warmte/hittegolf 501 van Assen

Vergeet de regenbanden niet... Tussen 14:00 en 15:00 staat er wat gepland. :o
 
Nu was het wel mooi geweest als ik zo'n pak had met een drinkreservoir erin. Maar helaas...
Heb wel een hyperkewl vest, dat haal ik maar weer eens uit de kast.

Tips zijn goed hoor!

Goed dat je dit leest Giacomo. Onthouden voor onze briefing :] :]
 
Gisteren met wat Cuppers een "hitte training" op Spa afgewerkt..... :X
Pffff wat een fikkende hitte. Liters gedronken, continu een bidon met drank in de handen gehad.
Tijdens het rijden viel het met een koelvest wel te doen. Maar direct na afvlaggen en richting het paddock rijden werd het pas echt ondragelijk. Doordat we in het shopping paddock zaten en door het tuinneltje moesten duurde dat 2-3 minuten. Toen ging je echt kapot.... B|

Een tip voor morgen is....laat de crew zich meteen over de racer ontfermen, opbokken etc. en laat de coureur meteen beginnen met afkoelen.

Ik zal morgen zelf niet rijden maar kom wel kijken. :W
 
Gisteren met wat Cuppers een "hitte training" op Spa afgewerkt..... :X
Pffff wat een fikkende hitte. Liters gedronken, continu een bidon met drank in de handen gehad.
Tijdens het rijden viel het met een koelvest wel te doen. Maar direct na afvlaggen en richting het paddock rijden werd het pas echt ondragelijk. Doordat we in het shopping paddock zaten en door het tuinneltje moesten duurde dat 2-3 minuten. Toen ging je echt kapot.... B|

Een tip voor morgen is....laat de crew zich meteen over de racer ontfermen, opbokken etc. en laat de coureur meteen beginnen met afkoelen.

Ik zal morgen zelf niet rijden maar kom wel kijken. :W

Rijden er eigenlijk geen mensen met die camel bags?
 
Camelbags zijn me gisteren niet opgevallen.

Op de openbare weg rij ik met warme dagen wel met een (MTB) camelbag rond......heerlijk om geregeld een slokje water te kunnen nippen...

O ja, een tie-ripje om het kinstuk van de helm om het vizier op een kiertje te houden is ook geweldig voor wat koeling in de helm.
 
was wel te doen in de hitte, maar ik had echt na een stint een half uurtje nodig om weer bij te komen...
 
Lees nu de tips pas. :o
Maar veel drinken en zout eten stond al in de planning.
Top dag gehad gister.
Na de stint even goed drinken en wat rust nemen en met een minuut of 10 was ik weer op temperatuur. 8-)
 
een tie-ripje om het kinstuk van de helm om het vizier op een kiertje te houden is ook geweldig voor wat koeling in de helm.

Bovenstaande vond ik DE tip in dit topic :} De rest had ik zelf ook wel een beetje in de gaten. S'ochtends nog geen tie-rip gedaan (niet aan gedacht) en toen was het echt warm. S'middags wel en echt top en zeker een aanrader! Je moet trouwens niet gaan omkijken want dan vliegt je vizier omhoog O-).

Rijden ging inderdaad prima. Het was het warmst als je net van de motor kwam -O-. Verder topdag gehad hoewel mijn rondetijden mij persoonlijk erg tegen vielen. Omdat wij tijdens de Le Mans start nog de bandenspanning moesten verlagen :X gingen wij ongeveer een halve minuut later dan de rest van start. Uiteindelijk nog 17e geworden en daar waren wij als team erg tevreden mee.

Trouwens.. het was zo warm dat ik van mijn laarzen de zool halverwege ergens verloren ben. Toen verder gereden met mijn reserve laarzen en na 12 ronden ook van die set de zool weg (gleed constant van het stepje). Omdat ik maandag weer moet rijden had ik gelukkig drie setjes bij me... en de oude Sidi set heeft het wel de rest van de ronden wel volgehouden. De andere laarzen liggen nu in de kliko :Y
 
Laatst bewerkt:
was wel te doen in de hitte, maar ik had echt na een stint een half uurtje nodig om weer bij te komen...

Jammer,niet gezien,ben nog langs de boxen gelopen.Maar was zelf ook niet scherp met die hitte.Ben voor de helft van wedstrijd weggegaan want alleen al het volgen langs pitmuur was al niet te doen in die zon.
 
warmmmm was het pffffffffffffff
full
 
ik was trouwens diegene die een aanrijding in de pittstraat had... vrouw stak ineens over, kon niets meer doen, vol tegen haar aan gereden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan