor zowel helm als motor? Zijn er momenten dat het idd allemaal goedkoper is?
 
Laatst bewerkt:
beurzen wordt wellicht wat gestunt met prijzen maar als je tijdens "het seizoen" (de zomermaanden zeg maar) goed rondkijkt kun je ook dan goeie spullen vinden.

een motor zou ik nemen als het einde van je rijlessen in zicht is, nog beter: als je je rijbewijs al hebt, dan kun je namelijk proefritten maken
 
En je beschermende kleding?
Dat kost ook nog een hele hap hoor.

Als ik jou was zou ik gewoon eens rond gaan kijken bij verschillende motorshops in de buurt.
Anders kan je altijd nog op de website van hein gericke / motozoom / whatever gaan kijken.

Qwa motoren, ja, die worden na het zomerseizoen meestal wat goedkoper, dat scheelt iets, maar zal wel niet zo heel veel zijn..

edit:
Hoorde gisteren ook van mijn instructeur dat ze op beurzen vaak "50% korting" geven, maar dat ze er zoveel marge bovenop hebben geknalt dat het eigenlijk adviesprijs is.
 
Laatst bewerkt:
Goed rondkijken en dan kom je leuke aanbiedingen tegen.

Misschien is dit wat voor je: Home

Daar heb ik net ook een leren jasje gehaald.
15% korting op leren pakken en 19% op Shoei helmen

Je moet trouwens niet afgaan op hun online shop. In de winkel hebben ze een hele mooie kleding/helm afdeling.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zou eerst eens kijken wat je precies wil hebben. (qua kleding) Edan gaan passen in een winkel. daarna als je de maat weet gewoon via internet bestellen. veel goedkoper :p
 
Pas was ik bij motamoda geweest in Eindhoven, daar kreeg je volgensmij overal 20% korting.
Vaak is het ook online goedkoper, kijk maar eens op www.fc-moto.de . Heb zelf daar ook mijn helm besteld/gekocht.
 
Beschermende kleding heb ik:
Fatsoenlijke Probiker PRX-4 leren combi voor 199 euries

Helm heb ik een aantal gepast en naar het schijnt heb ik een Shoei-hoofd. Tenminste geen ARAI en/of AGV-koppie, volgens de verkoopster. Daar kreeg ik claustrofobisch in :/

Motor... zag net een import-forum... wil graag een witte Street Triple, maar die zijn er tweedehands niet zoveel...
 
Je krijgt altijd wat anders dan dat je wil, dus ik zou het maar algemeen doen. Dan valt de teleurstelling altijd mee ;)
Bijvoorbeeld met pakken: Wil je textiel of leer? Wil je dat je de broek en de jas aan elkaar kan ritsen? Dan heb je nog keus zat.
Of ben je niet bang dat een Street Triple niet lekker zal rijden? Misschien vind je een ander soort motor véél lekkerder rijden? Maar onthoud wel: "Wat dood is, is dood, maar wat vermoord is leeft voort." (uit Het Uur-U van Martinus Nijhoff)

Maar goed, ik gooi dan ook maar mijn vraag in dit topic. Misschien dat andere zo ook geholpen kunnen worden met een start bij het zoeken van goede goedkope spullen.
Wat zijn gangbare prijzen voor:
- een lerenpak?
- een textielpak met regenbescherming en warme voering?
- handschoenen?
- vizieren?
- GPS-systemen?
- een tweedehands motor?
- een nieuwe motor?
- van die communicatie-dingen waarvan ik niet meer weet hoe het heet?
Ik weet het, veel winkels bezoeken en op internet kijken. Maar als je al van te voren een soort van indicatie hebt, dan weet je wat je kan verwachten en schrik je niet als - bijvoorbeeld - een motor iets van €25.000,- kost.
 
Je moet gewoon goed zoeken.
Idd veel zaken hebben op het einde van het seizoen opruiming.
Ook op Beurzen kun je aantrekkelijke kortingen krijgen (ik heb op de motorbeurs nwe laarzen gekocht voor €50,-).

Maar ga ook eens voor de start van het seizoen kijken in moto zaken.
Ik heb bijna alles in februari gekocht.
Kijk maar eens naar kleding dat uit de collectie gaat, dat is vaak erg aantrekkelijk geprijsd :Y

Laatste tip:
Koop zoveel mogelijk bij een zaak, dan kun je ook leuke korting krijgen/ vragen
 
Lastig hoor. Prijzen lopen zo uiteen. Daarnaast vind ik dat een goede prijs niet alleen van de korting en het artikel afhangt. Zeker als je begint (like me) vind ik ook een goede hulp en service bij het aanschaffen van het kloffie erg belangrijk. Daar wil ik dan best wat extra voor betalen.

Mijn complete pak:
Jas (Richa), Broek (Richa), Helm (Schubert C3), Laarzen en handschoenen kwam op een 1550 euro uit. Maar wel in totaal 3 uur met een verkoper staan kletsen, overleggen en uitproberen. Helm was niet helemaal mijn kleur en kan ik eventueel omruilen (Ook al heb ik hem al gebruikt!) Heb nog wat korting gekregen, gewoon omdat ik ernaar vroeg etc.

Dit was trouwens motorkledingcenter in Hazerswoude-Rijndijk. Wmb super store!
 
Ik heb een compleet pak inc helm voor 400, nu had ik zelf al wel handschoenen dus zeg maar 450. Bij louis alles gekocht, schoenen, jas en broek waren allemaal 50% korting. Nu is het wel een textiel pak en weet niet wat jij wil?
 
Je krijgt altijd wat ...

Maar goed, ik gooi dan ook maar mijn vraag in dit topic. Misschien dat andere zo ook geholpen kunnen worden met een start bij het zoeken van goede goedkope spullen.
Wat zijn gangbare prijzen voor:
- een lerenpak? vanaf ca. 250 euro
- een textielpak met regenbescherming en warme voering? ca. 400 euro
- handschoenen? 50 euro
- vizieren? koop eerst een helm 200 euro
- GPS-systemen? ca. 550 euro- een tweedehands motor? ca. 2000 bij een dealer voor een leuke fiets
- een nieuwe motor? ca. 7.500 (een leuke start fiets, als ER6, Gladius, Diversion etc.)
- van die communicatie-dingen waarvan ik niet meer weet hoe het heet? 100?

Ik weet het, veel winkels bezoeken en op internet kijken. Maar als je al van te voren een soort van indicatie hebt, dan weet je wat je kan verwachten en schrik je niet als - bijvoorbeeld - een motor iets van €25.000,- kost.

dus voor ca. 3 k kun je wel (met veel plezier) rond rijden op je eigen motor.
maar ja je kunt ook een veelvoud uitgeven natuurlijk.

ps aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

ik zou trouwens de motor zeker pas na het behalen van je rijbewijs kopen.
als je weet wat voor type motor je wilt zou je wel je helm en pak eerder kunnen kopen voor tijdens het rijlessen. alhoewel ik geen probleem had om dat spul van de rijschool te gebruiken.

succes.
 
Laatst bewerkt:
Dude,

Als je echt een nieuwe motor wil kopen raad ik je aan te wachten tot januari/februari 2010. Je gaat dan makkelijk 1000-2000 euro minder betalen voor de motor die je nu zou kopen.
 
kijk eens op www.louis.de
veel keus, megastores vlak over de grens, goede adviezen en veel aanbiedingen.
 
ik heb ongeveer het zelfde issue

alleen bij mij is het virus al langer actief.. maar aangezien ik nog niet oud genoeg was mocht ik niks :( maar nu zit het er toch echt aan te komen. en ondertussen staan er overal leuke helmen en fietsen te koop.. het lastigste is nog wel het wachten tot.. omdat het toch het verstandigst is om je motor en/of helm en/of pak pas te kopen nadat je je rijbewijs heb gekocht.... vooral om 2 punten

- je motor moet wel bij jou rijstijl passen en zonder rijbewijs kan je niet zelf testritten maken
- het mooiste is toch wel dat je pak en helm bij je motor passen zodat je meer 1 geheel wordt met je fietsje ;)


Wachten dus
 
het mooiste is toch wel dat je pak en helm bij je motor passen zodat je meer 1 geheel wordt met je fietsje ;)

Ik hoorde van iemand die zijn pak en helm netjes op zijn fiets had afgestemd en vervolgens zijn fiets in de prak reed... en vervolgens niet meer fatsoenlijk een nieuwe in dezelfde kleuren kon regelen naar zijn zin...

Ik heb mijn pak puur zwart-wit gehouden. Voor de helm komt de nieuwe XR1100 hadron of de sylvan in aanmerking. Kan ik op iedere mogelijke motor prima uit de voeten...
 
ik ben momenteel aan het lessen, pak en helm koop ik stuk voor stuk, aangezien ik nog studeer heb ik het geld niet allemaal klaar liggen, daarom komt er iedere maand iets bij zodra het salaris binnen is. Zijn de uitgaven wat te spreiden, motor komt als aller laatste zodra alles incl. rbw binnen is.
 
ik ben momenteel aan het lessen, pak en helm koop ik stuk voor stuk, aangezien ik nog studeer heb ik het geld niet allemaal klaar liggen, daarom komt er iedere maand iets bij zodra het salaris binnen is. Zijn de uitgaven wat te spreiden, motor komt als aller laatste zodra alles incl. rbw binnen is.

Het wil nog wel eens helpen als je alles in 1x bij 1 zaak haalt, dat je over een mooie korting kan onderhandelen. Dan kan je tijdens het lessen gewoon spul van je rijschool gebruiken en het een en ander aan harde munten apart leggen.
 
Sind een aantal maanden zit ik achterop bij mijn vriend (die een mooi leren pak + helm heeft) Ik wilde natuurlijk datzelfde pak (+ helm) want...je wilt toch een setje zijn hè ;) ...maar ja...aardig prijzig als je alles tegelijk moet kopen!!!
Eerst ff gepast bij Motozoom want, wie weet staat het niet... :Y maar wel dus!!!!

Ik heb ervoor gekozen om een gedeelte nieuw te kopen, en een gedeelte tweedehands omdat ik niet zo vaak meerij. Scheelde me honderden euro's op die manier!
In oktober ga ik lessen en als ik mijn motorrijbewijs heb ga ik de tweedehands spullen
om de beurt nieuw kopen...uiteindelijk kom je er dan ook wel...maar let wel: ik heb een
dure smaak!!! Geloof dat de pakken/Laarzen van de LIDL (textiel) er ook redelijk ook goed uitkomen...geloof dat een pak (broek+jas) daar iets van 150,- was
Met lessen kan je zowieso de kleding van de rijschool gebruiken.

Motor wil ik wel gaan kopen als ik het rijbewijs heb, zodat ik kan proefrijden!
 
De Triumph Street Triple staat voor de deur, de Shoei Hadron hangt in de kast...

Ik zeg: SLOTJE :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan