wanneer is een supercorsa SC-2 versleten ?

Sniejuls

MF'er
1 jun 2003
176
0
Kessel
Hoi,

Ik rijd sinds kort op supercorsa's rond, EX-circuitbanden, in het midden dus goed en aan de kanten flink afgeragd, prachtige banden, ook doordat er geen profiel opzit aan de zijkanten, maar waneer weet ik nu of hij versleten is aan de zijkant? ik rij er behoorlijk mee om de bocht dus ben toch benieuwd soms hoe ver ie is

bvd Niels
 
goeie vraag hier loop ik ook al een tijdje mee rond.
deze vraag geld ook voor de dunlop's 207/208 gp wanneer is een (circuit) band op en dan heb ik het niet over het middenvlak, dan was de vraag te gemakelijk.

ik heb voor de liefhebber nog een bandje te koop----supercorsa SLIC sc1 120/70-17 gebruikt----- ik rij nu dunlop dus vandaar.
 
Heb nu ook voor het eerst gebruikte SC erop liggen.
Er zouden 12 circuit rondjes mee gereden zijn.
Ik heb er zelf inmiddels iets van 300km mee gereden.
Binnenkort ga ik naar circuit Zolder en ik vraag me af of ik met die SC´s 5-6 sessies kan draaien?
 
ik rij zelf ook met ex SC's circuit banden, gaat super ben vorig weekend nog naar de eifel geweest, veel regen gehad en toch veel grip. maar ik heb ze er al 1000 km onder liggen en nog geen centje pijn, durf bijna te beweren dat ze langer mee gaan dan mijn O12. maar ze zijn op als het profiel bijna op is....
 
ECHT wel......met jouw rijstijl zeker :P

;)

Wel 3 dagen !!!! :X

Je hoort/ziet ´m nooit en als ie er dan is dan is het weer klote....... *D
Wat zijn dat nu voor opmerkingen Mark, je gooit mijn hele imago te
grabbel :o :) Frustraties afreageren zeker van dat mislukte turbo-projekt van je :P .
Effe serieus, kun je met ex. circuit SC´s nog zonder problemen een volwaardig circuitdagje rijden? Als ervaren ouwe rot moet jij dat toch wel weten.
 
Je hoort/ziet ´m nooit en als ie er dan is dan is het weer klote....... *D
Wat zijn dat nu voor opmerkingen Mark, je gooit mijn hele imago te
grabbel :o :) Frustraties afreageren zeker van dat mislukte turbo-projekt van je :P .
Effe serieus, kun je met ex. circuit SC´s nog zonder problemen een volwaardig circuitdagje rijden? Als ervaren ouwe rot moet jij dat toch wel weten.
dat is moeilijk te zeggen of je er nog 1 circuitdag mee kunt rijden. meestal kun je gebruikte circuitbanden kopen voor 100 euro per set en dan zijn ze ongeveer voor de helft gebruikt (is meteen wel de beste helft,lees, vooral zijkant)maar ook dan moet je met z'n setje zeker 2 circuitdagen kunnen rijden, op zolder is het nl. iedere keer maar 20 min. 1 tot 2 ronden opwarmen en dan heb je nog 7 ronden om voluit te gaan, daar slijten ze minder van dan dat je naar de eifel gast.
maaaaar als je net met niveau 1 meekan is het een ander verhaal dan dat je, vrij rijden-snel doet in 1.40 min.

o ja " de king " SC. in de regen grip!!!!!!!!!! ik denk net zo veel als paling in een emmer snot, sorry. je moet maar eens het circuit opdraaien in de regen met sc dan heb je of lef of geen verstand, en als het het eerste is heb ik respect voor je. is niet lullig bedoeld maar met die banden houd de grip heel snel op in de regen.
 
Pirelli SC's kunnen slecht tegen heat-cycles. Dat betekent dus dat als ze een paar keer (zeg 4 keer) warm en dan weer koud geworden zijn, onbetrouwbaar worden. Dit in tegenstelling tot Dunlop's die ook na vele heat-cycles nog betrouwbaar functioneren. Vele collagea, en ikzelf en mijn vriendin, zijn op ons bek gegaan in een poging om te besparen op banden. Dat kan je dus met Pirelli's niet doen.

Dit geldt natuurlijk voor circuitmeters, wat er op de weg gebeurd weet ik niet.
 
Pirelli SC's kunnen slecht tegen heat-cycles. Dat betekent dus dat als ze een paar keer (zeg 4 keer) warm en dan weer koud geworden zijn, onbetrouwbaar worden. Dit in tegenstelling tot Dunlop's die ook na vele heat-cycles nog betrouwbaar functioneren. Vele collagea, en ikzelf en mijn vriendin, zijn op ons bek gegaan in een poging om te besparen op banden. Dat kan je dus met Pirelli's niet doen.

Dit geldt natuurlijk voor circuitmeters, wat er op de weg gebeurd weet ik niet.
dit had ik nog niet gehoord, maar wat doe jij, in het zand of op het asfalt.
en weet jij iets meer over de TOPIC (wanneer is een sc versleten) omdat we dat nog steeds niet weten.
 
pirelli zelf geeft aan dat Pirellis slechts een aantal malen op bedrijfstemperatuur kunnen functioneren. Iedere keer als de band op bedrijfstemperatuur is geweest gaat dit de volgende keer ten koste van de grip die de Compound biedt.

Sterker nog Als nieuwe SC te lang in opslag liggen wordt de grip al minder doordat bepaalde stoffen (ik denk weekmakers o.i.d) uit de band verdampen. Je moet maar eens een paar SC's in de schuur leggen. Krijg je na een paar dagen gewoon koppijn van de lucht die er van af komt. Bij Pirelli liggen banden dan ook nooit langer dan een seizoen op voorraad heb ik mijzelf door hen laten vertellen.

Voor wat betreft grip heb ik op de openbare weg nog nooit problemen gehad, ondanks dat ze dus vaak warm worden. Ik moet wel zeggen dat ik op de openbare weg niet zo extreem rijd als op het circuit. Ik ben er na schuivertjes op het circuit achtergekomen dat er maar een heel dunne grens zit tussen grip en geen grip. met al die paaltjes, bomen, etc langs de weg zoek ik die grens dus niet op.
 
o ja " de king " SC. in de regen grip!!!!!!!!!! ik denk net zo veel als paling in een emmer snot, sorry. je moet maar eens het circuit opdraaien in de regen met sc dan heb je of lef of geen verstand, en als het het eerste is heb ik respect voor je. is niet lullig bedoeld maar met die banden houd de grip heel snel op in de regen.

heb je wel eens gereden met een BT 012 in de regen,... met welke band met uitzondering van de echte regenbanden heb je grip met regen ?? ik heb er afgelopen ZAC mee gereden (ben overigens gestopt na 2 buurtjes) maar stond verbaast van de grip. en 2 weken terug ook weer terwijl het met bakken uit de hemel kwam. Regen en motoren is altijd klote.
 
dit had ik nog niet gehoord, maar wat doe jij, in het zand of op het asfalt.
en weet jij iets meer over de TOPIC (wanneer is een sc versleten) omdat we dat nog steeds niet weten.

Dit ben ik dus ook:
full

Foto is uit 2000, was ik kampioen CUP tot 600.
 
hoi John mooie foto plat genoeg maar waarom moet z'n foto dan ook nog eens een keer scheef genomen worden.
en de vraag blijft WANNEER, ja, WANNEER is een sc versleten, of moeten we het in de Z.A.C of KNMV Cup topic vragen.
 
Omdat niemand het weet, NIEMAND, ga ik het testen

12 Juli ga ik het doen, ik doe het gewoon, ik ga met een ex-race band ( SC-2 ) het circuit op om 7 sessie's te draaien, en geloof me, IK GEEF GAS!

dus al jullie niks van me horen na die tijd,... dan is er geen grip na 1 raceday

zowel...... ben ik the man he 8-)

mvg Niels
 
Omdat niemand het weet, NIEMAND, ga ik het testen

12 Juli ga ik het doen, ik doe het gewoon, ik ga met een ex-race band ( SC-2 ) het circuit op om 7 sessie's te draaien, en geloof me, IK GEEF GAS!

dus al jullie niks van me horen na die tijd,... dan is er geen grip na 1 raceday

zowel...... ben ik the man he 8-)

mvg Niels


wow, wat gewaagd.


volgens mij rijdt meer als de helft op ex race bandjes nog een aantal circuitdagjes.
 
hoi John mooie foto plat genoeg maar waarom moet z'n foto dan ook nog eens een keer scheef genomen worden.
en de vraag blijft WANNEER, ja, WANNEER is een sc versleten, of moeten we het in de Z.A.C of KNMV Cup topic vragen.

Wanneer vervangen?
1. Als je geld hebt voor een nieuwe.
2. Als je op je bek gegaan bent en band vol gravel zit.
3. Als de koordlagen zichtbaar worden.
4. Als ie poef doet, oftewel een gat door de burn-out.
5. Als ie lek is.
6. Profieldiepte onder de 2 mm zit.
7. Voor circuitgebruik, indien meer dan 5 heatcycles.

Nu niet meer zeuren hé.

En waarom de foto schuin is moet je aan Ad Kievit vragen.
 
Wanneer vervangen?
1. Als je geld hebt voor een nieuwe.
2. Als je op je bek gegaan bent en band vol gravel zit.
3. Als de koordlagen zichtbaar worden.
4. Als ie poef doet, oftewel een gat door de burn-out.
5. Als ie lek is.
6. Profieldiepte onder de 2 mm zit.
7. Voor circuitgebruik, indien meer dan 5 heatcycles.

Nu niet meer zeuren hé.

En waarom de foto schuin is moet je aan Ad Kievit vragen.



Aaaaad waarom heb jij die foto zo schuin genomen??????????? |( O-)
ik heb altijd wat te zeiken maar punt 6 muuu met een glad middenvlak kun je nog makkelijk een halve (lees 3-4 sessies) op het circuit rijden.
punt 7 zal je voor wedstrijden bedoelen denk ik.
bijna iedereen die circuit dagen rijd, rijd volgens mij z'n banden op.

maar is nu een band weg als je pas de koordlagen aan de zijkand ziet of merk je het aan de grip die langzaan OF snel minder wordt.
 
"OF snel minder wordt."

De normale scenario met gebruikte Pirelli's is als volgt; je bent lekker aan het kallen, knipper, je ligt in het grind. Is dat snel genoeg voor je.

De boodschap is, hetgeen nu al een paar keer gezegd is, dat je niet kan zien aan SC's of ze nog gebruikt kunnen worden. Do you feel lucky today?
 
Tja wanneer zijn ze versleten, dat hangt van je rijstijl af.
Bij de een gaat ie sneller glijden dan bij een ander.
Kleine indicatie is kijk langs de band is deze nog mooi rond kan ie nog wel mee begint ie bij de zijkanten (meestal rechts) af te vlakken dan is ie versleten dus kijk dan uit met erg veel gas geven of hard de bocht in knallen.

gR1d
 
Terug
Bovenaan Onderaan