Wanneer weer de mooie motor uit de garage halen?

Als je op droge dagen rijdt, maar er ligt nog wel, pekel blaas dan de motor schoon mbv een compressor.
Dan ben je al heel veel pekelstof kwijt, daarna afspoelen/borstelen met koud water met autoschampoo en weer droog blazen en afdrogen.
Ik heb ook vaak zat met pekelweer gereden en vooral die droge vorstdagen zijn heerlijk om te rijden.
Allen daarna even wat aandacht aan de motor besteden door hem goed schoon te maken op dezelfde dag dat je gereden hebt.

Deze motor heb ik 9 jaar gehad en die is regelmatig goed smerig geweest van o.a. modderige dijken , maar ook van de pekeltroep.

"Het is niet een kwestie van poetsen maar van bij houden."

[afbeelding]


Zoiets dacht ik ook al ik probeer me motor zo schoon mogelijk te houden regelmatig op poetsen en weer Zandvrij maken.
Daarom wat jij al zegt het is een kwestie van bijhouden als jij elke keer je motor afspoelt en schoonmaakt Dan zul je er niet veel van merken van de pekel maar dan moet je wel op normale droge winter dagen rijden.. lijkt mij dan.

in iedergeval jouw motor ziet er nog top uit :9~
 
Zoiets dacht ik ook al ik probeer me motor zo schoon mogelijk te houden regelmatig op poetsen en weer Zandvrij maken.
Daarom wat jij al zegt het is een kwestie van bijhouden als jij elke keer je motor afspoelt en schoonmaakt Dan zul je er niet veel van merken van de pekel maar dan moet je wel op normale droge winter dagen rijden.. lijkt mij dan.

in iedergeval jouw motor ziet er nog top uit :9~~~[/quote]

Die is ingeruild, maar Arie Molenaar heeft er alleen maar even naar gekeken en een goede inruilprijs gegeven.
Inmiddels staat deze in de schuur:
full


Zelfde blok maar dan in een ander frame gelepeld.
 
Als zijn de winterdagen droog, zolang het niet geregend heeft zal er nog veel pekel op de weg liggen. Ik kan het soms ook niet laten, maar rij dan altijd na de rit naar de lokale wasstraat (500m van huis) en maak m dan weer schoon voor ik m wegzet. Ik moet zeggen dat onze motoren dat altijd goed doorstaan hebben. Er was er maar een die wat ging roesten, maar dat waren vooral de boutjes en kleine narigheid. Dat was er eentje van de mindere jaren van de BMW.
Maar de huidge fietsen zien er nog strak uit. Ik moet wel zeggen dat ik echt alleen maar rij als de kans op pekel gering is en vorig jaar heeft ie echt maanden binnen gestaan. Ik rij ook alleen maar voor de lol want het werk is slechts 1100 m van mijn voordeur.
 
wat is er mis met je pekelfiets?

ben nu bezig met onderhoud aan mijn motor, als dat klaar is en het is lekker droog weer ga ik gewoon op stap. nou heb ik wel een beestje van 15 jaar oud;)

vorig jaar met mn rebel vol chrome ook hele winter door gepekeld. was somers nog net zo mooi zonder veel poetswerk hoor!
 
leuk als tweelingbroer dezelfde hobby.
Eerst samen gezellig op de motor en nu een nieuwe hobby, fietsen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan