Warmspace winterhandschoen

Trouwens... warmspace handschoenen ook goed te koop via andere buitenlandse websites... niet alleen op online winkels zoals vermeld. ^^ even zoeken.
 
41 km zonder batterij gebruikt. vingers worden koud, en reactie wordt al stuk minder. Isolatie is ok denk ik voor deze afstand. Nog niet kunnen vergelijken met andere merken helaas. Voor mij is de sweet spot afstand (zonder batterijen) zo 35 km....
 
Met interesse dit topic gelezen.
Maar nu weet ik nog steeds niet of/ welke verwarmde handschoenen te gaan/ willen kopen.
Bedoeling is dat de handschoenen gebruikt gaan worden tot circa het vriespunt. Daaronder dan haak ik af.
Ja, simpelste is Gerbing te kopen maar dat is snel €200. Weet niet of dat het mij wel waard is. (zo vaak rijd ik ook niet in de kou)

Ik lees dat Warmspace-verwarming (alleen bruikbaar hoogste stand) maar kan voor slechts enkele uren.
Dat is vaak voor een ritje in de buurt prima, maar als je een keer een flinke afstand wil rijden dan werkt dat niet. Dan zou de handschoen ook regelrecht aan de motor aangesloten moeten kunnen worden. Een beetje hannesen met draden voor een enkele keer vind ik dan minder erg.

Maar ik heb ook zitten denken aan stuurmoffen. Oke, ziet er niet uit, maar dat houdt wel de eerste kou en regen van je handen.
Met herfsthandschoenen en HandvatVW onder de moffen, moet het haast wel goed gaan zou ik denken...........................???
Wat anderen vinden hoe 't eruit ziet, dat boeit me niet. Zelf kijk ik er overheen en zie ze toch niet.
Als niet meer nodig dan zijn ze snel weer af te nemen.

Ik heb van het werk als kerstpakket een waardebon gekregen te besteden bij diverse websites. Daar is er ook 1 bij waar ik altijd mijn bromfiets-onderdelen bestel. Die heeft ook deze handmoffen in assortiment. Dus tsja, mss een goede optie om 't hier aan te besteden?

Vraag is dus of handmoffen iets is?
 
Vraag is dus of handmoffen iets is?
De verhalen die ik over stuurmoffen lees, zijn eigenlijk allemaal positief... vooral als jij ook nog handvatverwarming hebt... Bij mij passen stuurmoffen niet, dus geen ervaring (spiegels zitten op m'n stuureinde) ... Voordeel van stuurmoffen, ze zijn redelijk dik gevoerd, blokkeren de meeste rijwind en geven isolatie ... vervolgens heb je nog je eigen handschoenen aan, die eveneens warmte geven, als er dan ook nog warmte van de handvaten afkomt, kan het bijna niet meer misgaan zou je denken...

enige punt wat ik van ervaringen van andere heb gelezen... als het plenst, loopt water via de armen de stuurmoffen in... maar ja... uren rijden in de regen bij 0graden is nooit een leuke aangelegenheid.
 
Om te beginnen ALTIJD je handen droog houden.
Hoe goed de gewone handschoenen ook zijn, helemaal 100% lukt nooit. Zelfs goretex wordt na lange tijd in de regen klam en zompig.

Als er heel veel regen te verwachten is, dan zijn plastic overhandschoenen de oplossing.
Paar jaar geleden werkelijk de hele dag in de regen gereden. Met overhandschoenen absoluut geen last gehad.
Langs de mouw loopt er dan soms toch een druppel naar binnen. Dat kan de gewone handschoen zelf dan nog wel tegenhouden.

Ik heb ook altijd 2 kleine plastic tasjes bij me die in nood als overhandschoen kunnen worden gebruikt.
Ooit van Basel met de zakjes op deze manier naar huis gereden. Nee, ook toen geen natte handen. Zakjes konden thuis in de afvalbak!
 
waterdichte handschoenen ,altijd.....niks is erger dan natte handen bij koud weer. Zou zeggen handmoffen en GTX handschoenen dan? optie?
Ik rij 's winters met Rev'it Taurus GTX handschoenen, als winterhandschoenen. Dure krengen maar persoonlijk vind ik ze fijn.
Maar zoals @mean-machine ook al aangaf... vol in de regen, krijg je nog wel een klam gevoel.
Als ik de handschoenen goed draag, met de goretex layer goed bij de mouw in en de handschoen over de mouw, dan gaat het erg goed. Zit ook een afvoer aan de onderkant om water wat tussen de handschoen en de goretex layer komt af te voeren.
Om te beginnen ALTIJD je handen droog houden.
Hoe goed de gewone handschoenen ook zijn, helemaal 100% lukt nooit. Zelfs goretex wordt na lange tijd in de regen klam en zompig.

Ik heb ook altijd 2 kleine plastic tasjes bij me die in nood als overhandschoen kunnen worden gebruikt.
Ooit van Basel met de zakjes op deze manier naar huis gereden. Nee, ook toen geen natte handen. Zakjes konden thuis in de afvalbak!
Zelf heb ik altijd handschoenen van de pomp en thermo handschoenen bij me. Heb ik altijd in een tas zitten.
De winterhandschoenen houden het eigenlijk altijd wel droog. Mn lente/zomer handschoenen gaan op een gegeven moment doorlekken.
Wat ik dan vaak doe om warmte handen te houden... thermohandschoenen aan, dan plastic handschoentjes en dan motorhandschoen. Zomers meer dan voldoende.

'S winters doe ik hetzelfde met kou. Verwarmde thermohandschoenen, plastic handschoentjes want dan kom ik makkelijker in de winterhandschoenen en en extra laagje kan nooit kwaad...
Maar ja ook die thermo handschoenen werken op accu... dus de hele dag doorrijden met verwarming lukt niet... vandaar maar eens kijken in China voor extra accus
 
Heb nu al een tijdje de Warmspace handschoenen binnen, ook al een paar ritten er mee gemaakt.
Alle keren rond de 2` C. Vond dat op de warmste stand het nog aardig uit te houden was, ik had niet echt het gevoel dat ik koude handen kreeg, maar het voelde ook niet of ze echt super verwarmd werden na een tijdje rijden (2u).

Wat mij wel opviel is dat de duim toch een stuk minder werd verwarmd dan de rest (ook mijn handvatverwarming werkt niet zo goed op de duimen, helaas).

Uiteindelijk zijn ze voor dat geld wel een no-brainer, als je kijkt naar andere niet verwarmde handschoenen die vaak al duurder zijn en toch een stuk minder warm.
Al met al heb ik toch nog wel 5uur non-stop kunnen rijden en bij thuiskomst geen koude handen gehad, denk dat ze onder het vriespunt niet zo zeer geschikt zijn voor langere ritjes dan 1 uur.

Ik heb trouwens ook de verwarmde inlegzolen van Warmspace gebruikt, deze zijn iets van 25 euro incl verzenden uit Spanje, moet zeggen dat ik hier ook echt tevreden over ben! Verwarmen heel goed, geen koude tenen of voeten gehad. Batterij hield het ook 5uur uit, misschien nog wel langer. Wel oppassen, want je kan ze op lengte knippen. Oorspronkelijk zouden ze maat 46 zijn, maar zonder ze op maat te knippen pasten ze makkelijk in mijn maat 45 laarzen.
 
Zat laatst te klagen dan de rechter handschoen van Gerbing het niet deed.
Dat idee heb ik nog steeds wel, maar niet altijd.
Nu het serieus kouder is lijkt hij het vaker wel te doen.

Misschien ergens een draadje in de handschoen beetje los ofzo. :/
 
Na alle alternatieven afgewogen te hebben, toch maar een paar Klan-e gehaald. Ook omdat de accus die ik nog had, niet op een ander merk passen.

Vanochtend om 06:00 op de racefiets waren ze lekker warm. Dat wel....
(Voor zolang het duurt)

20210109_063627.jpg
 
ik zoek voor mn vrouw nog een paar "elegante" verwarmde handschoenen.

dus geen motorhandschoenen met sleeve tot halverwege je onderarm..

maar meest (wat ik vind) zijn China handschoenen en dan 99% motor gerelateerd....
of iets wat daar op lijkt wat je bij de motorzaak koopt.

wie weet wat??
 
ik zoek voor mn vrouw nog een paar "elegante" verwarmde handschoenen.

dus geen motorhandschoenen met sleeve tot halverwege je onderarm..

maar meest (wat ik vind) zijn China handschoenen en dan 99% motor gerelateerd....
of iets wat daar op lijkt wat je bij de motorzaak koopt.

wie weet wat??
voor mijn vr heb ik er een paar van de anwb ,werken prima ,'elegant' is een groot woord })

Op de motor heb ik nu gewone Spidi h2out samen met de hvv ,lekkere warme batsen :t
 
voor mijn vr heb ik er een paar van de anwb ,werken prima ,'elegant' is een groot woord })

Op de motor heb ik nu gewone Spidi h2out samen met de hvv ,lekkere warme batsen :t
Ik heb die van de anwb ook gehad...human nature ofzo heette dat merk.
Heb 2 paar gehad en beide in notime stuk.
Het regelknopje werkt zeer slecht en na een tijdje niet meer.
Hopelijk heb jij meer succes.
 
Ik heb die van de anwb ook gehad...human nature ofzo heette dat merk.
Heb 2 paar gehad en beide in notime stuk.
Het regelknopje werkt zeer slecht en na een tijdje niet meer.
Hopelijk heb jij meer succes.
ja dan heb ik meer geluk , ze heeft 1 paar echt versleten en nu net aan t tweede paar begonnen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan