Wanneer je als beginner mocht kiezen uit

Je keuze?

  • Kawasaki Zxr400

    Stemmen: 50 61,0%
  • Aprilia RS250

    Stemmen: 18 22,0%
  • Liever geen van beide

    Stemmen: 14 17,1%

  • Totaal aantal stemmers
    82

HonDucteur

MF veteraan
20 jul 2005
4.386
0
Den Haag
Je bent 18 jaar, je wilt een motor (dus 25 kw) en je wilt persé kiezen uit:

1.) Aprilia - RS250 -> bouwjaar 2000 (29000 op de teller maar in perfecte staat)
2.) Kawasaki - Zxr400 -> bouwjaar 1992 (slechts 18000 op de teller ziet er leuk uit)

Welke zou je keuze zijn?
 
Laatst bewerkt:
Die RS250 natuurlijk !! 4-tact rijd makkelijker en onderhouds vriendelijker ... maar die RS250 is zo'nnnn kicke motor .. zo licht .. zo lekker in de bochten .. 8 jaar jonger .. en zo veel mooier ...

duidelijk dus :)
 
Je gaat eerst eeb proefritje maken op de ene, dan op de andere. Diegene waar jij je het beste op voelt en die je het lekkerst vind rijden. Die kies je.

Zo'n RS250 zou ik wel voor er bij willen hebben trouwens... De Kawa pak ik liever in 600CC of 750CC. Ik meen dat voor een ZX6R ook een 25kw kitje bestaat.
 
1.) Aprilia - RS250 -> bouwjaar 2000 (29000 op de teller maar in perfecte staat)
2.) Kawasaki - Zxr400 -> bouwjaar 1992 (slechts 18000 op de teller ziet er leuk uit)
Zou de looks van zo een kawa uit '92 nou niet bepaald meer van deze tijd willen noemen. :X M.a.w.; als je looks ook meeneemt in je afweging, zou ik blind voor die RS gaan.
 
full
 
Zou de looks van zo een kawa uit '92 nou niet bepaald meer van deze tijd willen noemen. :X M.a.w.; als je looks ook meeneemt in je afweging, zou ik blind voor die RS gaan.


OK, deze is een jaartje ouder ('93), maar ik blijf erbij dat Kawa met de ZXR een tijdloos ontwerp heeft gemaakt. Heel anders dan de blokkendozen die voor die tijd bij SS'ers gebruikelijk waren.

full


Ben zelf in ieder geval blij dat ik deze heb genomen ipv een RS250
 
een rs250 van 2000

33416.jpg

33416.jpg


Of een kawa barrel van 13 jaar oud

40227.jpg

40227.jpg


Hoef je toch niet over te denken :+ die rs gaat je zooo veel meer plezier (en als je hem weer weg doet geld) op leveren
 
Lijkt me toch een moeilijke keuze hoor. Of op een geile 2-takt rijden die na een half jaar aan revisie toe is of zo lang als je wilt op iets rondrijden waar je betovergrootvader ook zijn eerste motorkilometers op heeft gemaakt.... 8-)

Ik zou gaan voor een >2000 model zx6r of een Sradje 600 uit duitsland die zijn ook nog wel toonbaar
 
Dan moet je toch echt wat aan je ogen laten doen (laseren of zo....!)
(Afbeelding)

Hoop ze wel eens te laten laseren ja, in de komende jaren :P

Maar nee, ik vind kwa uiterlijk de ZXR-400 echt veel mooier. De RS is mij te rond/bol. Om maar niet te spreken over het geluid, onderhoud etc.
En voordat het weer een reltopic wordt: kwestie van smaak natuurlijk
 
Geen van beide want zo'n motor vraagt een specifieke rijstijl. Je moet ja nog leren rijden, en wa jij wilt is dat doen in een Lambourghini. Ga nu maar gewoon een ER-5 kopen. Als je met die racers valt dan kost je dat al dat kuipwerk en zo. neem nu maar gewoon een neutraal rijdende motor die je aangeeft wanneer je te ver gaat.
 
Geen van beide want zo'n motor vraagt een specifieke rijstijl. Je moet ja nog leren rijden, en wa jij wilt is dat doen in een Lambourghini. Ga nu maar gewoon een ER-5 kopen. Als je met die racers valt dan kost je dat al dat kuipwerk en zo. neem nu maar gewoon een neutraal rijdende motor die je aangeeft wanneer je te ver gaat.


_O- _O- _O- _O- :+








of maakte je geen geintje :? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan