Wanneer weer de mooie motor uit de garage halen?

DaveB010

MF'er
13 aug 2010
243
1
Rotterdam.
Hallo MF. :)

Ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Dave Bulsing woon in Rotterdam en heb sinds 11 oktober het lichte motor rijbewijs.
Ik & me broer hebben een hele goeie deal kunnen maken bij de Suzuki dealer.

Voor 2 gloednieuwe Gsx-R's 600 K9's 25th Anniversary editions :9~.
( Ja ik weet het jong pikkie met zo'n motor )
maar ik heb hier letterlijk heel me leven voor lopen sparen
aangezien ik van jongs af aan al motor wou rijden. *D

Hier hebben wij maar heel even van kunnen genietten. '(
Want ze staan nu alweer in de garage op de paddock & met de Accu eruit op kamer tempratuur.. vooral vanwege de Pekel & het verhoogde risico dat je gewoon op je bek gaat.
Ik rij nu wel op een ouwe Honda cbr600F als pekelfiets maar toch zit dat me niet lekker omdat het meerendeels een stuntbike is en ik rij op een klein motorscootertje.

maarja mijn vraag is dus.
er zijn genoeg mooie winterdagen ook gewoon droog & aangezien Kouw geen probleem is zou ik hem toch stiekem wel eens willen pakken. :o Maar hoe zit dat dan met de Pekel
Tast dat gelijk heel je zooitje aan ? hoe kan je dat het best aanpakken blijven afspoellen ? & waneer halen jullie je mooie motor weer uit de stalling ?

Pics*






]
 
Laatst bewerkt:
Welkom, lekker laten staan en van het voorjaar weer pakken. OF goed behandelen met daarvoor bestemde middelen (ACF50 bijvoorbeeld)

Ik zou lekker op je Hondaatje blijven rijden... Pekel doet echt niet veel goeds.
 
Welkom, lekker laten staan en van het voorjaar weer pakken. OF goed behandelen met daarvoor bestemde middelen (ACF50 bijvoorbeeld)

Ik zou lekker op je Hondaatje blijven rijden... Pekel doet echt niet veel goeds.
als je op een droge dag gaat rijden, een aantal dagen nadat er voor het laatste gepekelt is, dan gebeurt er echt nisk hoor... 't is niet dat die motor onder je kont vandaan desintegreert... als je em mooi wil houden goed afspoelen en/of wassen...
 
Ja denk dat ik dat ook maar doe maar het is echt zo lastig..
:P ik denk dat iedereen wel weet hoe die zich voelde toen die net ze rijbewijs had.
aleen maar willen rijden rijden ik verlang nu al zo erg weer naar de lente.
maarja wat Randy al zegt het beste is om hem toch te laten staan..

& btw Ja we zijn echt een tweeling. Kenteken & Frame nummer verschillen op 1 cijfer haha.
 
Superstoere motor, mooi pak, mooie helm.. En dat in stereo... AWESOME!

Ik zou wachten. Mn Bandit staat ook in de schuur tot het voorjaar. Misschien voor korte tijd de Honda begrenzen? Gewoon daar ff lekker mee sturen, geen zorgen.. Des te groter zal het genot in het voorjaar zijn om eindelijk op de Gixxer te mogen zonder zorgen om pekel, gladheid etcetera!
 
als je op een droge dag gaat rijden, een aantal dagen nadat er voor het laatste gepekelt is, dan gebeurt er echt nisk hoor... 't is niet dat die motor onder je kont vandaan desintegreert... als je em mooi wil houden goed afspoelen en/of wassen...
Die situatie doet zich in het voorjaar pas weer aan ben ik bang _O-

Maar die bende gaat op plaatsen zitten waar jij niet komt met poetsen, voor je het weet is je uitlaatspruitstuk lelijk. Ik zou het gigantisch zonde vinden van zo'n mooie splinternieuwe motor!
 
Superstoere motor, mooi pak, mooie helm.. En dat in stereo... AWESOME!

Ik zou wachten. Mn Bandit staat ook in de schuur tot het voorjaar. Misschien voor korte tijd de Honda begrenzen? Gewoon daar ff lekker mee sturen, geen zorgen.. Des te groter zal het genot in het voorjaar zijn om eindelijk op de Gixxer te mogen zonder zorgen om pekel, gladheid etcetera!



haha dankjewel ik ben er ook super trots op en kan eerlijk gezegt ook niet wachten meer tot het voorjaar terwijl het nu pas 2 weken bezig is...
haha Ja een mooi pak dure helm ik wou niet echt op me Veiligheid gaan bezuinigen wat je toch veel mensen ziet doen. Trouwens het hele pak met helm & laarzen hebben we erbij gekregen toen we de motor kochten })
 
Dave gozerrrr!!! :W

Ik laat btw mijn Thundercat staan tot ergens in Februari, dan pas gaat ie er weer uit.
Dan maar weer eens rijden he :Y
 
Laatst bewerkt:
haha dankjewel ik ben er ook super trots op en kan eerlijk gezegt ook niet wachten meer tot het voorjaar terwijl het nu pas 2 weken bezig is...
haha Ja een mooi pak dure helm ik wou niet echt op me Veiligheid gaan bezuinigen wat je toch veel mensen ziet doen. Trouwens het hele pak met helm & laarzen hebben we erbij gekregen toen we de motor kochten })

Dat is dan wel een flinke bonus.. Maar zou ook erg blij zijn als ik twee nieuwe in één keer kon verkopen. Wees er alsjeblieft zuinig op joh :Y
 
Als het een paar dagen niet gevroren heeft en het heeft goed geregend dan hoef je je geen zorgen te maken om die pekel. In geval van twijfel met een emmertje water (ngeen hogedrukreiniger!) in elk geval de uitlaat en remschijven goed afspoelen.
Snap het wel dat je die mooie motor mooi wil houden maar hey! het is een motor dus die wordt op een gegeven moment toch wel ietsje minder mooi.
Tenminste bij mij wel. :)
Have fun en hou gewoon het weer een beetje in de gaten!
Groeten uit Venlo en nog gefeliciteerd, mooi machien!

Greetz

Naba
 
'Waneer weer de mooie motor uit de Garage halen? + Nieuw Hier' > 'Waneer weer de mooie motor uit de garage halen?'
 
Gefeliciteerd gasten ;)

Ziet er zeer netjes uit, Daar moet ik zeker ook nog een x een foto gaan maken..
Mooi om te zien dat Rotterdam er weer 2 motorrijders bij hebben ;)

Groeten uit Rotterdam Zuid

See you on the road
 
... maar nu gebruik ik hem als pekelfiets aleen het vervelende is dat deze op het moment op het volle vermogen staat nahja vervelend vervelend eigenlijk wel want ik heb mezelf nu al Verziekt om op een volle fiets te rijden...
M.a.w. je rijdt zonder rijbewijs onverzekerd rond... Erg sociaal -O-
 
Rijd zelf altijd door pekel heen ding blijft toch niet mooi is een gebruiksvoorwerp.
Heb dat met al mn motoren gedaan.
Gewoon rijden afspoelen met KOUD water.
Ik heb er nooit wat van gemerkt.
 
Als je op droge dagen rijdt, maar er ligt nog wel, pekel blaas dan de motor schoon mbv een compressor.
Dan ben je al heel veel pekelstof kwijt, daarna afspoelen/borstelen met koud water met autoschampoo en weer droog blazen en afdrogen.
Ik heb ook vaak zat met pekelweer gereden en vooral die droge vorstdagen zijn heerlijk om te rijden.
Allen daarna even wat aandacht aan de motor besteden door hem goed schoon te maken op dezelfde dag dat je gereden hebt.

Deze motor heb ik 9 jaar gehad en die is regelmatig goed smerig geweest van o.a. modderige dijken , maar ook van de pekeltroep.

"Het is niet een kwestie van poetsen maar van bij houden."

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan