Warmte van blok

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Toen ik daarstrak van mijn werk kwam voelde ik op de snelweg heel veel warmte van mijn motorblok komen, zo erg dat ik de warmte van mijn voetsteunen door mijn laarzen doorvoelde.

Mijn temp meter bleef mooi bendeden.

Zal morgen de dealer wel eens ff bellen om te checken of dit normaal is. Maar hebben jullie dit ook soms??

Op mijn kawa is dit zeker niet, eigenlijk geen enkele van mijn vorige motoren, de duc was het een klein beetje maar niet zo erg.
 
Toen ik daarstrak van mijn werk kwam voelde ik op de snelweg heel veel warmte van mijn motorblok komen, zo erg dat ik de warmte van mijn voetsteunen door mijn laarzen doorvoelde.

Wie mooi wil rijden moet pijn lijden :9 :9 :9

Ik heb afgelopen weekend in de moezel nog achter zo'n MV Augusta gereden ... wat een onzettend mooi geluid :9~ + vormgeving :}
 
Dat heet worden daar kan ik van meespreken.
Vorige zomer, de warmste dan van het jaar en dan van de kust naar Zaventem en terug gereden. Op de terugweg de gas vol open en dat zo tot in Gent.
Bijna continu op maximum snelheid gereden.

Toen ik van de snelweg vanaf was en ik moest stoppen voor de lichten verschroeiden mijn benen zowat van de warmte van het (luchtgekoelde)blok!

Maar zo'n reetverwarming van je MV lijkt mij wel handig in de winter, maar dan haal je je kawa uit zeker?
 
sjeezus jij rijd Agusta en dan zeiken over wat warmte? is toch juist handig in de winter. Als ik 21000 euro's over had zou ik er ook eentje kopen(wie niet)
Maarja mijn kawa zxr750 wordt ook vreselijk heet als ik een half uurtje heb gereden zit mijn temp meter halfverwege. Ik hoop dat dat normaal is...
 
Ik heb afgelopen weekend in de moezel nog achter zo'n MV Augusta gereden ... wat een onzettend mooi geluid :9~ + vormgeving :}

Nu we het over geluid hebben, ik heb nog nooit een MV gehoord. Is er misschien een geluidje te regelen???

En die warmte: behoorlijk stuk stevig door gereden. Moet je 5 á 10 minuten wachten voor een brug :( Dan zweet je de tent uit....
 
Bij mijn motor heb ik daar geen last van. Het frame wordt bij stevig rijden lauw warm. Bij stilstaan voel je wel de warmte onder de kap vandaan komen, maar niet door geleiding naar het frame. De SV650 krijgt ook een erg heet frame. Mogelijk ligt het aan de ophanging van het motorblok: bij de Thundercat hangt deze in metalen driehoekige beugels die weer aan het frame vastzitten, terwijl het blok bij de SV direct aan het frame vast zit. Kijk eens hoe het blok van de Agusta vast zit. Misschien help rubber op de voetsteunen of om de steunen te isoleren van het frame door een stuk isolerend materiaal tussen het frame en de steun te schroeven.
 
Vanavond nog ff in de schuur geweest om wat vuil te dumpen en het hok was heet van binnen.
Mijn motor heeft nogal wat hitte af staan geven in het kleine hokkie.

Ook ik moet niet al te lang stil blijven staan bij een stoplicht want dan loopt de temp zeer snel op en dat voel ik door mijn broek heen gaan.

Maar ja....een motor is ook niet gemaakt om mee stil te staan ;)
 
Laatst bewerkt:
ik vond het de eerste keer bij die rf ook raar ik voel de warmte achter de kuip vandaan komen als ik rijd of stilsta maar de tempmeter staat toch maar op 1 kwart dus neem aan dat het normaal is.

btw als de motor in de volle zon heeft gestaan start ie niet makkelijk duurt ff voor die aanslaat ( best wel te lang ff naar mijn zin )
wat zou dat kunnen zijn ?
 
Toen ik daarstrak van mijn werk kwam voelde ik op de snelweg heel veel warmte van mijn motorblok komen, zo erg dat ik de warmte van mijn voetsteunen door mijn laarzen doorvoelde.

Mijn temp meter bleef mooi bendeden.

Zal morgen de dealer wel eens ff bellen om te checken of dit normaal is. Maar hebben jullie dit ook soms??

Op mijn kawa is dit zeker niet, eigenlijk geen enkele van mijn vorige motoren, de duc was het een klein beetje maar niet zo erg.
Dat is zeker niet normaal, ik denk dat je daar even een expert naar moet laten kijken. Als je 'm nou woensdag hierheen brengt, kijk ik er even uitgebreid naar en heb je 'm zondag avond terug... })
 
Als ik rij heb ik weinig last, als ik stilsta des te meer.
Weet nog wel dat soms, midden in de zomer, je het frame niet beet kon pakken, zo heet.

:^

Het frame van mijn kawa wordt ook iets heter dan 'handwarm'. Je vingers zullen niet blijven plakken, maar lang aanraken doe je het niet. Ik beschouw het maar als normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan