Warm?......Heet!!

Soesi

MF'er
11 apr 2003
65
0
Rotterdam
Er zal wel geen andere oplossing zijn dan een bak ijs in je pak gieten, maar het is bijna niet meer leuk om te rijden met dit weer.
Zo gauw als de gemiddelde snelheid daalt door stoplichten etc. stijgt de mijne.
Zo juist even wezen rijden en nu is het zo'n 28 graden in Rotterdam, maar ondanks het rijden met open ritsen in een textiel pak drijf je gewoon van je motor af :X
Als iemand me nu zegt wat er nog wel fijn rijd met dit weer, of dat het met leer beter is , of een isolatie onderpak oid, ga ik morgen een nieuw pak kopen
 
Ja klopt, eigenlijk een beetje te warm om op de bike te stappen, gisteren toch maar lekker gedaan met een leren combi....
 
Ik ben vandaag weze rijden met een lerenbroek en textieljas (dainese)
Ik had daar eerst mijn twijfels over omdat ik meestal geheel in het leer rijd maar het viel me niet tegen.
Ik denk omdat een textieljas toch wat ruimer zit de wind er wat makkelijker tussen door blaast.
Zit nu dus te twijfelen of ik toch maar niet een textieljas aantrek op vakantie.
Bijkomend voordeel is dat ik in de regen aan een regenbroek genoeg heb.
 
Principes dwingen me ertoe een pak aan te trekken.....

wellicht betekent het dan ook dat ik en wat harder moet rijden voor wat meer wind en bij stoplichten uit de buurt moet blijven of... O-)
 
ik ben vorrige week in limboland wezen sturen en toen was het ook 55 graden :X
Maar toen was ik toch blij dat ik leer an had, ik heb toch het idee dat het iets fijner is met warm meer (moet je wel rijden natturlijk)
 
Ik heb deze week ondergoed gaan kopen van KATA

Is isolerend, houd je warmer in de winter en kouder ( hm hm ) in de zomer.
Wel dat kouder, dat scheelt niet veel hoor. Wat wel het verschil maakt => je zweet iets minder.
Heb hemdje met rolkraag en rits en de broek is met lange pijpen. Hele dag op circuit van Zolder gezeten en zelfs met 25° plakt het leer niet tegen benen of armen. Knie links/rechts: geen probleem. Vest uitschieten, vanzelf. Zonder deze kledij wilden de knee-downs niet goed lukken omdat de broek tegen je benen plakt van het zweet.
Is niet goedkoop en heel kwetsbaar materiaal. broek (lange pijpen) en hemd (lange mouwen): +/- 110€. Maar heb er nog geen spijt van.
'S avonds laat je mevrouw alles in een lauw sopje wassen en "s morgens is het terug droog.
 
Principes dwingen me ertoe een pak aan te trekken.....

wellicht betekent het dan ook dat ik en wat harder moet rijden voor wat meer wind en bij stoplichten uit de buurt moet blijven of... O-)
Is wel een allwheater jas van dainese met protectie.
Dus niet zo'n dun nylonjasje.
 
Vandaag heerlijk in t-shirt, korte broek en slippers gereden. Uiteraard wel een te ruim potje op gezet, zodat ik ook rond mijn weinige hersenen een beetje koeling had. Heerlijk.
 
Vandaag heerlijk in t-shirt, korte broek en slippers gereden. Uiteraard wel een te ruim potje op gezet, zodat ik ook rond mijn weinige hersenen een beetje koeling had. Heerlijk.

misschien kun je "ex" in je nick toch maar beter weg laten ;)
 
Ik heb deze week ondergoed gaan kopen van KATA

Is isolerend, houd je warmer in de winter en kouder ( hm hm ) in de zomer.
Wel dat kouder, dat scheelt niet veel hoor. Wat wel het verschil maakt => je zweet iets minder.
Heb hemdje met rolkraag en rits en de broek is met lange pijpen. Hele dag op circuit van Zolder gezeten en zelfs met 25° plakt het leer niet tegen benen of armen. Knie links/rechts: geen probleem. Vest uitschieten, vanzelf. Zonder deze kledij wilden de knee-downs niet goed lukken omdat de broek tegen je benen plakt van het zweet.
Is niet goedkoop en heel kwetsbaar materiaal. broek (lange pijpen) en hemd (lange mouwen): +/- 110€. Maar heb er nog geen spijt van.
'S avonds laat je mevrouw alles in een lauw sopje wassen en "s morgens is het terug droog.
[scandeermodus} FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S[/scandeermodus] :P
 
jasje en broek inderdaad type all-weather....
maar dan zonder de wintervoering *D
wellicht inderdaad maar eens een coolmax setje kopen
(al vrees ik dat deze mevrouw het wel zelf door het sopje mag gaan halen) :X
 
Ik loop al een paar weken om die motor heen te draaien, verder dan 1 rondje PPP ben ik in twee weken niet gekomen.
Ik laat em staan.....
 
(al vrees ik dat deze mevrouw het wel zelf door het sopje mag gaan halen) :X
Tegenwoordig bestaat er zoiets dat ze " de nieuwe man " noemen.
Blijkbaar doet die alles wat vroeger beschouwd werd als de taak van de vrouw :)

Misschien eens op zoek gaan? :+
 
Heb reeds een oude variant gevonden,
maar als de nieuwe man hier rond loopt ben ik in ieder geval erg nieuwsgierig!
 
Ik zie toch heeeeel veel figuren rondrijden in t-shirts en gympies...ik moet tevens constateren dat deze voor het grootste deel op choppers rijden.
Zijn hier op het forum mensen die zo rondrijden en deze death-wish-riding-style hier willen verdedigen?

Ik hoor graag argumenten...behalve de warmte graag...
 
Ik zie toch heeeeel veel figuren rondrijden in t-shirts en gympies...ik moet tevens constateren dat deze voor het grootste deel op choppers rijden.
Zijn hier op het forum mensen die zo rondrijden en deze death-wish-riding-style hier willen verdedigen?

Ik hoor graag argumenten...behalve de warmte graag...


Nee johhh... daar zijn er al zo veel over.
Lekker zo laten, de vrijheid van het motorrijden.

:}
 
Gisteren Supermotard training... pffff zweten....
langer dan 5 a 6 rondjes per sessie was niet vol te houden voor armen en keel/mond
 
Terug
Bovenaan Onderaan