wanted mito poortmap

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Ik zoek een poortmap v/d Cagiva mito, aangezien ik graag wil concluderen wat de gewijzigde poorttiming is, in vergelijk met de Freccia cilinder.
 
Ik zou graag een foto of scan van je poortmap willen hebben. Of anders de poort hoogte v/d diverse poorten willen weten.

Door een papiertje in de vorm van een koker te rollen (rond de zuiger b.v.), kan men een poortmap maken. Deze papierenkoker wordt in de cil geplaatst & met een potlood wordt van binnen uit de koker, de poorten er op gekrast. Zodra de papieren koker wordt opgengevouwen, heb je een poortmap.

Een paar plaatjes voor extra uitleg (hier is het alleen nog veel uitgebreider gedaan !!):
http://www.macdizzy.com/cylinder_map.htm


Vanaf de cilrand tot aan de poorten kan je nu de afstand meten, met een geodriehoek. Hierbij is het belangrijk dat je haaks op de cilrand meet (Deze moet dus ook op de map worden gekrast).

Je zou overigens ook de poorten stuk voor stuk vanaf de cilrand kunnen opmeten m.b.v. de schuifmaat i.c.m. de zuiger (zonder zuigerveren, want dan voorkom je happen v/d veren).

De gevonden hoogte kan je dan in de poortmap noteren
Verder is de cilhoogte van belang, want bij een kortere cil zouden b.v. alle poort waarden 1mm lager kunnen liggen.


Van mijn eigen cil weet ik het volgende (in gemonteerde staat graden opgemeten):

totale cil hoogte: 9.41cm
Uitlaatpoort: 194 graden, 2.58cm v/d cilrand
Fluitpoorten open: 180 graden, 2.81cm v/d cilrand
Fluitpoorten einde: 139 graden, 3.24cm v/d cilrand
Voorste spoelpoorten: 132 graden, 3.86cm v/d cilrand
Achterste spoelpoorten: 132 graden, 3.86cm v/d cilrand
Boosterpoorten: 119 graden, 4.21cm v/d cilrand

Weet iemand BTW nog wat de zuigerstang lengte v/d Cagiva is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan