Wanneer is de weg pekel vrij

erikmagna

Rookie
26 jul 2001
7
0
Zijn de wegen weer een beetje pekel vrij, vraag ik me af?

Hoe lang duurt het voordat de pekel weer van de weg af is zodat het niet meer schadelijk is voor onze tweewielers.

Erik
 
kweetnie, nu is het nog niet pekel-vrij... maar ja, motor blijft toch gebruiksvoorwerp (IMHO).

Wanneer het helemaal pekelvrij is weet ik niet, ik denk dat een paar goede regenbuien wel helpen.
 
uuuhhhhh..... ja moeilijke vraag.....

wanneer is het nog glad geweest...?

heeft het veel geregend daarna......

als het dus een tijdje niet glad is geweest en het heeft lekker geregend .......

in het begin van het seizoen spuit ik mijn motor altijd eve af na eve gereden te hebben....

wat ook altijd helpt is je motor goed inspuiten met cyleconen spray BESCHERMT EN SMEERT DUS SPUIT MAAR RAAK DAT SPUL....
 
uuuhhhhh..... ja moeilijke vraag.....

wanneer is het nog glad geweest...?

heeft het veel geregend daarna......

als het dus een tijdje niet glad is geweest en het heeft lekker geregend .......

in het begin van het seizoen spuit ik mijn motor altijd eve af na eve gereden te hebben....

wat ook altijd helpt is je motor goed inspuiten met cyleconen spray BESCHERMT EN SMEERT DUS SPUIT MAAR RAAK DAT SPUL....

Begint hier al een heel stuk minder te worden...

Ik merk het altijd aan m\'n vizier, dat blijft dan gewoon doorzichtig, als er gestrooid is, en nog pekel ligt, wordt het mat :(

Nog een paar buien, en dan is het wel weer safe denk ik..
 
mijn autootje wordt al niet meer vies en van de week met motorrijden ook geen viezer vizier gehad. Maargoed, hij was al vies ;) Gewoon gassen, ik stap er zo ook weer op :]
 
Tis nu nog niet weg. Heb er in mijn auto :P nog last van. Raampjes worden nog mooi wit/grijs op weg naar het werk.
 
:^ autootje wordt erg vies nog en deze week 2x heel erg goed vizier kunnen schoonmaken; ik zag er niets meer door. Het kan ook nog wel een tijdje duren hoor als je geen pekel op de fiets wil. Maar ja, de mijne is toch al vies dus... vandaag ook nog ff gereden :]
 
uuuhhhhh..... ja moeilijke vraag.....

wanneer is het nog glad geweest...?

heeft het veel geregend daarna......

als het dus een tijdje niet glad is geweest en het heeft lekker geregend .......

in het begin van het seizoen spuit ik mijn motor altijd eve af na eve gereden te hebben....

wat ook altijd helpt is je motor goed inspuiten met cyleconen spray BESCHERMT EN SMEERT DUS SPUIT MAAR RAAK DAT SPUL....
Dat is een ramp als je schade zou krijgen of bij wilt werken.
Lak houdt dan echt niet en is bijna niet schoon te krijgen.
Spuiterijen klagen er ook over.

Denk wel even na of je er mee zal zitten of niet.
 
Als de pekel bijna weg is , dan beginnen ze toch weer met strooien omdat er een heel klein kansje is dat het misschien een heel klein beetje gaat vriezen s\'nachts.

Gewoon rijden en even afspoelen als je thuis komt.
 
met andere woorden, in de wintermaanden moet ik de pekel en pekel vrij dagen ook op nemen op m\'n \"het weer\" pagina...

ok, I\'ll do that.
 
Dat is een ramp als je schade zou krijgen of bij wilt werken.
Lak houdt dan echt niet en is bijna niet schoon te krijgen.
Spuiterijen klagen er ook over.

Denk wel even na of je er mee zal zitten of niet.

Je kunt die siliconenspray er toch af spuiten/spoelen/wassem voor je de lak bij gaat werken? Zo hard plakt het nou ook weer niet...
 
Nou afgelopen week lag er nog genoeg pekel op de weg. Na afloop van een stevige rit kon ik bij wijze van spreken mijn vizier schoonlikken. Maar ja: dat smaakt zo zout :+
 
Het zal wel aan mij liggen, maar vanmorgen nog gereden, en heb geen pekel op m\'n vizier gezien, en zelfs m\'n motor ziet er nog redelijk schoon uit. Zal \'m deze week eens effe lekker poetsen ;)

Zag helaas vanmorgen maar 1 motorrijd(st)er, een jonge vrouw op een Honda naked bike :9 Denk dat de rest nog sliep.
 
Das toch mooi,
4 februari examen zeker? (signature)

Ik mag 2 dagen later....

Hoeveel lessen heb je al gehad eigenlijk?
En hoeveel krijg je er nog voor je examen?

Gelukkig was het heeeeeeerlijk weer :} me eerste les waarbij het droog was.ZWAARRRR GENIETEN
Ik moet 7 februari afrijden hoorde ik net, dus is iets verschoven (heb sig ook ff aangepast).
Ik heb nu 9 uur gelest.
Ik krijg nog 4 uur en dan examen (ik weet niet of ik voor m`n examen nog een lesuurtje krijg, hoop het wel.)
Dus ik moet één dag na jou afrijden :9
 
Gewoon blijven rijden joh :]

Ik kwam vanmiddag thuis met sneeuw op mijn pak en de motor.
Veel mensen zullen me wel voor gek verklaard hebben.


Ís een kwestie van onderhoud plegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan