Was ik maar met de auto? Neeehh..

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Had vanavond weer eens een ritje naar huis die valt onder de categorie 'helse ritten'. Ritten waarbij je liever zou willen dat je met het blik was ipv. op de motor en waarbij je tijdens het rijden denkt: 'zat ik maar thuis voor de kachel'.

De pech begon al direct, m'n dimlicht ging kapot tijdens het rijden. Dus ja wat doe je dan, grootlicht aanzetten. Super irritant natuurlijk voor het tegemoetkomende verkeer maarja de keren dat ik verblind wordt door blikkers met ondeugdelijke verlichting zijn niet op twintig handen te tellen dus nu dan maar een keer andersom, het is even niet anders.

Ik moest 80 km rijden, Spijkenisse > Bergen op Zoom, maar ik was redelijk gaar, beetje dizzy vooral dus ik denk ik pak de pont en knal ff binnendoor omdat de snelweg veel te druk is. Had ik beter niet kunnen doen, want het stormde nogal en bij tegemoet komend verkeer zag ik geen aars meer door al die druppels op m'n vizier. Gevolg: met een slakkegangetje rijden met open vizier en een hoop achterwielklevers achter je :X

Ik knal richting Numansdorp, wil net de weg daarheen pakken is die weg dicht :/
Naja dan maar rechtdoor en verderop rechtsaf een voor mij onbekende weg in.

Rijdt er een opa, met 40 per uur op die weg waar de vmax 60 is :'). Zelfs in mijn toestand vond ik dat te langzaam, bovendien zat ik hem toch maar te verblinden via z'n binnenspiegel en verder reed er helemaal niemand dus ik hoppa, gas erbij en knal er langsheen.

Haal ik hem natuurlijk precies in langs een flitspaal |( Het was pikkedonker dus ik had hem niet aan zien komen. Het was al veel te laat en te glad/gevaarlijk om te remmen, dus ik denk ach de meeste flitspalen doen het toch niet en het rolletje kan ook nog op zijn, dus ik gooi m'n gas los en god zegen de greep. Maar natuurlijk, god had andere dingen te doen op het moment dat ik voorbij ging want heel de weg achter mij werd verlicht en op dat moment zag ik 90 staan op m'n snelheidsmeter ;( ;( ;(

Naja, uitendelijk toch de snelweg bereikt. De A29 richting Dinteloord, die uitgereden en linksaf richting Roosendaal. Die weg is altijd rustig dus leek me beter dan het alternatief.

Komt er allemaal vrachtverkeer tegemoet dat begint te flitsen zodra ik langskom. Gevolg, bij elke flits met hun grootlicht word ik verblind en beland ik bijna in de berm -O- Toen ben ik maar heel dicht achter een vrachtwagen die voor me reed gaan rijden, uit het kutweer en zo had niemand last van m'n verlichting en zo de A58 op.

Kom ik bij R'daal de A58 op, staat er zeker 15 km file!!! Ongeval gebeurd :N Toen lekker door de file geknald langs al die stilstaande blikken heen en ineens had ik het weer helemaal naar m'n zin op de motor en dacht ik: 'haha je zou maar met de auto zijn, dan ben je voorlopig nog niet thuis!!'. hoe snel kan het veranderen :] :] :] :]

Waren nog wel een aantal motoragenten en een hoop andere hulpdiensten dus ik was nog ff bang aan de kant gezet te worden maar ondanks de pech met die flitspaal had ik voor deze zeldzame keer het geluk dat ze te druk waren met andere dingen dan bonnen uitschrijven _O-

En nu aan het bier, fijn weekend ;)
 
dat likt me echt tof een keer, langs de zee rijden op een dijk als het heel erg waait. gewoon voor de avontuur ;)!
 
Goed verhaal zag het al helemaal voor mij, was ook op
de motor maar niet zo extreem als jij beschreef. Horen we
het nog even als je post uit Leeuwarden krijgt? ;(
 
20583285.beer.gif
 
Wat een kutrit, en dan nog 80 km ook-O-

Kon je niet beter je stadslicht aandoen ipv je grootlicht? Grootlicht is echt heel fel en verblindend. Daar zijn auto's met verkeerd afgestelde koplampen niks bij vergeleken.
 
Rijdt er een opa, met 40 per uur op die weg waar de vmax 60 is :'). Zelfs in mijn toestand vond ik dat te langzaam, bovendien zat ik hem toch maar te verblinden via z'n binnenspiegel en verder reed er helemaal niemand dus ik hoppa, gas erbij en knal er langsheen.

Haal ik hem natuurlijk precies in langs een flitspaal |( Het was pikkedonker dus ik had hem niet aan zien komen. Het was al veel te laat en te glad/gevaarlijk om te remmen, dus ik denk ach de meeste flitspalen doen het toch niet en het rolletje kan ook nog op zijn, dus ik gooi m'n gas los en god zegen de greep. Maar natuurlijk, god had andere dingen te doen op het moment dat ik voorbij ging want heel de weg achter mij werd verlicht en op dat moment zag ik 90 staan op m'n snelheidsmeter ;( ;( ;(

;)
overschrijding met 30 km/h € 204

Weet je alvast wat je kunt verwachten
 
overschrijding met 30 km/h € 204

Weet je alvast wat je kunt verwachten

Het stond op z'n meter. Dat betekent dat er meestal nog wat kilometertjes af kunnen voor je bij de echte kilometers bent, daarna nog een meetcorrectie... Zal nog wel enigszins meevallen dus :)
 
Het stond op z'n meter. Dat betekent dat er meestal nog wat kilometertjes af kunnen voor je bij de echte kilometers bent, daarna nog een meetcorrectie... Zal nog wel enigszins meevallen dus :)

Heb je ook weer gelijk in. Nieuw overzichtje :)

overschrijding met 24 km/h € 145
overschrijding met 25 km/h € 154
overschrijding met 26 km/h € 164
overschrijding met 27 km/h € 174
overschrijding met 28 km/h € 183
overschrijding met 29 km/h € 193
 
Ben ik blij dat ik slechts 11km op de fiets moet.... geen files en vooral geen flitskasten.

Dus houden die troep in het Westen....................
 
idd. een k*t rit... en ik hoop dat je dit niet al te vaak mee maakt ;)

maar denk ff zo: d'r is je niks gebeurt en alles is goed gegaan...
dat kan namelijk ook anders -O-
 
Heb je ook weer gelijk in. Nieuw overzichtje :)

overschrijding met 24 km/h € 145
overschrijding met 25 km/h € 154
overschrijding met 26 km/h € 164
overschrijding met 27 km/h € 174
overschrijding met 28 km/h € 183
overschrijding met 29 km/h € 193
-O-
 
Klinkt inderdaad als een helse rit.....maar...

Het kan aan mij liggen. Je voelt je al niet zo goed (dizzy?) we gaan ervanuit dat je geen alcohol gedronken hebt, toch? Het is kutweer en je verlichting gaat kapot. Lijkt me echt de ideale combinatie om lekker binnendoor op slecht verlichte en rond deze tijd vaak vervuilde wegen te rijden. laat staan met een pondje mee gaan. Was het niet beter geweest om gewoon over de snelweg te gaan en gewoon tussen de rest van de sukkelaars op de rechterbaan hangen? Veel verlichting en gelijk bij de pomp even een lampje halen en onder het afdak (dus droog) vervangen.

Maar zoals ik al zei...het zal wel aan mij liggen. hopelijk is je boete niet al te hoog.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan