Wanneer wordt je oldtimer waardevol?

Zal deze boxer ook stijgen in waarde (1975)
full
 
Die wordt waardevol, als het een type is met een belangerijke historie, en dus gezocht is door liefhebbers.
Maar je motor kan ook voor je zelf om wat voor redenen waardevol wezen.
Geniet van wat je hebt.
gr
 
wordt niet meer wegenbelastingvrij (tot '87), er zijn modernere motoren die tweedehands

Degene die dat verzonnen heeft is de ChristenUnie en die vind ik daarom niet zo lief, beetje eenzijdig een wet er doordrukken ivm de komende kilometerheffing... maar hey! de KM-heffing is opgeschort.. maar laten we het wetje van de GGGGGGGGRistenunie maar niet terugdraaien.

Aan de andere kant is de marktwerking als het op de 86/87 grens aankomt ook niet even duidelijk qua waardebepaling.

Ik rij een oude Opel van 87, net te jong dus... maar! Ik ben een liefhebber van dat model en ik heb die 3 tientjes in de maand er best voor over. Laat de auto's en motoren van na 1986 maar lekker goedkoop worden wat mij betreft, scheelt mij centen als ik een donor of andere oude opel zoek.

Maar wat ik dan altijd maar even als voorbeeld pak. Een 190E uit 1986 gezien, moest 4000 euro kosten. Deze had 2 ton gelopen... maar was "belastingvrij" Toen kwam ik een 87-er tegen. Minder kilometers, meer opties voor 1900 EUR *D Ik had het wel geweten, voor die 30 EUR per maand rij ik die 87-er wel :D Voor ik het verschil eruit heb qua aanschaf, ben ik 5 a 6 jaar verder *D Meestal heb ik voor die tijd wel een andere wagen en ben ik dus in principe goedkoper uit..
 
Laatst bewerkt:
O en trouwens, als je die paar tientjes belasting in de maand al niet kan missen, dan gaat het je al helemaal niet lukken om zou een jaren 80 bak goed te onderhouden. Want reken maar dat je als je dat goed rijdend wil houden, veeeeel meer kwijt bent dan 30 tientjes die je nu misschien over hebt gehouden.
 
O en trouwens, als je die paar tientjes belasting in de maand al niet kan missen, dan gaat het je al helemaal niet lukken om zou een jaren 80 bak goed te onderhouden. Want reken maar dat je als je dat goed rijdend wil houden, veeeeel meer kwijt bent dan 30 tientjes die je nu misschien over hebt gehouden.
Het probleem is niet de eerste motor, maar als je er een aantal hebt (inclusief auto's) begint die wegenbelasting best aan te tikken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan