Wanneer zijn je banden goed warm ?

wanneer zijn je banden eigenlijk voldoende warm om er lekker snel bochten mee te kunnen rijden ?

ik heb er eigenlijk geen idee van.. heb wel vaak als ik denk van ja lekker door kachelen het idee ojee ojee dit gaat te hard hij schuift dadelijk zo onderuit maar dat doettie dus niet hoe ver kun je nu eigenlijk gaan totdat hij de stepjes raakt ? of de uitlaat ??

bij mij liggen er metzeler banden op voor 120 en achter 170

bedankt alvast sander :]
 
Banden kunnen bij goed weer al heel snel warm zijn. Is het asfalt echt bloedheet op een zomerdag dan zijn de banden al na enkele bochten op temperatuur.

Bij weer zoals nu kan het ook al snel gaan. Vooral door een paar keer hevig te remmen worden ze snel warmer. Na een 5-tal kilometer bochtjes is het meestal in orde. (ligt eraan hoe je die rijdt natuurlijk)
 
...en wat voor banden je hebt :) ...daar kunnen de heren van "Sport" ons meer over vertellen denk ik ;)
 
wanneer zijn je banden eigenlijk voldoende warm om er lekker snel bochten mee te kunnen rijden ?

ik heb er eigenlijk geen idee van.. heb wel vaak als ik denk van ja lekker door kachelen het idee ojee ojee dit gaat te hard hij schuift dadelijk zo onderuit maar dat doettie dus niet hoe ver kun je nu eigenlijk gaan totdat hij de stepjes raakt ? of de uitlaat ??

bij mij liggen er metzeler banden op voor 120 en achter 170

bedankt alvast sander :]
Ik merk het altijd aan het glijden van de achterband. Hoe minder de band glijdt hoe warmer deze is desto schijner/harder kun je door de bochten. Na een paar bochten schuin geweest zijn, zijn de banden aardig warm en kun je steeds harder. Hoe ver je kan gaan is afhankelijk van de bodemvrijheid van je motor.

P.S. met glijden bedoel ik nix spectaculairs, gewoon het na grip zoeken en schuiven van de achterband. Met de Michelin Hi-Sport gaat het best makkelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan