Wanneer kind mee op de motor?

In 2011 drie jaar oud en helemaal gek van de motor met zijspan.

DSC_0312 (1).JPG

Na een jaartje verkocht, en daarna jaren boos dat ik hem niet meer had.
Hij kwam er regelmatig op terug. _O-

Of en wanneer een kind er klaar voor is om achterop te gaan, dat verschilt per kind.
Hij/zij moet zich een beetje kunnen concentreren. :P

Mijn zoon zit vanaf acht jaar regelmatig zelf achterop voor 20 minuten.
Ik wilde eerst voornamelijk secundair rijden, en hij maar achterop roepen SNELWEG, SNELWEG, SNELWEG!!
Hij is nu bijna twaalf en een echt bochtenwondertje.
Hangt zelf al voor de bocht aan de goede kant. :]

Voor de zekerheid wil ik nog wel eens een tikje op de knie geven dat hij wat meer moet klemmen.

Zoonlief gaat later zelf niet motorrijden - vind dat te gevaarlijk. :')
 
Mijn dochter zal een jaar of 6/7 zijn geweest toen ze, eindelijk, voor de 1e keer achterop mocht.
touw om mijn middel met 2 lussen eraan (lussen zoals bij een hondenriem) waar ze haar hand doorheen kon steken en vasthouden, zodat ze bij loslaten nog wel houvast had.

Eerst kleine stukjes rustig door de wijk, daarna opbouwen tot stukjes door de stad en stukjes buiten de bebouwde kom.

Daarna een beugel gekocht die je bij je tankdop monteert en een goedkoop chinasetje om met elkaar te kunnen praten.

Leukste anekdote: (na rustig wegrijden bij een stoplicht, ingehaald worden door een auto) Pap, kan jouw motor niet sneller, omdat die auto's jou inhalen?
Jawel hoor schat, hij kan nog veel sneller.
Nou, geef dan eens gas....


Vorig jaar wilde ze zelf op het circuit gaan rijden (ze was pas 15)
Dus op Lelystad een circuitdag geboekt, inclusief de huur van een Ohvale.

Dat was geen succes, na 3 ronden raakte ze de muur en hebben we de uren daarna in het AMC in Amsterdam doorgebracht.....
Gelukkig had ze niets.

Nu, een jaar later, wil ze eigenlijk toch weer gaan rijden, maar omdat ik vind dat het veiliger is dat ze eerst leert schakelen, bochten nemen, remmen, enz. zal ze nog moeten wachten tot ze 18 is.
Dan kan ze eerst een paar lessen nemen en dan alsnog het circuit op.
 
Ik heb mijn oudste zoon de eerste twee jaar van de basisschool, dus vanaf vier jaar, dagelijks met de motor gebracht. Ik had een speciaal kinderzitje waarin hij vastgegespt zat, het helmpje staat nog als herinnering in mijn garagebox. Hij is onlangs 25 geworden en heeft sinds vijf jaar een XT660 als vervoermiddel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Mijn kinderen zijn pas gaan meerijden vanaf 8 en 10 omdat ik vanaf toen motoren met koffer of rugsteun had. Ik heb nooit een gordel gebruikt en al helemaal niet vastbinden. Levensgevaarlijk.
Ze zijn er gek op. Ik ga niet de snelweg met ze op. Hooguit 80 km/u wegen en dan zo kort mogelijk. En rustige momenten op de dag kiezen.
 
20200517_133519.jpg

Net even een ijsje gehaald met de kleine aap van 6. Moet me wel inhouden, en bij terugkomst mee in de waan van de zoon blijven dat we erg hard en schuin gingen 😁. Hij mocht kiezen, met of zonder db killers. Hij Wilde zonder 🧨. Moet er wel bij zeggen dat hij zelf ook al rijd,
En het principe van motorrijden waarschijnlijk in de toekomst beter gaat begrijpen dan de meeste van ons 😄
FB_IMG_1589718068961.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het meest ideale vind ik:
- motor met topkoffer, zitten ze lekker stevig
- intercom , voor vragen als: ga ik niet te hard/schuin, wordt het al tijd voor pauze/iets lekkers
- inkoppertje, maar toch: zorg voor veilige kleding
- koop, of neem mee, iets lekkers voor onderweg. Bij voorkeur op 2/3 van de route pauzeren. dan is het daarna niet meer zo ver/lang
- als de lengte, spierkracht en rust van het kind het toelaat vanaf een jaar of 7 kan het.
- ga in het begin niet te lang weg. zo`n helm is verhoudingsgewijs zwaar (om te dragen/in balans te houden) voor kinderen
 
Bekijk bijlage 1501515
Net even een ijsje gehaald met de kleine aap van 6. Moet me wel inhouden, en bij terugkomst mee in de waan van de zoon blijven dat we erg hard en schuin gingen 😁. Hij mocht kiezen, met of zonder db killers. Hij Wilde zonder 🧨. Moet er wel bij zeggen dat hij zelf ook al rijd,
En het principe van motorrijden waarschijnlijk in de toekomst beter gaat begrijpen dan de meeste van ons 😄
Bekijk bijlage 1501520
mooi motorpak voor de kleine aap!
 
Bekijk bijlage 1501515
Net even een ijsje gehaald met de kleine aap van 6. Moet me wel inhouden, en bij terugkomst mee in de waan van de zoon blijven dat we erg hard en schuin gingen 😁. Hij mocht kiezen, met of zonder db killers. Hij Wilde zonder 🧨. Moet er wel bij zeggen dat hij zelf ook al rijd,
En het principe van motorrijden waarschijnlijk in de toekomst beter gaat begrijpen dan de meeste van ons 😄
Bekijk bijlage 1501520
Geloof ik ,ik snap na 40+ jaar motorrijden het principe nog steeds niet :+
 
Ja was een tweedehands pak voor een hele mooie prijs. Kreeg er zelfs zgan timberland kinderschoenen bij, robuste hoge bergschoenen maatje 33. Kan hij vast binnenkort dragen . De helm is van mijn vrouw welke dezelfde maat heeft. Voor nu draagt hij zijn triallaarzen welke er voor gemaakt zijn uiteraard.
 
Screenshot_20200517-144331_Chrome.jpg


Heb deze nog over,
Gaat bij de bestuurder om zijn of haar middel en bij het kind over de schouders. Zitten ook grepen aan. Mocht iemand dit willen hebben, dan is de eerste die komt de winnaar. Je kunt dit gordel eventueel aanpassen naar een gordel met enkel grepen. Gratis dus. Versturen geen probleem.
 
Bekijk bijlage 1501535

Heb deze nog over,
Gaat bij de bestuurder om zijn of haar middel en bij het kind over de schouders. Zitten ook grepen aan. Mocht iemand dit willen hebben, dan is de eerste die komt de winnaar. Je kunt dit gordel eventueel aanpassen naar een gordel met enkel grepen. Gratis dus. Versturen geen probleem.

Wat gebeurt er met je kind als je onderuit gaat? Het lijkt of je kind vast zit en kans heeft onder de bestuurder terecht te komen.
 
Wat gebeurt er met je kind als je onderuit gaat? Het lijkt of je kind vast zit en kans heeft onder de bestuurder terecht te komen.
Ja klopt, daarom heb ik een andere gekocht zonder dat het kind als rugzak fungeert. Maar daarom zeg ik er ook bij, je kunt die armgordels verwijderen en rijden met enkel de grepen. Dan zit de kleine aap gewoon los achterop.
 
Als hier iemand nog een leuk pakje voor een jongen van 9 heeft liggen heb ik wellicht wel interesse.

Kleine blaag wilt graag eens mee achterop. Gisteren was ik zelf nieuwe schoenen halen en meteen eens gespiekt wat een pakje kost. Maar om nu meteen 150/175euro uit te geven voor iets wat maar een enkele keer gebruikt gaat worden vind ik zonde. En dan zouden er ook nog handschoenen en een helm bij komen.
 
Nou ja, beter aan de bestuurder vastmaken dan aan de motor. Heb weleens motoren zo bizar zien stuiteren na een crash; dan wil je echt niet dat je kind daar nog op vastzit!
 
Als hier iemand nog een leuk pakje voor een jongen van 9 heeft liggen heb ik wellicht wel interesse.

Kleine blaag wilt graag eens mee achterop. Gisteren was ik zelf nieuwe schoenen halen en meteen eens gespiekt wat een pakje kost. Maar om nu meteen 150/175euro uit te geven voor iets wat maar een enkele keer gebruikt gaat worden vind ik zonde. En dan zouden er ook nog handschoenen en een helm bij komen.

Te Koop motorpak voor kind zwart grijs merk Richa
€ 50,00

Kopen dus ☝️
 
Te Koop motorpak voor kind zwart grijs merk Richa
€ 50,00

Kopen dus ☝️
Dat is geen geld. Weet alleen niet hoe het met de maten zit. In dat jasje zie ik maat 140 staan en in zijn eigen jas heeft hij al maat 164.
 
Terug
Bovenaan Onderaan