Hallo allemaal,
vraagje van een nieuweling.
ben maar weer eens heropgestapt, en wel op een XJ 750 seca van 85 met 60dkm.
motorblok heeft een oliekoeler.
Ik vraag me nu af bij welke de motor voldoende warm is voor normaal gebruik(80 graden?)
Als ik van mijn werk naar huis ga draai ik binnen 2 km al de snelweg op. Vraag me af of de motor dan al warm genoeg is om zeg maar de 4 a 4,5 duizend toeren te maken die voor snelwegsnelheid wel nodig zijn. Of voor vertrek even warm laten warm draaien?
Is er een manier on een olietemperatuurmeter aan te brengen en waar moet de sensor dan komen, in de cylinderkop of onderin het blok? Kan ik wellicht iets van de sloop halen om te monteren en hoe dien ik het geheel in het electrisch circuit op te nemen?
Alvast bedankt
secasv
vraagje van een nieuweling.
ben maar weer eens heropgestapt, en wel op een XJ 750 seca van 85 met 60dkm.
motorblok heeft een oliekoeler.
Ik vraag me nu af bij welke de motor voldoende warm is voor normaal gebruik(80 graden?)
Als ik van mijn werk naar huis ga draai ik binnen 2 km al de snelweg op. Vraag me af of de motor dan al warm genoeg is om zeg maar de 4 a 4,5 duizend toeren te maken die voor snelwegsnelheid wel nodig zijn. Of voor vertrek even warm laten warm draaien?
Is er een manier on een olietemperatuurmeter aan te brengen en waar moet de sensor dan komen, in de cylinderkop of onderin het blok? Kan ik wellicht iets van de sloop halen om te monteren en hoe dien ik het geheel in het electrisch circuit op te nemen?
Alvast bedankt
secasv