Warme motor slaat bij stationair lopen af

Schen

Rookie
26 jul 2004
7
0
Amsterdam
Help!!
Ik heb een Honda CB550 uit 1976. Reed perfect maar heeft sindskort kuren
Als ik met mijn motor een tijdje heb gereden dan valt de motor uit als ik bijv voor een stoplicht sta te wachten en mijn motor in zijn vrij heb gezet. M.a.w hij wil niet langer dan 30 seconden stationair lopen. Ik krijg de motor dan niet meteen aan maar moet een paar minuten wachten en proberen te starten voordat de motor weer start.

Zoals jullie begrijpen is het erg irritant om continue veel gas te geven terwijl je voor een stoplicht staat te wachten. laat staan met een motor die af is geslagen naar de kant wandelen!!!Alvast bedankt voor de tips!!
 
Zitten er vlotter-pennetjes in met plastic sluit-puntjes (vergrootglas)? Die kunnen bij slijtage/vervorming op momenten zowel voor brandstof-tekort als (afwisselend) verzuipen zorgen.

Verder nog, kans op vuil / roest / bladders / stolsels in de brandstof(-leidingen) tot in vlotterkamers en sproeiers toe.

Hopelijk is het slechts zo'n kleinigheid.
 
Ik denk inderdaad dat de motor verzuipt. daarbij knetterde en knalde de motor flink toen ik de motor vannochtend startte en kwamen er goede rookwolken uit mijn uitlaat. Dat zal waarschijnlijk ook met het verzuipen te maken hebben of niet?
 
Tankontluchting? dat is een mooie
Ik ga het zeker proberen maar wat als dat het probleem blijkt te zijn
gaatjes in mijn tank boren? ;)

Dan moet ie ook inhouden, dan zuigt ie n.l. vacuum, loopt de peut niet vlot door

Heb je reserve carbs? Ik heb speciaal daarvoor reserve carburaterurs op de kop getikt en gereviseerd, liggen altijd klaar, kost ca 15 euro per carb. (ik heb nog een oude cb 350 four van 72 uitgedost als ratbike liggen, daarvoor)
 
Terug
Bovenaan Onderaan