wanneer in 't leer?

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.066
514
breskens
In navolging van het topic "pijnlijke foto's", wanneer hijsen jullie je nu volledig in het leer? Ik woon namelijk op 20 kilometer van het strand en het is ideaal om met de motor daar naar toe te gaan, maar volledig in het leer is een beetje warm met 30 graden. Of als je een eindje verderop een terrasje gaat pakken. Vraag dus, altijd in het leer of voor de kortere stukjes gewone kleding/andere beschermende kleding?? Zal er effe een polletje aan bevestigen.
 
Zo veel mogelijk. Bij woon- / werkverkeer waar nette kleding vereist is anders, of wanneer regen op komst is. Dan gaat ik in het andere pak.
 
Hoe doe je dat eigenlijk voor woon-werk verkeer waar nette kleding vereist is? Ben economie studentje dus ik krijg er (hopelijk binnenkort..ben school :r )ook wel met te maken.
 
Hoe doe je dat eigenlijk voor woon-werk verkeer waar nette kleding vereist is? Ben economie studentje dus ik krijg er (hopelijk binnenkort..ben school :r )ook wel met te maken.
Er ligt reservekledij op mijn bureau, dus ik kleed me daar om.
Anders reserevekledij bij in de rugzak of topkoffer.
 
Hoe doe je dat eigenlijk voor woon-werk verkeer waar nette kleding vereist is? Ben economie studentje dus ik krijg er (hopelijk binnenkort..ben school :r )ook wel met te maken.

Ik heb zo'n textiele pak van MQP wat waterdicht is (en voor de winter). Die trek ik gewoon over m'n nette pak heen (met stropdas). Nette schoenen in de rugtas, en voila.

Goed je kapsel is nog steeds wat vreemd, maar ach...
 
Altijd, neem ook gewoon kleding mee als ik naar m'n werk ga.
 
Ik doe altijd mijn leer aan als ik echt een stuk lekker ga rijden. woon-werk verkeer, wat ik eigenlijk maar af en toe doe , nl. als ik eens geen zin heb in het OV, doe ik meestal in all weather jas en stevige spijkerbroek met kisten.
 
Altijd in het leer, ook woon/werk verkeer. Tanktas mee met pakkie, schoenen en laptop. Bij extreme kou, sneeuw, ijzel, ga ik natuurlijk niet op de motor :P
 
Altijd in het leer zonder is voor mij geen optie, ik heb al te veel shit gezien en ook mijn eigen vel wel eens over het asfalt gesmeerd, en dat met zo'n 30 Kph in de stad, ik kan je verzekeren dat zelfs dan je benen nog aardig ontveld kunnen zijn.

ps Zelfs als ik naar bed ga doe ik dat in het leer.. Uhh verkeerde forum.... })
 
Altijd in het leer.

Ik ken jou dilemma ook niet. Als het warm is ga ik nl motorrijden en niet op een terras of op het strand hangen. Mocht ik daar wel zin in hebben, dan ga ik daar hoogstwaarschijnlijk niet met de motor heen. (Dat is nl. onhandig, dan heb je al je leer bij je ;) )
 
Altijd in het leer.

Ik ken jou dilemma ook niet. Als het warm is ga ik nl motorrijden en niet op een terras of op het strand hangen. Mocht ik daar wel zin in hebben, dan ga ik daar hoogstwaarschijnlijk niet met de motor heen. (Dat is nl. onhandig, dan heb je al je leer bij je ;) )

Dito ....

Ik houdt als het erg warm is meestal een soort van "zomerstop" , mij te warm om ergens stil te gaan moeten staan .....
 
Ik heb zo'n textiele pak van MQP wat waterdicht is (en voor de winter). Die trek ik gewoon over m'n nette pak heen (met stropdas). Nette schoenen in de rugtas, en voila.

Goed je kapsel is nog steeds wat vreemd, maar ach...

Zelfde verhaal voor mij. Schoenen staan onder het bureau, en de kam in de la en dan ben je gelijk af van dat vreemde kapsel. Alleen die gekke smoel van me wil maar niet veranderen ;)
Alle vrijetijdsritjes in het leer, desnoods met regenpak.

Grtzz HagaSan.
 
Bij voorkeur in het leer maar boven de 25 graden een spijkerbroek en boven de 30 graden een T-shirt. Ik pas liever mijn rijstijl aan dan dat ik van mijn fiets af kook. Dit was op mijn K1100RS Mijn nieuwe blijft een stuk koeler en hoe het daar gaat merk ik nog wel. Bij 'minder'weer trek ik mijn kunstof pak aan. Waterdichtheid is een groot goed. Iedereen die mij erop aankijkt als ik in mijn spijkerbroek en T-shirt langs kom moet eens bedenken hoeveel een leren pak helpt tegen auto's of bomen.
 
Net ff een stukje gereden door het dorp maar wel in spijkerbroek, ik rij wel int leer zodra ik echt een stuk ga rijde en t dorp uit kom.
 
Als ik eens op de motor naar het werk ga dan doe ik alleen m'n leren jas aan. Verder gewone broek. Mij teveel gedoe om een halve garderobe mee te slepen. Dan maar ff wat rustiger aan... Wanneer ik echt op pad ga om een dagje te rijden dan wel de leren combi ed aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan