wanneer zware overtreding? (in belgië)

R3TRACK

Die hard MF'er
19 okt 2002
739
0
Nou dacht ik altijd dat als je meer dan 10km/u te snel rijdt je een zware overtreding begaat.Maat ik las net in een boekske over het rijbewijs van flor conickxs(vernieuwde uitgave) dat je maar een zware overtreding maakt buiten de bebouwde kom als je meer dan 20km/u rijdt.
Maar wegcode.be spreekt dat tegen.Wat is het nu eigenlijk? ga deze week mijn theorie van auto doen,dermee dat het mij intresseerd.
ALvast bedankt allemaal over dit zeer nuttig onderwerk :r
Of je nu in belgië 11km/u of 40km/u te rap rijdt de boete verschilt amper 25€,dus ik rij meestal 40km/u te rap sinds de superboetes :} .
 
Stap morgen het eerste het beste flikkenkot Politiebureau binnen en vraag het aan hun, veel kans dat ze het ook niet weten, dan bel je naar de rijschool of vraag het vorr je je exmaen begint :)
 
oké vanaf meer dan 10km/u te snel dus.
Behalve in 30km/u zones,daar is het anders,hoe zit het daar?
 
In bovenstaande linkt staat wel:

Opmerking : ingevolge een richtlijn van het College van Procureurs-generaal moet, om de verdere afhandeling van de vastgestelde overtreding te bepalen, van de gemeten snelheid de louter technische tolerantiemarge worden afgetrokken.
Deze bedraagt 6 km/u voor een gemeten snelheid tot en met 100 km/u en 6% voor een gemeten snelheid boven de 100 km/u.

In Nederland is deze tolerantie marge / correctie de helft...
Boetes zijn in Belgie wel flinkt trouwns... :X
 
Ik reed meer als 10km/h te hard (18 om precies te zijn) op een verlaten snelweg bij turnhout in het weekend om 23.00u in normale weers omstandigheden

En ik beging een zware overtreding.. yeah right..

stond ook duidelijk op de bon dat bij 10km/h of harder het al een zware was.
 
Ik reed meer als 10km/h te hard (18 om precies te zijn) op een verlaten snelweg bij turnhout in het weekend om 23.00u in normale weers omstandigheden

En ik beging een zware overtreding.. yeah right..

stond ook duidelijk op de bon dat bij 10km/h of harder het al een zware was.
dat klopt dan toch niet,is vanaf meer dan 10km/u te snel zware overtreding,anders een lichte(50€).
Zal wel een typfout geweest zijn in dat boek.
 
dat klopt dan toch niet,is vanaf meer dan 10km/u te snel zware overtreding,anders een lichte(50€).
Zal wel een typfout geweest zijn in dat boek.

Boek ? in het process verbaal bedoel je ?

geen idee, het kosten me uiteindelijk 200 nog wat guldens omdat ik vreemdeling was (lees buitenlander c.q. opsporings kosten) en nog eens ruim 400 gulden process.

Brief kwam niet aangetekend overigens O-) heb niks gehad })
 
Wanneer je als Nederlander gepakt word in Belgie ben je altijd zwaar de lul. In Schoten een bekeuring van 50 eurie gekregen omdat ik door rood LIEP !!! :(
 
Wanneer je als Nederlander gepakt word in Belgie ben je altijd zwaar de lul. In Schoten een bekeuring van 50 eurie gekregen omdat ik door rood LIEP !!! :(


haha die kreeg ik in nederland ook, 17 euro :+

en bijna nog wat extra ivm belediging van ambtenaar in functie :X (voor dat geld had ik hem minimaal willen hoeken overigens B| )
 
Wanneer je als Nederlander gepakt word in Belgie ben je altijd zwaar de lul. In Schoten een bekeuring van 50 eurie gekregen omdat ik door rood LIEP !!! :(

Ja en, is voor ons Belgen ook zo veel.



btw, deze al gelezen
Noot : de rechtbankboetes voor zware overtredingen 1e, 2e en 3e graad kunnen worden verdubbeld bij herhaling binnen het jaar |(
 
haha die kreeg ik in nederland ook, 17 euro :+

en bijna nog wat extra ivm belediging van ambtenaar in functie :X (voor dat geld had ik hem minimaal willen hoeken overigens B| )


Opmerking van die snor: Awel mijnheer, uw houding staat me niet aan.

Kwam misschien ook omdat ik hem niet serieus nam over het bekeuren om door rood lopen.
 
Boek ? in het process verbaal bedoel je ?

geen idee, het kosten me uiteindelijk 200 nog wat guldens omdat ik vreemdeling was (lees buitenlander c.q. opsporings kosten) en nog eens ruim 400 gulden process.

Brief kwam niet aangetekend overigens O-) heb niks gehad })
autorijden door flor conickxs.
Die motorijder die zich een beetje? vreemd gedraagd
 
maakt niet meer uit.
Ben geslaagd :) kan ik eindelijk het filegevoel eens beleven :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan