Was een kot ritje,accu probleem dom dom!

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
TJa ik heb iets heel doms gedaan vandaag, ik wilde de accu erin zetten ging goed +bij + en - bij -, to dat het boutje viel waarmee je de accupolen vast maakt, accu eruit boutje zoeken, niet te vinden ok ander boutje dan maar, accu terug aansluiten, pats een klein vonkje, heel klein beetje een naar luchtje( stonk maar een klein beetje, en was geen smeulende lucht). ik had dus de accu andersom terug gezet en min op plus en plus op min gedaan.

Wat nu zekeringen zijn heel, maar ik begreep dat er ook hoofdzekeringen zijn, maar ik weet niet waar?

Belangrijk detail is dat de cdi unit niet in de motor zat, die haal ik altijd eruit als ik met de accu ga rommelen.

Kon vanmiddag wel huilen had zo zin in een ritje!

Uhm Help wat is er stuk en wat gaat het kosten B|
 
O sorry, the story gaat verder...........

Accu weer in de motor geplaats en goed aangesloten, contactsleutel om en er gebeur helemaal niks -O-

motor zaak was vanmiddag dicht, dus niemand kon me helpen -O-
 
O sorry, the story gaat verder...........

Accu weer in de motor geplaats en goed aangesloten, contactsleutel om en er gebeur helemaal niks -O-

motor zaak was vanmiddag dicht, dus niemand kon me helpen -O-

Accu mee naar huis genomen er stond spanning op maar ik weer niet hoeveel want ik heb geen spanningsmeter, teminste ik heb zo'n ding waar een lampje op gaat branden, dus hoeveel spanning er in zit geen idee, hij staat nu weer op de lader, helaas niet op de uptimate want die is sinds de verhuizing zoek, en nu staat hij op een lidl ladertje.
 
Waarschijnlijk heb je via je dynamo kortsluiting gemaakt. :( Er zit nog een zekering in je startrelais. Dit is eigenlijk je hoofdzekering. Deze doormeten met een ohmmeter. Als hij kapot is ( hopelijk ), vervangen en op nieuw proberen.
 
Het vervangen van de zekering in het startrelais is lastig |( . Het startrelais zit links van je accubak. Eerst de stekker er uit en dan de kap er af. Aan de ene kant zit de hoofdzekering ( met aansluitingen ), aan de andere kant een reserve ( 30A zonder aansluitingen ) . Als de RF hierna lijkt te functioneren nog even testen of de accu wordt opgeladen. De spanning moet 13.8 Volt zijn bij een middelmatig toerental. Als je je licht feller ziet worden als het toerental oploopt dan laad hij ook op.
 
Het vervangen van de zekering in het startrelais is lastig |( . Het startrelais zit links van je accubak. Eerst de stekker er uit en dan de kap er af. Aan de ene kant zit de hoofdzekering ( met aansluitingen ), aan de andere kant een reserve ( 30A zonder aansluitingen ) . Als de RF hierna lijkt te functioneren nog even testen of de accu wordt opgeladen. De spanning moet 13.8 Volt zijn bij een middelmatig toerental. Als je je licht feller ziet worden als het toerental oploopt dan laad hij ook op.

bedankt ik ga morgen sleutelen, ik hoop echt dat dat het dan is :Y


Wat is het ook verschikkelijk lekker :] weer :(
 
Vroeg je nou hoe vaak? :P

(met de motor volgens mij niet, of wel, weet niet meer.. met de auto al meet als eens... Startkabels verkeerd om en zo..)

Als er iets stuk is, is het toch stuk. Maar ga er maar vanuit van niet, meestal valt het mee.
 
Vroeg je nou hoe vaak? :P

(met de motor volgens mij niet, of wel, weet niet meer.. met de auto al meet als eens... Startkabels verkeerd om en zo..)

Als er iets stuk is, is het toch stuk. Maar ga er maar vanuit van niet, meestal valt het mee.
Hopen dat het bij mij ook zo makkelijk gaat, maar jij hebt het vaker gedaan wat een prutser zeg :P

Morgen laat ik het hier wel weten of ik het zelf op heb kunnen lossen
 
Het vervangen van de zekering in het startrelais is lastig |( . Het startrelais zit links van je accubak. Eerst de stekker er uit en dan de kap er af. Aan de ene kant zit de hoofdzekering ( met aansluitingen ), aan de andere kant een reserve ( 30A zonder aansluitingen ) . Als de RF hierna lijkt te functioneren nog even testen of de accu wordt opgeladen. De spanning moet 13.8 Volt zijn bij een middelmatig toerental. Als je je licht feller ziet worden als het toerental oploopt dan laad hij ook op.

Bedankt voor die tip van die lamp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan