Wanneer is de weg weer pekelvrij

moreneedforspeed

Die hard MF'er
3 nov 2009
288
0
Ommen
Omdat ik mijn motor niet wil blootstellen aan pekel, maar het door de nu al veel te lange winterperiode toch echt begint te kriebelen om te gaan rijden vraag ik me af of het mogelijk is ergens te achterhalen wanneer er waar nog gepekeld wordt.

Of is de enige mogelijkheid dat we zelf op dit forum de pekelwagens in de gaten houden?
 
anders zoek je ff met de zoekmachine...

't vriest de komende week nog steeds (licht) en dr valt neerslag. dus er zal nog wel gepekeld worden...

en bovendien gaat dat spul niet vanzelf weg, eerst maar eens een paar goeie regenbuien afwachten
 
anders zoek je ff met de zoekmachine...

't vriest de komende week nog steeds (licht) en dr valt neerslag. dus er zal nog wel gepekeld worden...

en bovendien gaat dat spul niet vanzelf weg, eerst maar eens een paar goeie regenbuien afwachten

Tja, zo ver kom ik zelf ook nog wel.... ik ben meer op zoek naar pekelsessies per dag (nacht) zodat ik kan gaan rijden zodra ik het gevoel heb dat het huidige weggeregend moet zijn.
 
T schijnt naar rotte vis te smaken...

dus voordat je wil gaan rijden gewoon effe je tong goed over de weg halen...dan weet je t gauw genoeg :+

werkt niet bij de visafslag....

Edit : ik typte te traag
 
Laatst bewerkt:
En hoe is je ervaring met thermometers? Want er schijnt dus een relatie te zijn tussen strooien en temperatuur. Ja, dat verwacht je dus niet.
 
En hoe is je ervaring met thermometers? Want er schijnt dus een relatie te zijn tussen strooien en temperatuur. Ja, dat verwacht je dus niet.

Op zich kan ik dat verband wel doorgronden, maar hoe zit dat met die ambtenaar die in zijn strooiwagen op pad gaat? :N
 
ik heb gezien in andere topics dat er op het forum ook wat rekenwonders zijn. Kan niet niemand een formule hierop los laten?
 
op de binne wegen wordt er toch al een tijdje niet meer met pekel gestrooid dacht ik?
alleen nog op snelwegen indien noodzakelijk
 
Ik heb zonet even een klein uurtje getourd. Daarna even me motor gelikt en hij smaakt nu toch wat zoutig.. dus er ligt nog pekel op de weg (Oosten van het land).
 
en daar maak je een fout.. dat zijn geen ambtenaren.. :N

Servers voor routeberekening voor strooiwagens staan in Rotterdam aan de Maasboulevard bij Rijkswaterstaat. Ambtenaren dus..

Strooiers in Rotterdam zijn vaak van de Roteb, dat zijn weer semi-ambtenaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan