Warme douche motoport breda en Gore

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.247
2.314
Langeweg (N-br)
Ik kom eigenlijk bijna nooit bij MotoPort maar als ik een nieuwe jas nodig heb ga ik toch meestal maar even kijken. Dane is een van de merken die me goed passen.

Mijn oude Dane Grindsted jack is inmiddels vijf jaar oud en had wat lekkage op de mouwen en aan de voorzak. Ach, na vijf jaar intensief gebruik kan ik me dat voorstellen. Ik had wel een nieuwe erbij gekocht maar toch maar eens gevraagd hoe het met eventuele garantie voor Goretex kon zitten. Winkel wist het in eerste instantie niet en omdat Dane standaard 2 jaar geeft was ik eigenlijk al berustend naar huis gegaan. Iets later werd ik gebeld dat ik mijn jas mocht komen brengen, ze gingen hem naar Gore sturen in Oostenrijk ter beoordeling. Nu, het heeft even geduurd maar vandaag heb ik mijn oude Grindsted Voor niets gerepareerd weer terug ontvangen.

Goede service vind ik zelf, zo vaak kom ik er ook weer niet.

Wat mijn betreft een warme douche (in een droge jas :) ) waard

Benno
 
Zo hoort het. :)

Goretex heeft altijd vijf jaar garantie op lekken. Dat hoort ook elke winkel te weten die het verkoopt.
 
Bepaalde jassen van Rukka met Pro Shell hebben levenslange garantie!
Mits je geen overmatige slijtage, sporen van valpartijen hebt, de jas niet ernstig vervuild is (dus gewoon gewassen is en daardoor weer waterdicht (na het strijken of in de wasdroger).
:} :}
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn, maar officieel zou je dan zelf het opsturen moeten regelen en betalen. Netjes dat ze het voor jou geregeld hebben!
Waarom moet een klant dat zelf betalen?

Garantie gaat nog altijd via de detailhandel.
 
Waarom moet een klant dat zelf betalen?

Garantie gaat nog altijd via de detailhandel.
Van de detailhandel mag je best een periode garantie verwachten alleen al op basis van je consumentenrecht, maar geen 5 jaar. Dat een fabrikant 5 jaar garantie biedt, is mooi maar fabrieksgarantie is iets dat bovenop/buitenom de standaard garantie van de detailhandelaar gaat.
Normaal bij gebreken is de fabrieksgarantie iets waar je nauwelijks mee van doen krijgt, als iets binnen een paar maand kapot blijkt, claim je bij de winkelier je recht. Of hij het vervolgens kan reclameren bij de leverancier, is niet jouw probleem.

Dat is ook een beetje het punt bij die extra 'ggarantie' die je bijv bij je wasmachine kan kopen. Ook na twee jaar mag je machine niet kapot gaan en heb je recht op gratis herstel. Alleen door er garantie bij te kopen, draai je zelf niet meer op voor voorrijd/transport en onderzoekskosten.
(Overigens is dat bijkopen daarom dus iets wat eigenlijk dus bijna niks om hakken heeft en dus iets wat ik nooit zou doen, maar da's een andere kwestie.)
 
Laatst bewerkt:
Van de detailhandel mag je best een periode garantie verwachten alleen al op basis van je consumentenrecht, maar geen 5 jaar. Dat een fabrikant 5 jaar garantie biedt, is mooi maar fabrieksgarantie is iets dat bovenop/buitenom de standaard garantie van de detailhandelaar gaat.
De winkelier verkoopt het product met zoveel garantie.

Er valt verder niks op af te dingen. Hangt zelfs aan de jas, op een kaartje. :)
 
Wat de regels ervoor ook mogen zijn, ik vind het erg netjes opgelost van MotoPort in Breda. Ik had er zelf geen verwachtingen bij en voor die 1 keer per jaar dat ze me daar hoogstens zien vind ik het een erg goede service. dane geeft zelf 2 jaar garantie op fabricagefouten etc. De extra jaren van Gore en het kosteloos opsturen etc. vind ik daarom heel netjes.

groet,

Benno
 
Laatst bewerkt:
Het is ook absoluut service Benno, zeker na zo'n periode.
Maar Dane jassen zijn ook niet zo goedkoop!

Ritsen vallen toch ook gewoon onder garantie, is toch een onderdeel van het totaalpakket (lees je jas)!?
 
Ach, bij bijna dagelijks gebruik vind ik de kosten wel meevallen. 5 jaar doe ik over het algemeen met mijn jassen, dan hebben ze 1-1,5 ton meegedraaid.

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan