Wanneer je als beginner mocht kiezen uit

Je keuze?

  • Kawasaki Zxr400

    Stemmen: 50 61,0%
  • Aprilia RS250

    Stemmen: 18 22,0%
  • Liever geen van beide

    Stemmen: 14 17,1%

  • Totaal aantal stemmers
    82
Weet je van de verkoper van die kawa waarom hij er maar zo'n 1400 km per jaar meer rijd? (alsin, das niet veel, zelfs als je alleen op de zonnige dagen rijd, dan rij je wel meer, of hij is alleen voor korte stukjes gebruikt, dat kan ook )
 
_O- _O- _O- _O- :+

of maakte je geen geintje :? :P

Neen. geen geintje. Ik snap dat wel hoor. mensen gaan enthausiast lessen en hebben al een idee in de kop van wat ze willen rijden want dat is juist vaak de reden om te lessen. Men ziet een gave racer of een ideale shopper en dat wil men dan ook. Logisch, dat ha dik ook.

Totdat ik argumenten hoordde om een neutrale motor te nemen. Een die je niet een kant op dwingt. Shopper willen rechtuit rijden dus daarop leer je geen bochten draaien. Racers hebben ook hun specifieke rijeigenschappen. Een neutrale motor helpt je. Een rechtop zit, een achterwile dat je aangeeft wanneer je te ver gaat en dat heb je bij een racer niet. Als je valt dan heb je geen gigantische schade meteen met al da kuipwerk. En je leert er op rijden, bochten maken.

Mij leek dit een goed advies. Vandaar dat ik gerust nog een paar jaar ER-5 bestuur. Heerlijke motor voor me. :9~
Of een CB500 of zo?
 
:^
Het oog wil toch zeker ook wat :X
Ik zou zeker voor de ZXR gaan, omdat ik de RS'jes na het Chesterfield model lelijk vind, en het is 4-tak. Het is imo ook veel meer motor omdat hij groter is, en een RS'je toch een beetje een brommer imago heeft.
 
Mijn eerste motor was een TRX....

Maar als ik het opnieuw zou mogen doen, zeker met de 25kW zou ik lekker voor de RS gaan. Helemaal super, en lekker anders dan anderen. En natuurlijk dat geluid. Heng, heng, hhheeeeeennnggggg.... *O*
 
Een neutrale motor helpt je. Een rechtop zit, een achterwile dat je aangeeft wanneer je te ver gaat en dat heb je bij een racer niet. Als je valt dan heb je geen gigantische schade meteen met al da kuipwerk. En je leert er op rijden, bochten maken.
:^

Wat is er nou mooier om op te beginnen als een GS500 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan