Warmer zwarte helm ?

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Na jaren trouwe dienst moet mijn Nolan nu echt vervangen worden.

Keuze is gevallen op een Schubert S1

Ik twijfel tussen een Volledig zwarte of Matzwarte, Volledig grijze of de Nordic Dragon.

4939839401143189569328.jpg


4939839401143189583109.jpg


4939839401143189612093.jpg



Is een zwarte helm nou echt warmer of valt dat mede dankzij de ventilatie reuze mee ?

(vind de nordic dragon leuker maar 75 euro extra voor een printje... mwha weet niet of ik het dat waard vind, evengoed is die ook basiskleur zwart)
 
hmm ik vond eigenlijk niet dat de kleur van de helm veel uitmaakt.....als het warm is dan is zwart wit of welke kleur ook erg warm.. Met name als je stilstaat.
De kleur van helm vond ik niet veel invloed hebben (had een zwarte helm..nu een grijze)

onder het rijden kreeg je gelukkig verkoeling :]
 
IN theorie is de zwarte natuurlijk warmer, maar idd, omdat je genoeg verkoeling krijgt scheelt het niet te veel (en bij die temperaturen merk je t ook minder ;) )
 
Ik heb zelf een zwarte helm, maar heb nooit echt last van de warmte gehad. Niet meer of minder dan de rest van m'n lichaam ;)

Die Nordic Dragon ziet er het beste uit, maar 75 euro extra is idd beetje teveel voor wat streepjes en plaatjes. Als je nou een leuke korting weet te krijgen......
 
Kalsbeek is op dit moment voor de Schubert 1 van de goedkopere.

Kalsbeek 399 voor een effe en 475 voor de nordic. ..

Motoport hillegom vroeg gisteren 439 voor de effe en 539 voor de nordic..
Motoport in Brabant ergens vroeg 529 voor de effe ..en ruim 600 voor de nordic..
 
Er zit een dikke laag piepschuim in, dat isoleert echt wel goed en tijdens het rijden heb je toch wel de rijwindkoeling. Een zwarte jas merk je wel goed.
 
Kalsbeek is op dit moment voor de Schubert 1 van de goedkopere.

Kalsbeek 399 voor een effe en 475 voor de nordic. ..

Motoport hillegom vroeg gisteren 439 voor de effe en 539 voor de nordic..
Motoport in Brabant ergens vroeg 529 voor de effe ..en ruim 600 voor de nordic..

Zooo.. dat zijn nog eens prijsverschillen
 
Kalsbeek is op dit moment voor de Schubert 1 van de goedkopere.

Kalsbeek 399 voor een effe en 475 voor de nordic. ..

Motoport hillegom vroeg gisteren 439 voor de effe en 539 voor de nordic..
Motoport in Brabant ergens vroeg 529 voor de effe ..en ruim 600 voor de nordic..

talking about afzetten! Kalsbeek staat inderdaad niet bekend als dure smit!
 
trust me neem absoluut geen matzwarte helm, heb zelf een matzwarte shoei gehad en elke klein klote vliegje wat ertegen op botst laat een klein krasje na.
Helm ziet er in no-time niet meer uit.
 
trust me neem absoluut geen matzwarte helm, heb zelf een matzwarte shoei gehad en elke klein klote vliegje wat ertegen op botst laat een klein krasje na.
Helm ziet er in no-time niet meer uit.

Ik rijd met een matzwarte Airoh Mathisse systeem helm...kan niet zeggen dat mijn helm echt al beschadigd is. Ook niet door muggen en vliegjes.

Misschien moet je ze beter leren ontwijken?! :+
 
Er zit een dikke laag piepschuim in, dat isoleert echt wel goed en tijdens het rijden heb je toch wel de rijwindkoeling. Een zwarte jas merk je wel goed.

