Warme Sjoko Toer 2016 (allroad trit t.b.v. MS Research)

Yuk Foo

MF veteraan
10 mrt 2004
1.181
0
Tilburg
Al enige jaren organiseerde ik een sponsorrit om geld in te zamelen voor MS Research. Deze rit heet de Warme Sjoko Toer. Door een blessure kan ik de rit niet meer uitzetten, Daarmee leek de Warme Sjoko Toer voorbij.
Gelukkig boden een aantal deelnemers van vorig jaar aan de rit te organiseren. De opzet is iets anders: geen wegrit meer, alleen een allroadrit. Geen verschillende lengtes meer, maar gewoon één track van +- 200 km, waarbij onderweg eenvoudig lussen af te snijden zijn voor als je het te veel van het goede vindt.
warme%20chocotour%202014.jpg


Warme Sjoko Toer Allroad-rit
De Warme Sjoko Toer 2016 wordt gereden op zaterdag 19 maart. De rit heeft zijn naam niet gekregen omdat je je bevroren ledematen moet ontdooien met warme sjoko, maar wel vanwege het warme gevoel dat we het goede doel toedragen. We hebben een leuke nieuwe track gemaakt, waarin nog meer zand en nog minder asfalt zit dan in voorgaande edities.

Geldinzameling t.b.v. stichting MS Research
We hopen op een grote opkomst motorrijders die na een vrijwillige donatie ten behoeve van de stichting MS een mooi stukje willen gaan sturen door het Brabantse landschap.
Voor deze sponsorrit wordt geen inschrijfgeld gevraagd. We hebben liever dat je wat extra doneert in een van de collectebussen voor MS Research die bij de start bij de koffie en inschrijftafel aanwezig zijn.

Startlocatie SchippersStop Veldhoven
We starten van 09.00u tot 10.00u vanaf SchippersStop in Veldhoven (Habraken 2601, 5507 TR VELDHOVEN).
Vanaf de ruime parkeerplaats bij Schippers Stop kan iedereen vooraf een bakkie koffie, warme sjoko of thee drinken. De eerste kop wordt je aangeboden door Schippers Stop, na inschrijving/donatie krijg je hiervoor een consumptiebon bij de inschrijftafel.
Je kunt bij SchippersStop voor en na de rit je motor aftanken, maar ook het Brabantse zand van je motor afspuiten in een van de wasboxen. Verder kun je hier een heerlijk broodje eten, waarbij echt alles vers is: niet alleen het beleg, maar zelfs de frites en hamburgers en ook het brood, dat ter plaatse wordt afgebakken.

Deelname
Om deel te kunnen nemen aan deze toertocht hoef je je niet van tevoren al in te schrijven, dat kan gewoon op de dag zelf. Je kunt de rit alleen rijden, maar samen is natuurlijk leuker. Kom je die dag alleen, dan kun je altijd wel bij iemand anders aanklampen.
We gaan er van uit dat je dan de route op eigen gelegenheid of met je eigen groepje kunt rijden. Uit ervaring weten we dat dat bij de GS-club geen enkel probleem is.
Trackbestanden
De tracks kun je vóór vertrek bij de inschrijftafel laten inladen in je gps-toestel.
Zowel Garmin- als Tripy formaat zijn aanwezig.

De datum is onder voorbehoud van weersomstandigheden. Hou daarom onze Facebook-pagina in de gaten.

=================================================================
UPDATE 08-03-2016:
Afgelopen weekend hebben we de hele tracks van de Warme Sjoko Toer voor een laatste maal gecontroleerd.
We hebben fantastisch gereden, op onze lichte enduro's.
We hebben ook gezien dat de track er nog altijd enorm nat bij ligt, ook al heeft het de laatste weken iets minder geregend.
Het is duidelijk dat de enorme plassen en diepe sporen die we tegenkwamen niet binnen 10 dagen verdwenen zullen zijn.
Daarom zijn wij van mening dat met de huidige (zeer) natte ondergrond de track van de Warme Sjoko Toer van 19 maart af te raden is voor allroad motoren.

Afhankelijk van je vaardigheden in de blubber kan het op een lichtere motor juist een fantastische rit zijn.
Daarom hebben we besloten de rit op zaterdag 19 maart 2016 door te laten gaan als off-road-rit, specifiek bedoeld voor lichtere motoren met noppenbanden.

Bij voldoende animo overwegen we om later in het jaar dezelfde rit nog een keer te rijden, maar dan voor "dikke brommers" zoals Africa Twin, GS, enz.
Meer info daarover volgt t.z.t. op de Warme Sjoko Toer Facebook-pagina. Like deze als je op de hoogte wilt blijven!
=================================================================

BELANGRIJK:
Het deelnemen aan de rit en het rijden van de tracks is geheel op eigen verantwoordelijkheid en voor eigen risico van de deelnemers. De tracks zijn enkele weken van tevoren gecontroleerd, in de tussentijd kunnen er echter situaties gewijzigd zijn. Als je bijvoorbeeld twijfelt of je ergens door mag rijden, rij dan gewoon een stukje om.
De track wordt ter beschikking gesteld voor gebruik tijdens de Warme Sjoko Toer.
Verspreiding van de track is niet toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er geen 100% asfalt-route meer is. Was in het verleden altijd een leuke rit om deel te nemen.

Evengoed succes met inzamelen!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend is de hele tracks van de Warme Sjoko Toer voor een laatste maal gecontroleerd.
De voorrijders hebben fantastisch gereden, op hun lichte enduro's.
En hebben ook gezien dat de track er nog altijd enorm nat bij ligt, ook al heeft het de laatste weken iets minder geregend.
Het is duidelijk dat de enorme plassen en diepe sporen die we tegenkwamen niet binnen 10 dagen verdwenen zullen zijn.

Daarom zijn wij van mening dat met de huidige (zeer) natte ondergrond de track van de Warme Sjoko Toer van 19 maart af te raden is voor allroad motoren.
Afhankelijk van je vaardigheden in de blubber kan het op een lichtere motor juist een fantastische rit zijn.
Daarom hebben we besloten de rit op zaterdag 19 maart 2016 door te laten gaan als off-road-rit, specifiek bedoeld voor lichtere motoren met noppenbanden.

Bij voldoende animo rijden we later in het jaar dezelfde rit nog een keer, maar dan voor "dikke brommers" zoals Africa Twin, GS, enz.
Meer info daarover volgt t.z.t. op de Warme Sjoko Toer Facebook-pagina. Like deze als je op de hoogte wilt blijven!

allroad.thumb.png.165145bb4a95902ddc28bdb48052db37.png
 
Was er in voorgaande edities geen animo voor de asfaltrit? Mooi initiatief om geld in te zamelen voor MS. Maar door alleen over zandpaden te rijden mis je een groot gedeelte van de doelgroep. Wellicht bestond de laatste opkomst voornamelijk uit allroadjes en is de keuze daarmee logisch? Vragen, vragen, vragen..
 
Was er in voorgaande edities geen animo voor de asfaltrit? Mooi initiatief om geld in te zamelen voor MS. Maar door alleen over zandpaden te rijden mis je een groot gedeelte van de doelgroep. Wellicht bestond de laatste opkomst voornamelijk uit allroadjes en is de keuze daarmee logisch? Vragen, vragen, vragen..
Degene die de rit voorheen organiseerde (ik) kan helaas zelf niet meer rijden vanwege een blessure. De motorvereniging van waaruit ik de rit organiseerde heeft onlangs besloten zich op te heffen.
Het animo voor de rit over verharde wegen was bij een drupje regen erg laag. De laatste keer bestond de opkomst vooral uit allroads en enduro's. Die hebben zich prima vermaakt in de blubber. Uit de groep die allroad/offroad rijdt kwam spontaan het aanbod om de organisatie voor een allroad rit over te nemen.
Van de straatridders geen vraag om de organisatie voor een Warme Sjoko Toer over te nemen. Mocht dat nog komen, dan juich ik dat toe.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar was de asfaltgroep al erg klein, dus ik begrijp dat met het wegvallen van jou er geen meer wordt georganiseerd.
Ik vind het wel jammer, want ik was al een tijdje aan het wachten op een Facebookevent bij Pim of een melding op Motorvision's website. Nu dus gevonden op MF


Leuke rit mensen!
 
Vorig jaar was de asfaltgroep al erg klein, dus ik begrijp dat met het wegvallen van jou er geen meer wordt georganiseerd.
Ik vind het wel jammer, want ik was al een tijdje aan het wachten op een Facebookevent bij Pim of een melding op Motorvision's website. Nu dus gevonden op MF


Leuke rit mensen!

Thanx!
 
Ik hoop ook dat hij nog een keer aangekondigd en gereden gaat worden. Ik heb dit jaar niet meegereden op mijn F800GS met Heidenau bandjes vanwege het advies hierboven!
 
Hou dan dit topic en het forum op ARM in de gaten. Remco en Bjorn willen nog een zware brommer editie doen bij droger weer.


Ik hoop ook dat hij nog een keer aangekondigd en gereden gaat worden. Ik heb dit jaar niet meegereden op mijn F800GS met Heidenau bandjes vanwege het advies hierboven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan