Wanneer rijbewijs halen

Wachten tot je minimaal voor je A2 kan, zo'n 125cc is geen motor maar een brommer wil je nog niet dood op gezien worden, kun je beter in de fiat panda van je moeder gaan rijden dan sta je minder voor lul.
 
Met een A2 motor beginnen kan ik zeker aanraden.

A1 kan ook, je staat niet perse voor lul, maar vind het zelf net te weinig voor te veel geld.

Als ik vergelijk hoe mensen in mijn omgeving rijden die op A2 of gelijk op een A motor zijn begonnen zie ik wel degelijk een verschil dat heel lang duurt voordat het gelijk getrokken is.

Als je met snellere motoren mee rijdt op je eigen A2 zul je harder aan het werk moeten in vooral de bochten, juiste schakelmomenten kiezen etc etc.
Resultaat is als jij dan eenmaal op zo'n zelfde vermogen motor zit... Heb jij je eerste bakkie al op voordat de rest aan komt.

Edit:
Als je op je 20e je A2 haalt mag je niet automatisch door naar A. Je moet je afvragen hoe erg dat is. Dat extra lessen en examen kost je ca €600. Je kunt echter al wel 1 of 2 jaar langer rijden. Dan vind ik €600 niet gek.
Kans bestaat dat je na 2 jaar nog dik tevreden bent met je A2, dus ach...
 
Mijn nichtje is na haar B gelijk begonnen met haar A1, nu met 19 jaar rijdt ze een CBR125R.
Bevalt haar goed. Natuurlijk moet ze nog 2 x examen doen maar normaal gesproken moet dat natuurlijk geen probleem zijn.
Ervaring genoeg na 2 jaar rijden.
 
Als je echt graag wilt motoren, zolang je nog niet aan meer vermogen hebt geroken en je beperkingen kent, dan ben je naar mijn bescheiden mening ook met een 125 cc gewoon koning op de weg. Buurjongen van me gaf ook aan dat hij wel wacht tot hij 24 is (is nu 17), dan gooi je dus 6 jaar weg waarin je heel veel pretkilometers had kunnen maken. Jaren die je maar 1 keer krijgt en die later wel eens anders kunnen gaan dan je nu verwacht, door werk, relatie, kinderen, hypotheek, etc.

En als ik me goed herinner, waren die 1e motorjaren toch wel erg leuk door een gezond gebrek aan gevoel voor verantwoordelijkheid, beroerd inschattingsvermogen en de zekerheid dat je de hele wereld aan kan *D
 
En als ik me goed herinner, waren die 1e motorjaren toch wel erg leuk door een gezond gebrek aan gevoel voor verantwoordelijkheid, beroerd inschattingsvermogen en de zekerheid dat je de hele wereld aan kan *D

Amen.

Als ik toch 1 leeftijd over mocht doen waren t m'n brommer jaren!
Lekker dom, lomp en onbenullig zonder dat je "motor" je er elke keer aan herinnerd dat jij toch echt de beperkende factor bent.
 
Amen.

Als ik toch 1 leeftijd over mocht doen waren t m'n brommer jaren!
Lekker dom, lomp en onbenullig zonder dat je "motor" je er elke keer aan herinnerd dat jij toch echt de beperkende factor bent.
Precies. Alhoewel het asfalt en zelfs een keer een hek me toch wel weer een tijdje met beide benen op de grond hebben gezet.
Eerste wat je dan deed, was checken of de fiets nog rijdbaar was en -nog belangrijker- dat niemand je had zien blunderen :)
Die schaafwonden gingen vanzelf weer weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan