Wanneer is het loopvlak van een diablo versleten ?

R_pirelli_diablo.jpg


Volgens mij overlappen de stukken profiel elkaar toch wel met een denkbeeldige middenlijn...

Is dat niet het geval lijkt me dattie op is dan ;)
 
Normaal staat er op je band een driehoekje op de zijkant. Dit duidt aan waar de slijtindicator zit. kijk daar even in je profiel. Als dit blokje gelijk komt met de rest vd band heb je nog 1.5mm over. Dat is het wettelijke minimum geloof ik. Vervangen is dus de boodschap dan.
 
Normaal staat er op je band een driehoekje op de zijkant. Dit duidt aan waar de slijtindicator zit. kijk daar even in je profiel. Als dit blokje gelijk komt met de rest vd band heb je nog 1.5mm over. Dat is het wettelijke minimum geloof ik. Vervangen is dus de boodschap dan.

Het is alleen juist bij de diablo zo, dat het loopvlak bijna geen profiel heeft. Het loopvlak is bijna glad. Dit is mogelijk, omdat als je een rechte lijn rijdt, je voorband al het water opzij gooit.
Dat driehoekje aan de zijkant, hebben de meeste straatrijders weinig aan. Over het algemeen is het loopvlak eerder weggesleten dan de zijkanten.
 
Het driehoekje is niet hetzelfde als de slijtindicator!

Dit driehoekje duidt enkel aan op welk stukje van de band je moet gaan zoeken!

ipv de hele band af te speuren naar een slijtindicator, kijk je naar het driehoekje en zoek dan op die plaats (dwars over de band dus) naar een rubber blokje in één vd groeven.
 
Het driehoekje is niet hetzelfde als de slijtindicator!

Dit driehoekje duidt enkel aan op welk stukje van de band je moet gaan zoeken!

ipv de hele band af te speuren naar een slijtindicator, kijk je naar het driehoekje en zoek dan op die plaats (dwars over de band dus) naar een rubber blokje in één vd groeven.

Is het niet zo dan, dat die ook de zijkantslijtage aangeeft?
Vast een circuitrijder die dat weet hier...
 
Terug
Bovenaan Onderaan