Wanneer is de weg weer pekelvrij

de wegen waren weer redelijk schoon (den haag e.o.), het weer was lekker en de rit in de namiddag ook. wel voor de zekerheid de motor afgespoeld.
 
Beetje overdreven ... die gaten zijn er nu ook, en bovendien vind ik de half bevroren smurrie die zich ophoopt op sommige plekken veel linker dan een gat hier of daar.

Als het sneeuwt kan je er vanuit gaan dat er smurrie ligt ja, daar houd je dan rekening mee, maar als de winter straks weer voorbij is ga je er niet vanuit dat er binnen 1 km wegdek 10 gaten zitten van 10 cm diep of zelfs dieper.
Ik weet nu dat er in Zaandam een hoop gaten zijn en waar ze liggen, maar ik blijf niet in Zaandam als ik een ritje ga maken op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Pekel is hier bijna wel weg nu.
Mn auto blijft schoon en het regent ook de hele dag maar wat door.
Nu de temps omhoog en droog int weekend.

Dan kan ik eindelijk de Soez weer ff wakker maken.
 
Vanmorgen verse pekel gespot in Rotterdam '(

Ze hadden zeker nog een paar ton over _O-
 
komop zeg. je motor gaat niet meteen dood van een beetje pekel. van te voren lekker bagger vet maken met WD40 oid, en achteraf, na het afkoelen, afspoelen met koud water.
Nee je motor gaat er inderdaad niet dood van. Maar goed voor je motor is het zeker niet!
Vorige eigenaar van mijn motor heeft ook door de pekel gereden. Was echt overal terug te zien. Maar met veel moeite, nog meer tijd en veel liefde is er niet veel meer van te zien *O*

Maar mijn motor heeft al anderhalf jaar geen pekel meer gezien, maar haalde vorige week mijn velgen eruit om ze naar de spuiter te brengen. Ook moest er een afdekkapje mee van de voorvelg, hierin zit een ABS sensor. Normaal gaat zo'n ABS sensor er makkelijk uit. Maar we zijn met 2 man drie kwartier bezig geweest om met beleid de ABS senor eruit te halen...
Al het aluminium wat rondom de sensor zat was nog helemaal wit van de pekel. Ook dit is weer met veel moeite schoongemaakt.

Maar al wie zegt dat pekel niet slecht voor je motor is: |(
 
Vandaag even gereden, was droog dus zo een ramp is het dan ook weer niet. Thuis de motor af laten koelen en met koud water afgespoten dus dat zit wel goed :)
 
Nee je motor gaat er inderdaad niet dood van. Maar goed voor je motor is het zeker niet!
Vorige eigenaar van mijn motor heeft ook door de pekel gereden. Was echt overal terug te zien. Maar met veel moeite, nog meer tijd en veel liefde is er niet veel meer van te zien *O*

Maar mijn motor heeft al anderhalf jaar geen pekel meer gezien, maar haalde vorige week mijn velgen eruit om ze naar de spuiter te brengen. Ook moest er een afdekkapje mee van de voorvelg, hierin zit een ABS sensor. Normaal gaat zo'n ABS sensor er makkelijk uit. Maar we zijn met 2 man drie kwartier bezig geweest om met beleid de ABS senor eruit te halen...
Al het aluminium wat rondom de sensor zat was nog helemaal wit van de pekel. Ook dit is weer met veel moeite schoongemaakt.

Maar al wie zegt dat pekel niet slecht voor je motor is: |(
pekel is zeker slecht voor de motor (en de auto evengoed!) maar van 1 ritje (en zeker wanneer die daarna schoongemaakt wordt) wordt die echt niet minder...
 
Hoe zijn de ervaringen deze ochtend. Op mijn voorruit leek het mee te vallen......

Heb 't er vanochtend toch weer op gewaagd, kon het niet laten en bij mij in de straat (Breda) leek het erop niet extra meer gestrooid te zijn. Dat ze er maar mooi mee stoppen en het zout voor einde dit jaar opsparen als het weer echt nodig is. Overigens wordt morgen wel weer drama ;( .
 
Laatst bewerkt:
In NH is fors gestrooid. Toch gaan rijden met dit lekkere zonnetje. Na het rijden even goed de drukspuit erop en toen weer op stal. Moet volgens mij kunnen die paar keer in het voorjaar. Later even goed poetsen en dan heb ik volgens mij geen pekelschade. Het is tenslotte geen zoutzuur...
 
Afgelopen zondag toch maar gaan rijden. Wel nog veel zout op de weg (omgeving Gooi) dus de motor maar even gewassen na afloop.
 
Ze hebben nu ineens een zoutoverschot en volgens mij willen ze daar nog zoveel mogelijk van kwijt.. wat er afgelopen 2 dagen bij ons in de polder is gestrooid, is volgens mij genoeg voor een week strooien onder ergere omstandigheden... :X
 
Ze hebben nu ineens een zoutoverschot en volgens mij willen ze daar nog zoveel mogelijk van kwijt.. wat er afgelopen 2 dagen bij ons in de polder is gestrooid, is volgens mij genoeg voor een week strooien onder ergere omstandigheden... :X
Is hier in de buurt (Warffum, boven Groningen) ook zo. Verleden zondag waren de wegen droog, de zon aan de hemel.....dus kon mij niet langer inhouden. De kou viel me best mee, alhoewel ik alleen zomerkledij heb :)
Droge pekel doet niet zoveel, kon het nergens terug vinden op m'n bike.
 
Laatst bewerkt:
Is hier in de buurt (Warffum, boven Groningen) ook zo. Verleden zondag waren de wegen droog, de zon aan de hemel.....dus kon mij niet langer inhouden. De kou viel me best mee, alhoewel ik alleen zomerkledij heb :)
Droge pekel doet niet zoveel, kon het nergens terug vinden op m'n bike.

Toch ligt er volgens mij nog veel pekel op de Groninger wegen. Ik wacht nog wel even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan