Warp snelheden niet genoeg ?

Ik denk ook dat het een kwestie van wennen is.
Toen ik van een Honda Rebel 250 cc (LESMOTOR!!) overstapte op een FZR400, ging er ook een wereld voor mijn open. Maar na een tijdje 'wen' je eraan. En daar schuilt voor mij persoonlijk het gevaar.

De overstap naar een FZR600 was ook een grote stap, want deze hoefde je minder in toeren te houden (iv.m. een 400cc), terwijl hij trok als een beest.

Tja...Daarna een FZR1000 gehad en dat was gewoon een kanon. Laag in de toeren en dan het gas open trekken..... ongelooflijk wat een kracht. Minder snel in de bochten naar mijn gevoel, maar het vermogen van zo'n apparaat is gewoon niet voor te stellen...

En dan ben ik nu aan mijn tweede R1 begonnen (eergisteren de papieren getekend), en dat gaat ook als de spreekwoordelijke brandweer....

Persoonlijk zal ik geen 600 cc motor meer willen, hoewel ik (bijna)zeker weet dat ik daarmee sneller door de bochten ga... Maar ik vind het model gewoon veel mooier, en natuurlijk de kracht wat er in zo'n 1000 cc motorblok gestopt is.
En ik denk dat bijna iedere motorrijder ook een beetje een poser is.. Ik vind het best wel leuk als mensen onderhand hun nek verdraaien als je ergens staat, of voorbij rijd.

Maar snelheid went en als je dat maar heel goed in het achterhoofd houd, is er weing aan de hand..

Groetjes Willi
 
Ok, het is geen SuperSport ofzo, maar ik ben van een Diversion 600 overgestapt naar een Diversion 900. Waarom?

Vooral rijgemak en comfort. Op de 600 (mijn beginmotor, veel lol van gehad ;) ) zat ik bij 130 km/uur te vechten tegen de wind, en was na een uurtje snelweg het helemaal zat. En dat terwijl mijn vriend op zijn FJR1300 even naar voren gaste, om mij heen dwarrelde... behoorlijk jaloersmakend B| . Nu was het ook wel een oude motor, maar ach, ik heb er wel plezier van gehad.

Op de 900 daarentegen kan ik zonder enige moeite langere tijd hogere snelheden (voor mij dan *D , dus ca. 150 of 160 km/uur) volhouden, daarnaast heb ik nog steeds het stuurgemak van de 600.

Kortom, ik heb geen spijt van mijn overstap naar een zwaardere machine :}
 
Kijk...met de huidige heksenjacht op snelheidsovertreders kan je eigenlijk nix doen met al die topsnelheid.
Maar om eerlijk te zijn heb ik toch liever een moto die 350 rijdt dan één die er maar 250 aankan.
Bij koppel is het iets anders...
Als een fiets even snel van 250 tot 300 trekt als hij van 100 naar 150 trekt is dat super...maar onderin heb je nu eenmaal een grens omdat je hem anders ondersteboven trekt.

Overigens is dit alleen/vooral van toepassing op SS en HS. Als je een raket koopt koop je hem toch ook voor de snelheid en het optrekken?
Anders koop je toch een naked of een SM...veel leuker rijden als je niet hard hoeft.
 
Ik ben van mijn lesmotor (SV 650 +- 70pk) overgestapt naar mijn eerste motor (GL 400 +-40pk) dat was een goedkope in een oude schuur gevonden motor, waardoor ik ook ben gaan lessen. Helaas schiet het niet echt op, ik wil op vakantie met zo'n ding, en die 400 gaat maar 120, vol in de wind. Daarom ben ik eens gaan kijken naar een wat zwaarder/sportiever apparaat, ik heb bewust geen SS gekocht omdat ik dan meteen last van mijn rug heb. Het is een GSX1100f geworden, waar toevallig 136pk's inzitten geloof ik. Het rijd gewoon veeeeel rustiger met meer power, net als anderen ervaar ik ook inderdaad, minder toeren maken, schakellui rijden, altijd power te vinden. Het ligt ook aan jezelf, als je bv niet sterk genoeg bent om een zware motor in bedwang te houden word het alleen maar gevaarlijk.
 
OK, ik begrijp dat op een gegeven moment 60 pk gaat vervelen en zelfs functioneel niet voldoende is (met passagier bijvoorbeeld) maar waarom van 100 naar 130+ pk ?. Ik bedoel er zijn toch maar echt heel weinig personen die het extra vermogen echt benutten ?.

[trek]

Send a away-team and get me that :} ducati :}

[/trek]
 
Tja, dat klopt, al moet ik zeggen die van mij (14 jaar oud) standaard die pk's heeft en om hem/haar nou te temmen is ook weer zo drastisch. Maar inderdaad veel meer dan een pk'tje of 100 heb je eigenlijk niet nodig, er zijn ook zat auto's die het met minder doen. Maar het is zooooooo leuk :]
 
Kijk...met de huidige heksenjacht op snelheidsovertreders kan je eigenlijk nix doen met al die topsnelheid.
Maar om eerlijk te zijn heb ik toch liever een moto die 350 rijdt dan één die er maar 250 aankan.
Bij koppel is het iets anders...
Als een fiets even snel van 250 tot 300 trekt als hij van 100 naar 150 trekt is dat super...maar onderin heb je nu eenmaal een grens omdat je hem anders ondersteboven trekt.

Overigens is dit alleen/vooral van toepassing op SS en HS. Als je een raket koopt koop je hem toch ook voor de snelheid en het optrekken?
Anders koop je toch een naked of een SM...veel leuker rijden als je niet hard hoeft.
Wat rij jij nu dan?
 
Het is een GSX1100f geworden, waar toevallig 136pk's inzitten geloof ik. Het rijd gewoon veeeeel rustiger met meer power, net als anderen ervaar ik ook inderdaad, minder toeren maken, schakellui rijden, altijd power te vinden.
:^ , maar dan voor de FJR (heb hiervoor ook GSX1100F gereden)

[me]Warped1 rijd altijd op warp snelheid, hoe hard hij ook rijd.. :) [/me]
 
quote van een bekende motorrijder

"Het is de sport om de beperkingen van jouw motor te overwinnen."
 
Ach ja, tis al gezegd maar: Je rijdt wat je lekker vind..........
Ik heb een Gixxer 750 en een RS 125 in de schuur staan. En heb nu al echt weer zin om met de RS te gaan rijden. Lekker smijten! Ik duik dadelijk de schuur in om mijn cilinder en zuiger er weer op te zetten. En een beetje de Gixxer verfraaien.



Oh ja: "sjiss" (die deurtjes die open glijden :P )
 
Ik heb gemerkt dat mijn 600 hard moet werken om sportief mee te komen, als ik er in mijn 1tje op zit, maar zeker met duo. Dus mocht er een opvolger komen, word het een zwaardere

:^ Ja zeker met twee op de motor dan moet je gemiddeld toch een dikke 1000 rpm hoger rijden om een beetje reactie te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan