Wanneer kind mee op de motor?

Hier via het forum een mooie combinatie overgenomen voor m'n oudste dochter van 15.
Vandaag samen een stuk wezen rijden, ze is er echt super blij mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20200517_163955.jpg
    IMG_20200517_163955.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 102
Dat zijn de dikkere bmw's . Gefeliciteerd 👍
Edit ,
Ging uiteraard over het pak 😅
 
Als hier iemand nog een leuk pakje voor een jongen van 9 heeft liggen heb ik wellicht wel interesse.

Kleine blaag wilt graag eens mee achterop. Gisteren was ik zelf nieuwe schoenen halen en meteen eens gespiekt wat een pakje kost. Maar om nu meteen 150/175euro uit te geven voor iets wat maar een enkele keer gebruikt gaat worden vind ik zonde. En dan zouden er ook nog handschoenen en een helm bij komen.

Ik heb nog wel een motor jas liggen die mijn jongste dochter tot vorig jaar gedragen heeft. Met een zeer ruime broek erbij.
En ik heb ook nog wel een helm over maar die is roze....
 
Hier via het forum een mooie combinatie overgenomen voor m'n oudste dochter van 15.
Vandaag samen een stuk wezen rijden, ze is er echt super blij mee.
ik heb net de foto op mijn scherm, loopt mijn vrouw achterlangs en zegt , leuke foto, Ik zeg;: haar vorige helm dragen nu onze kleindochters. :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een motor jas liggen die mijn jongste dochter tot vorig jaar gedragen heeft. Met een zeer ruime broek erbij.
En ik heb ook nog wel een helm over maar die is roze....
Als ik weg kom met de maten van het pak heb ik hier wel interesse in. Helm niet echt. Roze is niet zijn ding...
 
Mijn zoon zit al achterop vanaf zijn 4de jaar
Ging prima
Eerst in zo`n zitje en dat opgebouwd met kleine ritjes tot hij pas mee wilde als ik harder ging als 200Km/u ha ha
En moeders er achter aan op haar motor
Inmiddels is hij 12 en rijdt zelf op een Ohvale GP0 160
Eerst begonnen op een pocket bike bij race kids RACE-KIDS | Veilig en plezierig motorrijden voor kinderen!
Was ook erg leuk
Na een paar keer gevallen te zijn en hij het nog steeds prachtig vond een Ohvale voor hem gekocht
Ons motor seizoen is nu meer gericht op het racen van mijn zoon
Komend jaar gaan we ook Nl uit naar Spa en Juvaincourt en Hirson in Frankrijk
Zelf rijden wordt nu wat minder al blijven de buitenlandse toertjes er wel in
Zo beleven we er erg veel plezier met het motor rijden
 

Bijlagen

  • Bruce op de GTR1400.JPG
    Bruce op de GTR1400.JPG
    276,1 KB · Weergaven: 64
  • 18511990-af92dee924bf48fafe47.jpg
    18511990-af92dee924bf48fafe47.jpg
    229,4 KB · Weergaven: 62
Offtopic maar goed. Hier ook aantal x racekids gedaan. Maar wij blijven met het jong motocrossen. Banen liggen een stuk dichterbij waardoor we niet half Europa doorhoeven te sjezen. Racekids doen we 2 x per jaar voor de leuk btw.

Ontopic,
Kleine jongen van 8 gaat af en toe achterop bij mij. Niet te lang, want hij valt snel in slaap . Aan mijn rijstijl ligt het overigens niet 👌. Meestal ijsje halen in de buurt ed. Veel contact houden dmv headset is wel een aanrader voor de jongere kids.
 
Wat een jonge mazzelaars jullie allemaal. Mijn ouwe had me wijsgemaakt dat ik toch echt 12 jaar moest zijn. Dat was f*%^ing lang wachten.
Nog later kwam ik er achter dat hij die regel zelf verzonnen had! Nou ja, 't is goed gekomen. Hij rijdt nu achter mij aan als we gaan toeren. :)
Vaderlijke liefde. Leuk dat jullie nu samen rijden
 
Bij ons was de afspraak dat ze achterop mee mocht zodra ze normaal zittend met haar voeten plat op de voet steunen kon komen en …. ik het idee had dat ze snapte wat ze daar achterop aan het doen was. Beginnend met kleine stukjes, riem om met handvatten en een topkoffer. Ze zal een jaar of 7 a 8 zijn geweest. Altijd achterop gezeten sinds die tijd En heel wat kilometers gemaakt. Lulijzer aan en hele verhalen opgehangen en geen zin om te kleppen dan muziek aan. Dansend achterop. Heerlijk 😁 Nu is het virus blijven plakken en gaat ze volgende week voor haar A1 AVB.
 
Hier 2 pluskinderen tussen 10 en 16 jaar die beiden al achterop gezeten hebben en het héél leuk vinden.

Eigen zoontje van 4 kruipt zelf al de motor(scooters) op en af (onder toezicht) als ze op middenbok in de garage staan en heeft al achterop gezeten bij kleine manoeuvres op de oprit en dergelijke. Ook zeuren om een eigen dirtbike als we bij de dealer zijn ontbreekt er niet aan. Legaal mag de jongste pas als hij 8 jaar is mee achterop op de openbare weg dus das nog een tijdje wachten.

Wanneer kind mee? Tja, moeilijk. Het zou mijn leven zoveel makkelijker maken als ik niet eerst met de wagen de kids moet droppen om dan naar huis te racen om toch maar met de tweewieler te kunnen gaan werken. Papa heeft de luxe dat hij gewoon meteen de tweewieler kan nemen.

Motorrijden is niet echt gezond voor kinderen in ontwikkeling blijkbaar vanwege het ingepakt zitten en zware helm op het hoofd i.f.v. rug- en nekwervels en bijbehorende zenuwen. En dan hebben we het nog niet over een potentiële crash. Echter alles kan met mate en het is ook aan de ouders denk ik om in te schatten wat hun kind al aankan en of ze zelf op tijd aangeven dat het genoeg is.

Zelf ben ik over beschermend naar m'n zoontje toe maar zou het wel hypocriet vinden om hem het rijden later te verbieden als ik het zelf ook gedaan heb. Maar het is net omdat we als ouders zelf rijden dat we weten hoe gestoord gevaarlijk de openbare weg kan zijn. Wederzijds vertrouwen is dus een noodzaak en hopen dat we ze goed opgevoed hebben. :P
 
Ik denk dat een goede vuistregel is dat wanneer de kids, ongeacht hoe oud e.d. zichzelf gewoon goed weten vast te houden(lees, op de hiervoor bedoelde steunpunten en met bewustzijn van hoe ze deze moeten gebruiken) dat het prima is. Vanzelfsprekend altijd uitgerust met een volledige outfit beschermende kleding.
 
Als ze goed met de voeten op de steuntjes kunnen is het het juiste moment om te gaan rijden.
Mooi man!
 
  • Eens
Waarderingen: D.D
Terug
Bovenaan Onderaan