Want a new bike!!! What to do.....

Is dat niet lastig bellen met een helm op?
Ja, en het lukt ook nauwelijks als je op volle
snelheid rijdt, maar je merkt wel dat je wordt
gebeld.
Ik brul dan altijd even in de keelmicrofoon dat
ze even moeten blijven hangen en ik zoek een
plekje om even te stoppen en maak het gesprek dan
af zonder de helm af te zetten (oorspeakertje).
 
Nog een jaartje wachten.... kun je mijn FJR 1300 overnemen, die dan 2 jaar oud is.
Hoef ik niet in te ruilen als ik 2003-model ga kopen (met ABS?).

Los van het ABS (als dat er komt...)... is er dan zoveel verschil tussen de modellen? 2001-2002 valt wel mee namelijk.
 
Vertel er eens wat meer over?
reizen mee gedaan?
veel mee gereden?
....
heb er bijna 40 k km mee gereden. hoofdzakelijk woonwerk (170 km / dag)
hij doet 't altijd, ook in de winter. onderhoudt "nul".
meisje achter op en die vindt een ritje van 200km helemaal niet erg (in tegenstelling tot m'n duc, dat houdt ze geen 10 km vol)
er wordt altijd gezegd dat het geen fiets is voor de file, wel nu... het is (vind ik) de beste file fiets die ik ken.
vanaf 40km/h is de fiets niet "zwaar" meer, stuurt ie lekker licht en door het enorme hoge koppel (het lijkt wel een diesel - wel een errug vlotte...) kan je zonder gedwongen te worden de hele tijd te schakelen lekker door tuffen. (60km/h in z'n 6 en je kan vol gas geven, hij stottert niet, hij gaat gewoon.)
de standaard ABS heeft m'n leven een keer gered, zegt voldoende denk ik.
enige nadeel, hij nodigt uit om hard te rijden. denk dat dat komt omdat alles "te" makkelijk gaat op deze fiets. tot 240 km/h kan je nog steeds rechtop zitten... (ik wel, ben 1.72m ja, klein mannetje - grote fiets)
... meer weet ik ff niet te "liegen", als je andere vragen hebt hoor ik het wel.
8-)
 
Los van het ABS (als dat er komt...)... is er dan
zoveel verschil tussen de modellen? 2001-2002
valt wel mee namelijk.
Er is nauwelijks verschil tussen 2001 en 2002; het
voorspatbord is langer geworden, het paneel onder
de radiator ziet er wat anders uit, de cijfertjes
op de "klokken" zijn wat groter en er zit een
rubber mof om een gedeelte van de achtervering.
Wat 2003 gaat brengen weten we natuurlijk nog niet,
maar ik koop om de twee jaar een nieuwe motor en
dus weet ik nu al dat mijn huidige fiets volgend
jaar op de markt komt.
 
Er is nauwelijks verschil tussen 2001 en 2002; het
voorspatbord is langer geworden, het paneel onder
de radiator ziet er wat anders uit, de cijfertjes
op de "klokken" zijn wat groter en er zit een
rubber mof om een gedeelte van de achtervering.
Wat 2003 gaat brengen weten we natuurlijk nog niet,
maar ik koop om de twee jaar een nieuwe motor en
dus weet ik nu al dat mijn huidige fiets volgend
jaar op de markt komt.

Dus hoeft het niet eens een FJR te worden. Pan of zo?
Ik hoop trouwens wel dat als er ABS komt deze wel los leverbaar wordt (dus met bijvoorbeeld inlevering huidige onderdelen), anders ga ik ook binnenkort denken aan een andere.

Al moet ik zeggen dat iemand laatst nog dacht dat ik ABS had gezien mijn rij/remstijl op nat wegdek :P
 
Dus hoeft het niet eens een FJR te worden. Pan of zo?
Nee, voorlopig blijf ik verknocht aan de FJR.
Ik beleef er te veel plezier aan om weer ergens
anders aan te beginnen, met het risico dat het
niet bevalt.
Ik heb jaren op van die zware monsters gereden:
ik heb vier Kawasaki's GTR1000 gehad en nu ik die
FJR eenmaal heb "geproefd" wil ik voorlopig niets
anders.
 
Momenteel heb ik een drifter 800. Erg lekker, rijdt als een beest, ligt als een huis. Ik wil alleen meer bochtenwerk. Dit houdt mij tegen (ook een beetje kofferruimte voor de laptop on/of strand) 8-) .

Eisen pakketje:
- vriendin moet lekker achterop kunnen zitten zonder knieholtes af te knellen
- zuinig in gebruik
- motor
- sport/tour model
- genoeg kofferruimte (zij/top)
- niet ouder dan 2 jaar of zo...
- moet wel een motor zijn tussen 1000 - 1400 cc
- ik wil hem aanschaffen voor 10 jaar rijplezier minimaal.

Verder ben ik veel aan het proefrijden, tips zijn altijd welkom! Tegenwoordig is er zoveel aanbod. Ik weet alleen niet genoeg van alle andere motoren.

:] Thx!
misschien een suzuki gsf 1200 bandit s een idee.
http://www.suzuki.nl/motoren/ban1200s.php3
ban1200s_kl0.jpg
 
Zaterdag heb ik proefgereden op 2 motoren:
- Suzuki V-Strom 1000
- Kawasaki ZZ-R1200

Suzuki rijdt lekker. Stabiel en heerlijk vlot.
Een nadeel vindt ik de motor zelf. Klinkt behoorlijk nerveus. Heeft de Bandit dat ook?

De kawa is gewoon een beest! Binnen no-time zit je op de 200k/h 8-) zonder dat je het merkt.
Ligt als een huis op de weg, alleen is erg duur!!! (qua boetes) :+

Alleen is een race/sport motor niets voor mij. met dat voorover hangen krijg ik last van mijn nek. Jammer....
 
Zaterdag heb ik proefgereden op 2 motoren:
- Suzuki V-Strom 1000
- Kawasaki ZZ-R1200

Suzuki rijdt lekker. Stabiel en heerlijk vlot.
Een nadeel vindt ik de motor zelf. Klinkt behoorlijk nerveus. Heeft de Bandit dat ook?

De kawa is gewoon een beest! Binnen no-time zit je op de 200k/h 8-) zonder dat je het merkt.
Ligt als een huis op de weg, alleen is erg duur!!! (qua boetes) :+

Alleen is een race/sport motor niets voor mij. met dat voorover hangen krijg ik last van mijn nek. Jammer....

Je hebt toch wel zo'n mooi Kawa-T-shirt gekregen, na de proefrit? 8-)

Vind de ZZR1200 een erg :9~ e motor! :}
Ik vind hem ook een bijzondere verschijning... maar die prijs he... '(

Zit je op de ZZR12 zo voorover dan?

In de nieuwe Moto73 (andere bladen waarschijnlijk ook wel) staat een leuk artikel over een FJR en een nieuwe PAN. Leuke foto's
 
Je hebt toch wel zo'n mooi Kawa-T-shirt gekregen, na de proefrit? 8-)

Vind de ZZR1200 een erg :9~ e motor! :}
Ik vind hem ook een bijzondere verschijning... maar die prijs he... '(

Zit je op de ZZR12 zo voorover dan?

In de nieuwe Moto73 (andere bladen waarschijnlijk ook wel) staat een leuk artikel over een FJR en een nieuwe PAN. Leuke foto's

Hij is errug lekker :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Normaal gesproken zit ik rechtop. Enne hier kan natuurlijk ook de kracht van de wind meespelen. Ik kreeg helaas last van mijn nek. Het Scherm zou ietsjes hoger moeten zijn. Ik denk ongeveer 10-15 cm hoger.
Zo'n kawa shirt heb ik al. Kawa is een klant van mij... 8-)
Helaas kan ik niet met de prijzen doen. ;(
 
Hij is errug lekker :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Normaal gesproken zit ik rechtop. Enne hier kan natuurlijk ook de kracht van de wind meespelen. Ik kreeg helaas last van mijn nek. Het Scherm zou ietsjes hoger moeten zijn. Ik denk ongeveer 10-15 cm hoger.
Zo'n kawa shirt heb ik al. Kawa is een klant van mij... 8-)
Helaas kan ik niet met de prijzen doen. ;(

Kawa is een klant van je :?
Ah zie in je profiel dat je in de IT zit.
Kun je ;) dan niet 's wat aan www.kawasaki.nl doen. Wat een bagger is dat. Deze melding staat er zeker al een jaar op :r

Is een vervangingsruitje dan niet een oplossing, voor je nekprobleem?
 
Laatst bewerkt:
Nog even over kawa, ik wou dat ik er wat aan kon doen. Het is inderdaad niet handig van ze.

Keuze..keuze..keuze
Hmmmmmmmmmm :?

Als ik het geld beschikbaar had, dan zou ik a la minute de BMW K1200LT nemen. Gaaf bakkie. Rijdt erg lekker :9
Daarbij zou ik dan mijn huidig kawa behouden. '(

Maar goed, ik moet ook an mijn portomonee denken.

De varadero is nog steeds mooi, maar niet rendabel. Ik hoop er nog steeds op dat iemand een BMW R1150RT heeft staan van een jaar of 2 oud max. En die voor een leuke prijs weg doet. Thuis situatie is gewijzigd en ik moet zuinig aan doen (ook qua brandstof).

Moeilijk dus |( .

Heeft iemand een BMW die nog goed onderhouden is en 1-2 jaar oud is? Kan ik hem voor een zacht prijsje overkopen? plz???? ;(
 
BMW K1200RS. Bijnaam de kogel.
Heb er slechts vanwege budget slechts op gezeten ;(
Daarom is het een K1100RS geworden. Ook erg leuk.
Voorgaande motor was een Kawa GTR 1000 erg lekker ook goed te rijden met cruisesnelheid 180.
Enige probleem vond ik na 40.0000 km in 1 jaar dat er snel gebruiksslijtage te zien was.
Nu sinds oktober de K1100 en nog niets te zien behalve de normale onderhoudsbeurdjes.
Bochten :9~ geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan