Wanneer was je eerste rit met duo?

Wanneer was je eerste rit met duo?

  • Dezelfde dag als ik mijn rijbewijs haalde

    Stemmen: 19 19,2%
  • Binnen een maand

    Stemmen: 49 49,5%
  • Tussen 1 en 3 maanden

    Stemmen: 11 11,1%
  • Tussen 3 maanden en een half jaar

    Stemmen: 6 6,1%
  • Binnen een jaar

    Stemmen: 4 4,0%
  • Langer dan een jaar

    Stemmen: 10 10,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99

steve_m

Die hard MF'er
12 mrt 2007
338
0
Almere
Zoals de titel al zegt, wanneer hebben jullie voor het eerst met een duo passagier gereden?
Op welke motor was dit?
Wat ging er goed of misschien fout? :+
 
het eerste weekend dat ik mijn rijbewijs had :)
Op een soes GSX400F
Ging prima, rustig aan doen, niks aan het handje
 
t was niet dezelfde dag, maar een dag later...
o en tegenwoordig kan dat niet meer ;)
rbw halen en daadwerkelijk mogen rijden, zitten nu aantal werkdagen tussen :P
 
De 1e week dat ik mijn motor gekocht had. Ging niks fout, gewoon ontzettend rustig aan/voorzichtig gedaan. Tegenwoordig durft niemand meer achterop }) :+
 
Binnen 1 - 3 maanden na het halen van mijn rijbewijs, het was kei koud maar we hadden even geen andere keus dus hop op de motor. Wat er wennen was is dat het sturen met lage snelheden veel zwaarder gaat..

Het was op een GPX600r die ik op dat moment ook 1-3 maanden had :) Op de fiets waar ik nu op rij was het de zelfde dag dat ik de motor kocht :)

Ben je je zelf moed aan het inpraten om met z'n tweeen op de motor te klimmen? Gebruik ff de search daar staan wat handig tips tussen!
 
3 weken nadat ik m'n motor kocht. de dag nadat ik hem kocht gingen ze pekel strooien '(
daarna gelijk een toer wezen maken. :]
 
heb geen stepjes voor een passagier, dus....
 
Laatst bewerkt:
de eerste les ging de instructeur bij mij achterop :)

Coole avatar _O-

Maar hier ook, tijdens de 10e les ofzo hadden we zijn motor weggebracht voor nieuwe sloffen. Ik stelde voor dat hij terug reed en ik achterop, maar ik moest rijden. Niet echt een bijzondere ervaring moet ik zeggen, alles gaat alleen wat trager :z
 
Bij mijn eerste rit met mijn eerste motor (Kawa S3 400, 1976) zat mijn vader achterop. Hij had hem de stad uitgereden en toen mocht ik hem overnemen. Ik had nog geen rijbewijs en nog geen rijles, maar buiten de stad kende de politie me niet.

Dat ze ons nooit gepakt hebben...... 18-jarige puistenmuil met splinternieuw leren pak en dito helm voorop, oudere man met zijn bonkertje en zwaar antiquarische helm achterop.

Mooiste rit met iemand achterop? Met het mooiste meisje van de klas achterop naar het ziekenhuis waar een klasgenoot lag. Heerlijk 8-)

Ha, wat een tijd. :) :) :) :Y
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik reed binnen een week ook met duo. Ik vond het niet zo heel veel anders... Het is even wennen, maar als de duo een beetje actief meerijdt is het echt niet zo een groot probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik had altijd zoiets van: als je wilt motorrijden, koop je er zelf maar 1
Maar ja toen reed mijn vriend de zijne in de prak en moest ik hem toch meenemen...
Dus met iemand die zo'n beetje twee keer zo groot is achterop. Het zag er heel raar uit, maar was verder geen probleem,alleen voor de stoplichten stilstaan was een beetje wiebelig
 
Niet eerste rijles .... maarruhm....7de ofzo.
Andere lesser was lekker bezig.....en we moesten naar andere plaats om drukte te ontwijken.....dus instructeur sprong maar even achterop....kan je dat ook meteen leren :)
(Dit nadat ik verteld had dat een vriendin van me waarschijnlijk al op de motor zou zitten voordat de inkt droog was op m'n pasje.... )
Om nou te zeggen dat het heel anders is.....maar heb natuurlijk alleen klein stukje gereden...
 
Bij mijn eerste rijles ging ik in eerste instantie achterop vanaf de rijschool naar een afgelegen bedrijventerrein om daar een beetje te gaan oefenen... Na afloop stapte de instructeur bij mij achterop en mocht ik zelf terugrijden naar de rijschool :] Moet een mooi gezicht geweest zijn: een passagier van zo'n twee meter lang achterop een GN250 _O-

Sindsdien heb ik maar één keer met duo gereden: toen ik vorig jaar onderweg naar de Megameeting langs de A12 een gestrande mede-MF'er tegenkwam. Zelf kon hij bij iemand anders achterop en zijn vriendin is met mij meegereden. Ging prima, gewoon rustig aan gedaan... Vond alleen mijn voorwiel wel érg licht, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn schokdemper niet (meer) (helemaal) op duopassagiers berekend is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan