wanneer komen de eerste 800 cc supersports ????

Ted

MF veteraan
5 sep 2003
17.291
3
Zwolle (Overijssel)
Nu er bekend is dat er na volgend seizoen overgestapt wordt op (max.) 800 cc motoren in de motoGP, wanneer kunnen we de eerste modellen met 800 cc verwachten in het straatbeeld ???

zullen de fabrikanten deze al eerder gaan maken dan de motoGP om ervaring op te doen? Of zullen deze pas 2 / 3 jaar na de invoering uitkomen ????

[me]Ted , die 600 te weinig en 1000 teveel vindt :P [/me]
 
ik zou het niet weten ik weet zelfs niet of er 800cc's straatversies komen.
IK zou het wel heel leuk vinden moest dat zo worden nu heb je aleen de gsx-r 750 :} .
Maar moesten alle jappen hiermee beginnen zou ik wel geinteresseerd zijn binnen 3a4 jaar om zo'n 800'tje' te kopen :]
 
ik denk dat dat nog wel een tijdje zal duren...

ik vraag mij dan ook af of de 600 een paar stapjes terug gaat doen. die krengen zullen over een generatie of 2 (4-5 jaar) ook wel rond de 150PK zitten...

Ik ben iig heel benieuwd en wacht eigenlijk een beetje op een nieuwe 400 met zo'n 100pk en 140kg :) zou best mogenlijk zijn over 4-5 jaar :)
 
Ik gok dat de zware motoren niet meer steeds meer vermogen gaan krijgen, maar dat er op andere dingen gelet gaat worden. Trillingen, stuurgedrag, remmen, opties... en ik heb geluiden gehoord dat Suzuki bezig is om voor haar GSX-R-modellen uitlaten te maken a la ER-6 en de Buells O-)
 
De 750cc sportmotoren lijken me dan redelijker...
Krijgt Suzuki concurrentie erbij van de R7.5, de CBR750RR en de ZX-7/5R
Ook leuk :) en als je echt desperate bent boor je zo'n 750 gewoon een klein beetje op. Stickertjes erbij + kachelpijp *O*
 
De 750cc sportmotoren lijken me dan redelijker...
Krijgt Suzuki concurrentie erbij van de R7.5, de CBR750RR en de ZX-7/5R
Ook leuk :) en als je echt desperate bent boor je zo'n 750 gewoon een klein beetje op. Stickertjes erbij + kachelpijp *O*

Die 3 die jij noemt die zijn er al geweest. Ivm sbk regelementen toendertijd :)
 
Waarom zouden ze er komen? :? Andere exotische buitenbeentjes zoals dikke v-4 en v-5 blokken en 500cc 2 takten zijn er ook niet gekomen de laatste jaren.
 
Ik gok dat de zware motoren niet meer steeds meer vermogen gaan krijgen, maar dat er op andere dingen gelet gaat worden. Trillingen, stuurgedrag, remmen, opties... en ik heb geluiden gehoord dat Suzuki bezig is om voor haar GSX-R-modellen uitlaten te maken a la ER-6 en de Buells O-)
en hoe weet jij of suzuki er mee bezig is en er is nog niks bekend over nieuwe gsxr600/750 model 2006
 
Waarom zouden ze er komen? :? Andere exotische buitenbeentjes zoals dikke v-4 en v-5 blokken en 500cc 2 takten zijn er ook niet gekomen de laatste jaren.

V4 blokken doen het goed (VFR)
V5 blokken zijn er comlplex en 4 in lijn doet het ook goed, waarom dan nog V5
2tact is bijna uitgestorven
 
en hoe weet jij of suzuki er mee bezig is en er is nog niks bekend over nieuwe gsxr600/750 model 2006

ik heb in een duits motorblad gelezen dat de 2006 modellen van yamaha de R6 ook een uitlaat krijgt alla buell, dus steekt uit de onderkuip zeg maar.
 
V4 blokken doen het goed (VFR)
V5 blokken zijn er comlplex en 4 in lijn doet het ook goed, waarom dan nog V5
2tact is bijna uitgestorven

Honda heeft plannen liggen voor een V5 om de VFR/Blackbird op te volgen. Zijn al eens wat foto's van geweest, maar we blijven maar wachten -O-

Een 2 tact SS motor ontwikkelen nu geeft problemen met de nieuwe milieuwetgeving B|
 
V4 blokken doen het goed (VFR)
V5 blokken zijn er comlplex en 4 in lijn doet het ook goed, waarom dan nog V5
2tact is bijna uitgestorven

v blokken zijn duurder dan 4 in lijn en 4 in lijn zijn erg populair, 2t zijn duur en moeilijk te maken voor straat ivm milieu, ze zijn niet voor niks minder aanwezig.

Duur dus. Dat geldt net zo goed voor 800cc replica's van de GP prototpyes, ik zie dus geen enkele reden dat ze er wel zouden komen. Ze zijn alleen maar duurder zelfs, want de consument wil niet zoveel voor een 800 neertellen als voor een 1000.

Ik denk dat ze gewoon 600's en 1000's 4 in lijn blijven maken met een uiterlijk dat dichtbij de gp motoren ligt.
 
v blokken zijn duurder dan 4 in lijn en 4 in lijn zijn erg populair, 2t zijn duur en moeilijk te maken voor straat ivm milieu, ze zijn niet voor niks minder aanwezig.

Duur dus. Dat geldt net zo goed voor 800cc replica's van de GP prototpyes, ik zie dus geen enkele reden dat ze er wel zouden komen. Ze zijn alleen maar duurder zelfs, want de consument wil niet zoveel voor een 800 neertellen als voor een 1000.

Ik denk dat ze gewoon 600's en 1000's 4 in lijn blijven maken met een uiterlijk dat dichtbij de gp motoren ligt.

Waarom? omdat met de huidige ontwikelingssnelheid de 1000cc motoren over 4-5 jaar allemaal dik over de 200PK zitten. Hoe ver wil je gaan? die dingen zijn dan echt niet meer berijdbaar. Ik denk dat we dan weer wat CC omlaag gaan.
 
ik heb in een duits motorblad gelezen dat de 2006 modellen van yamaha de R6 ook een uitlaat krijgt alla buell, dus steekt uit de onderkuip zeg maar.

heb hier de afbeelding van de R6
full

is wel een soort R1 als je het mij vraagt, voorkant in iedergeval
 
Waarom? omdat met de huidige ontwikelingssnelheid de 1000cc motoren over 4-5 jaar allemaal dik over de 200PK zitten. Hoe ver wil je gaan? die dingen zijn dan echt niet meer berijdbaar. Ik denk dat we dan weer wat CC omlaag gaan.

2006 model van de R1 krijgt er alweer 10 pk bij.
 
Waarom? omdat met de huidige ontwikelingssnelheid de 1000cc motoren over 4-5 jaar allemaal dik over de 200PK zitten. Hoe ver wil je gaan? die dingen zijn dan echt niet meer berijdbaar. Ik denk dat we dan weer wat CC omlaag gaan.

Nou goed, dan maken ze 800cc 4 in lijn. Boeien, heb je nog steeds niks bijzonders.

Ik zie de dikee 1000's nog niet verdwijnen, mensen willen ze en fabrikanten maken wat mensen willen.............maar wel tegen de laagste kosten. En als die klant dan meer neertelt voor een 1000 dan voor een 800 die beiden hetzelfde kosten om te maken..................

Waarom denk je dat die 400 van je niet meer gemaakt worden? Een 600 kost hetzelfde om te bouwen en mensen hadden liever 600's en betalen daar tegenwoordig 11 mille voor. Dat zijn er geloof ik 3 á 4 meer dan waar de laatste 400's voor weg gingen.

Heel leuk al die aparte motoren enzo, maar die komen er niet gok ik. Hooguit afgezwakte versies van makkelijk maakbare motoren met plasticwerk dat goed lijkt.
 
heb hier de afbeelding van de R6
(Afbeelding)
is wel een soort R1 als je het mij vraagt, voorkant in iedergeval

Damn ik had niet gedacht dat ze er al zo ver mee waren. Dit vind ik dus helemaal niets hè, die achterkant lijkt wel een streetfighter! Moet natuurlijk nog wel wat kentekenplaatboel bij.. Denk niet dat hij zo op de markt gaat komen, dan verkopen ze nooit weer zo'n motor _O-
 
Je kan speculeren wat je wil...
Maar dachten we 5 jaar geleden dat we 170PK voor op de straat konden krijgen fabriek-af??
 
Terug
Bovenaan Onderaan