:^

Die 2cm dikke isolatielaag werkt prima of je moet wel HEEL erg lang in de zon (stil) staan
Zwart word misschien sneller warm maar koelt dus ook sneller af, een beetje
rijwind is dan al genoeg om de schaal te verkoelen (in tegenstelling tot een witte helm)
 
@Nightbat: Daar gaat volgens mij iets mis in je redenatie. Zwart straalt harder uit en verliest dus meer warmte dan bijv. een witte door uitstraling. Maar het grootste deel van de warmte wordt afgevoerd door 'convectie' (= rijwind). Hoe dan ook die 2 cm piepschuim zijn een dusdanig hoge thermische barriere dat je hoofd er weinig van zal merken. (IMHO)

@Capo: ik heb alleen maar zwarte helmen gehad. Nooit overdadig warme kop van gekregen ;) En zoals al eerder werd gezegd: een zwarte broek of jas is veel duidelijker een oorzaak van een 'warm' gevoel :P
 
dat iz nu een 'broodje AAP' verhaal... geloof me *heb al meerdere zwarte helmen gehad
 
ik heb zelf een mat RODE Airoh Warrior. Zelf was ik benieuwd hoe lang die matte coating mooi zou blijven. Ik heb deze helm nu 3 jaar en hij ziet er nog steeds goed uit, ondanks hordes vliegen en grotere insecten die er tegen aan geklapt zijn. Dus wat dat betreft zou MAT geen ramp hoeven zijn.
Kan me overigens ook niet voorstellen dat een zwarte helm warmer zou zijn. Een zwart pak, da's andere koek...
 
Er zit een dikke laag piepschuim in, dat isoleert echt wel goed en tijdens het rijden heb je toch wel de rijwindkoeling. Een zwarte jas merk je wel goed.

dat is precies wat ik wilde zeggen :) zult er denk ik niets van merken.
zelf heb ik ook een zwarte helm
 
Of iets zwart of wit is zegt alleen maar iets over de licht-absorptie in het zichtbare deel van het spectrum. Ijsberen zijn wit, maar absorberen b.v. toch relatief veel warmte.
Mijn advies:

















koop nooit een helm van een ijsbeer :+
 
Of iets zwart of wit is zegt alleen maar iets over de licht-absorptie in het zichtbare deel van het spectrum. Ijsberen zijn wit, maar absorberen b.v. toch relatief veel warmte.
Mijn advies:

















koop nooit een helm van een ijsbeer :+

shit '( snel kijken of ik het bonnetje nog heb :N
 
shit '( snel kijken of ik het bonnetje nog heb :N


_O- _O- _O-

Okay ,serieus B|
Iets dat zwart is trekt warmte aan (mat meer als glanzend)

Is wetenschappelijk bewezen (op Myth Busters O-) )

Of het met een helm veel verschil zal maken ?

Als je stilstaat waarschijnlijk wel,tijdens het rijden niet ,lijkt me

Heb zelf een mat zwarte caberg 104 solo ,en ik heb tijdens het rijden altijd een koude kop
(pasgeleden ontdekt dat die draaidingen boven op de helm voor de ventilatie
zijn |( |( )
 
Ben zelf voor de Nordic Dragon gegaan, is idd ff duurder. Ik had met mezelf afgesproken een helm te kopen die niet meer koste dan wat ik terug kreeg van de belasting en dat is gelukt :D
 
Motoport hillegom vroeg gisteren 439 voor de effe en 539 voor de nordic..
Motoport in Brabant ergens vroeg 529 voor de effe ..en ruim 600 voor de nordic..

:?

Ik dacht even dat dit topic van voor 2001 was, en de bedragen derhalve in guldens.
Niet dus...

Dikke dertienhonderd guldens voor 'n helm??!??
 
Ja hetleven is duur, daarom ook wel wat geld waard (goeie helm ;) )

Vandaag 250 gereden (zowel in afstand als in snelheid :+ ) en de oude nolan helm heeft z'n tijd wel gehad. Ik wil meer luxe, meer rust en minder wind gevoelige helm.

Ik ga voor de nordic overigens.


Ik ga idd nog kijken wat ik met ruitje doe, heb verhoogd ruitje en dat kan voor nog meer turbulentie zorgen, kwestie van proefrijden met origineel ruitje en met puig ruitje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan