warm worden ZZR-1100

spitje

Rookie
27 jun 2004
9
0
boxtel
Hallo,

Ik ben nu in het bezit van een zzr-1000 uit eind 93 (het eerste model D1 met het doorlopende frame/ dubbelen inlaat). Hiervoor heb ik twee zzr's gehad uit 91 en 92.

Het "probleem" is nu dat ik vind dat het 93 model veel meer hitte produceerd uit de koelribben als de modelen hier voor. De temperatuur meter blijft wel mooi in het midden staan en loopt niet extreem op, maar het is goed te merken aan je benen.

Heeft iemand ook deze ervaring?

Groeten,
Antwan :]
 
Laatst bewerkt:
Je zou even de bougie's kunnen controleren, als deze wit zijn loopt hij te warm, de motor kan daardoor een stuk warmer worden, zelfs zo warm dat je een gat in je zuiger brand :o

Groeten Juul
 
Je zou even de bougie's kunnen controleren, als deze wit zijn loopt hij te warm, de motor kan daardoor een stuk warmer worden, zelfs zo warm dat je een gat in je zuiger brand :o

Groeten Juul

:^

Let goed op dat je temp meter de koelvloeistof meet, dus check idd even je bougies. Ik heb er een gehad, die werd ook enorm warm, maar ik weet niet hoe dat zit met een C-serie vergelijking... :(
 
Hey Spitje, Hoe zit het, lag het aan je bougies?

Ik heb hetzelfde probleem, het lijkt wel of het erger word. Mijn frame wordt zo warm dat je je hand er niet eens te lang op kan leggen. Lijkt me niet normaal.
(ZZR1100 uit '95) Temperatuurmeter blijft echter gewoon op z'n optimale plekkie.
 
Hey Spitje, Hoe zit het, lag het aan je bougies?

Ik heb hetzelfde probleem, het lijkt wel of het erger word. Mijn frame wordt zo warm dat je je hand er niet eens te lang op kan leggen. Lijkt me niet normaal.
(ZZR1100 uit '95) Temperatuurmeter blijft echter gewoon op z'n optimale plekkie.
Motorblok hangt in frame. Motorblok is warm. Frame wordt warm.

Of niet? En je motorblok is zo warm dat je die ook niet kunt aanraken.
 
Nee, het blok straalt zoveel warmte af aan het frame dat het frame ook onwijs warm wordt. Dus gewoon de zilvergrijze buizen van het frame!
Ze worden zo warm dat ik tegenwoordig tijdens het rijden mijn benen ff naar buiten hang om af te koelen. En niet tijdens de hittegolf, maar gewoon om 23:00 's avonds - dan zou het toch koel genoeg moeten zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan