Warmloper XT500

Sammy

MF'er
13 apr 2004
30
0
Leiden
Heb m'n xt net gereviceerd. Nieuwe zuiger sterkere kopp. veren distr ketting dubbele olietoevoer naar kop en nog een aantal kleine dingen.
Ik reed afgelopen zaterdag ongeveer een half uurtje toen ineens m'n vermogen erg terug liep. Ik voelde meteen dat het niet goed zat en trok de koppeling in en stopte met gas geven. Tijdens het uitrollen stopte ie er helemal mee.
Thuis een karretje gehaald en de xt naar huis gebracht. Ik ontdekte dat het losse K&N filter er af was gevallen en los op m'n blok lag. De bougie was volledig wit. Dit kan dus verklaren waarom de xt er mee stopte. Een WARMLOPER. Ik heb slechts 100 km gereden met deze nieuwe cilinder.
Nadat ik het orginele luchtfilter weer had gemonteerd startte ie meteen. Ik heb er vervolgens 100 meter mee gereden en dat deed ie prima.

Wat is nu wijsheid.

Doorrijden of het blok eruit en de kop en cilinder lichten om de schade op te nemen?

Wie heeft er ervaring mee. Kan het zijn dat de schade zo beperkt is dat ik er nog gewoon duizenden km's mee kan rijden. Of moet er zo ie zo een nieuwe zuiger in om verdere schade te beperken.

Ik hoor het graag.

M vr gr Sammy
 
hoezo denk je dan dat hij een warmloper gehad heeft, als je luchtfilter er af valt is het niet vreemd dat hij vermogen verliest en uitvalt, wil niet zeggen dat hij meteen warmgelopen is, als hij het met luchtfilter nu prima doet vermoed ik dat het wel mee zal vallen, dat hij enkel is uitgevallen door een teveelheid aan lucht door het wegvallen van het filter...
 
De rede dat ik denk dat het een warmloper is, is dat toen ik stil kwam te staan en kickte het voor m'n gevoel iets ruwer aan voelde daarbinnen, maar dat kan natuurlijk ook bedrog zijn en komen door het veranderde gevoel van kicken zonder luchtfilter.

Had m'n carb wel aangepast ben 20 groter gegaan, dat is volgens mij 2 stappen.

Nu weer terug verandert met org. luchtfilter.

Kan idd voorzichtig weer kleine stukjes gaan rijden en kijken hoe het gaat.
 
Als ie na een warmloper weer perfekt loopt dan is een XT500 de beste motor ter wereld :9
 
Mja met K&N of zonder luchtfilter staat ie idd zeker te arm. Met een beetje geluk valt de schade mee, hou dus even je olie peil en compressie in de gaten, enne doe voortaan eerst inrijden na revisie en dan pas K&N erop, en doe de afstelling dmv een rollerbank/co-meter/air-fuel meter...
2 stapjes omhoog wegens K&N is leuk bedacht maar biedt geen zekerheid, en als ie er dan ook nog ns afvalt...

http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=24#23
 
Mja met K&N of zonder luchtfilter staat ie idd zeker te arm. Met een beetje geluk valt de schade mee, hou dus even je olie peil en compressie in de gaten, enne doe voortaan eerst inrijden na revisie en dan pas K&N erop, en doe de afstelling dmv een rollerbank/co-meter/air-fuel meter...
2 stapjes omhoog wegens K&N is leuk bedacht maar biedt geen zekerheid, en als ie er dan ook nog ns afvalt...

http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=24#23


haha,super uitleg! :} :}
 
xt beste moto?

ik ga de mijne binnenkort nog dumpen in de noordzee
hij is van 77 en wil nooit starten, als hij dan draait werkt de helft van de electriciteit niet.
Ik heb nu zelfs nog gezien dat er bellen uit de voeg tussen de cillinder en cillinderkop komen.

Ik heb zin om hem te verkopen en één van 81 of 82 te kopen
 
keb al geprobeerd, geprobeerd, en nog eens geprobeerd, nu ben ik bezig de volledige electriciteit aan het herdoen, zelf een kabelboom namaken en zo
 
Kabelboom kan supermakkelijk; draad van de spoel naar regelaar en door naar de koplamp. Als de regelaar nog op de originele plaats zit, op boutje regelaar een draad naar massa. ( accubak is orig. in rubber opgehangen )

Andere draad van spoel naar achterlicht en vanaf deze draad een aftakking naar remlichtschakelaar andere kant naar remlicht en een massadraad vanaf achterlicht naar frame.

Ontsteking; vanaf ontstekingsspoel naar bobine met aftakking naar punten.

Dan heb je geen accu,claxon. kontaktslot en knipperlichten meer maar die onzin heb je toch niet nodig. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan