wanneer stunten

H@rdCore

Die hard MF'er
15 jun 2005
325
0
enschede
Welke leeftijd zijn jullie begonne met stunten?

En met wat ? fiets motor pitbike mini bike ??


Laat is horen lijkt me wel leuk om te weten wie waar mee is begonnen en hoe! })
 
_O- _O- :X _O-

Als je de juiste personen om je heen kunt vinden, dan is stunten geen probleem. Hangt van jezelf af hoe ver je durft te gaan, en wat voor fiets je hebt. :o

Ben een keer meegegaan met een stel prutsers stunters O-) en vond het helemaal geweldig. Gelijk begonnen met prutsen stunten.. op een relafief gezien nieuwe fiets.. en de onvermijdelijke crash had ik binnen 2 weken. :X

Mijn advies gebasseerd op recente ervaringen: als je wilt stunten, go for it! Niet alleen zitten klooien, rustig beginnen, oefenen doe je alleen op lege parkeerplaatsen. En geen nieuwe fiets gebruiken. :P

En voor de rest, genieten! Pas op, verslavend! *O*

~[edit] met fiets betoel ik natuurlijk gewoon motorfiets. 18 jaar.

En pas op met wat je hier schrijft over stunten. Er zijn een paar MF-leden die gelijk de drang krijgen om de moraalridder uit te hangen. En je voor heel veel stoute dingen gaan uitmaken. B| :+

RWP topic is wel een kijkje waard. ;)
 
Laatst bewerkt:
En pas of met wat je hier schrijft over stunten. Er zijn een paar MF-leden die gelijk een drang krijgen om de moraalridder uit te hangen. En je voor heel veel stoute dingen uitmaken. B| :+

Op lege parkeergebieden stunten daar heb ik geen problemen mee hoor :P
Doe ik zelf overigens ook wel eens...

~[edit]
en ik ben zelf begonnen op een 125cc 2-takt crosser. Beetje wheelies maken en je balans punt opzoeken. Je moet zelf weten wat je het handigst vind, maar t beste is een motor waarbij je niet meteen achteroverslaat als je iets teveel gas geeft. De yamaha yz125 die ik had was eentje uit 2001 en die kon je in zn 2 op t gas lekker op t achterwiel krijgen en dan ff lang doorgaan.
Met een 400 als ik van jou zie kan je ook redelijk op t achterwiel rijden. Gewoon ff in zn 1 rollen, koppeling in gas geven en koppeling los. Als je in het begin maar een beetje gas geeft en dit geleidelijk aan opbouwt kom je vanzelf op t punt waarop je motor netjes met t voorwiel in de lucht komt. Als je dit vaak hebt gedaan zonder te vallen kan je proberen een balanspunt te zoeken en met gas bijgeven dit vast te houden. Je kan dit ook in zn 2 proberen.

Een andere methode is om gas te geven zodat je voorvork wat uitgetrokken wordt. Dan moet je het gas dichtdraaien en meteen weer opendraaien. Als je voorvork dan eerst inveert bij het dichtdraaien en meteen weer omhoog komt bij het opendraaien van het gas kan het voorwiel van de grond komen. Je kan nog ff een rukje aan het stuur geven om hem verder omhoog te krijgen. ( dit rukje doe je dan tegelijk met het gas opendraaien.

Er zijn al meerdere topics over wheely's maken dus als je ff t forum afzoekt vind je wel wat. Je moet altijd eerst je motor goed leren kennen voor je er mee gaat stunten.
Zoals iemand al eens hier op t forum opmerkte, "eerst leren lopen en dan leren rennen"
 
Laatst bewerkt:
Grote plannen, meneer h@rdcore. Zeker weer onzin?
Ik zou eerst leren rijden, rustig leren doen, goed leren nadenken over e.e.a., en dán moet je misschien aan stunten gaan denken :).
Oh, ik zou ook een crashcage laten maken door switch, anders is je hele motor met een paar dagen kaduuk!
 
Op lege parkeergebieden stunten daar heb ik geen problemen mee hoor :P
Doe ik zelf overigens ook wel eens...

\[edit]
en ik ben zelf begonnen op een 125cc 2-takt crosser. Beetje wheelies maken en je balans punt opzoeken. Je moet zelf weten wat je het handigst vind, maar t beste is een motor waarbij je niet meteen achteroverslaat als je iets teveel gas geeft. De yamaha yz125 die ik had was eentje uit 2001 en die kon je in zn 2 op t gas lekker op t achterwiel krijgen en dan ff lang doorgaan.
Met een 400 als ik van jou zie kan je ook redelijk op t achterwiel rijden. Gewoon ff in zn 1 rollen, koppeling in gas geven en koppeling los. Als je in het begin maar een beetje gas geeft en dit geleidelijk aan opbouwt kom je vanzelf op t punt waarop je motor netjes met t voorwiel in de lucht komt. Als je dit vaak hebt gedaan zonder te vallen kan je proberen een balanspunt te zoeken en met gas bijgeven dit vast te houden. Je kan dit ook in zn 2 proberen.

Een andere methode is om gas te geven zodat je voorvork wat uitgetrokken wordt. Dan moet je het gas dichtdraaien en meteen weer opendraaien. Als je voorvork dan eerst inveert bij het dichtdraaien en meteen weer omhoog komt bij het opendraaien van het gas kan het voorwiel van de grond komen. Je kan nog ff een rukje aan het stuur geven om hem verder omhoog te krijgen. ( dit rukje doe je dan tegelijk met het gas opendraaien.

Er zijn al meerdere topics over wheely's maken dus als je ff t forum afzoekt vind je wel wat. Je moet altijd eerst je motor goed leren kennen voor je er mee gaat stunten.
Zoals iemand al eens hier op t forum opmerkte, "eerst leren lopen en dan leren rennen"

Arghhh!! Net nu ik mezelf heb laten beloven nooit meer te stunten met mijn huidige fiets breng je me wel heel erg in de verleiding. :( :9~ :+
 
Grote plannen, meneer h@rdcore. Zeker weer onzin?
Ik zou eerst leren rijden, rustig leren doen, goed leren nadenken over e.e.a., en dán moet je misschien aan stunten gaan denken :).
Oh, ik zou ook een crashcage laten maken door switch, anders is je hele motor met een paar dagen kaduuk!

Bedankt voor het onderbouwen van mijn eerdere mening over ´bepaalde mf-leden' .
 
full
 
Stunten van mij begon met een maand of drie, eerst kruipen en toen lopen. :Y
Ik denk dat TS binnenkort met prijs van licht O-) beschadigde spullen (kleding :? , motor etc.) gaat stunten. -O- :W
 
zit zelf te denke aan pitbike en daar lekker op los gaan:D

of zijn daar de wielen te klein voor?


ik zie vaak dat de echt goeie stunters al bijna 30 zijn:O :X
 
Bedankt voor het onderbouwen van mijn eerdere mening over ´bepaalde mf-leden' .
Alsjeblieft :), is gratis vandaag!
Maar verklaar je nader?
zit zelf te denke aan pitbike en daar lekker op los gaan:D

of zijn daar de wielen te klein voor?


ik zie vaak dat de echt goeie stunters al bijna 30 zijn:O :X
Stunten is duur, hoop geld voor nodig.
Pitbike vind ik zelf niet echt een motor, dan kan je het ook op een trapfiets doen :Y
 
Laatst bewerkt:
gast... serieus... :9

je ging toch stunten op je leren wheelie pitbike?? of pak anders de R1 van je pa... of de duc, of de RVS mille, of die gixxer die je ging kopen...

of anders op je gsx 400r racer (daar stond die R toch al voor :? :9 ) wel een crashtopic openen hé! (hebben wij ook wer wat te lachen :] )

mzzl! :W
 
Laatst bewerkt:
waarom wil jij toch perse stunten, zoals ik je op msn ook al zei
haal eerst je rbw maar, en leer eerst maar eens rijden, en met een gsxr400r op 25kw kan je toch niet wheelien.

ga dan maar kneedowns oefenen ofzo op een klaverblad, of een afrit ofzo
 
ik ben praktisch gelijk begonnen met stunten.. maar daar had ik dan ook mn rijbewijs voor gehaald! neem eens een kijkje in ons topic, RWP wheelieles en stuntfoto´s..
 
hey dis die gast met al die motoren in de familie..


r1 hayabusa en weet ik veel wat nog meer. per familielid 2 toch ofzo? :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan