wat 143pk voor inpact heeft (fazer1000)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fazerboy

Die hard MF'er
7 mrt 2002
667
0
rooi
Gisterenmorgen maar eens gebeld met divmo in Rijen voor een proefrit op een gebruikte fazer 1000 die ze hebben staan.

Het was geen probleem en kon rond 14:00 wel langskomen voor de proefrit
Leuke tent, veel motoren en vriendelijk personeel !

de motor werd eerst goed nagekeken en zelfs warm gereden. na het tekenen van het proefritformulier gevraagd waar ik het beste het karakter van de fiets kon testen
Tja, en dan ga je rijden op een nieuwe fiets he :]

hier de plus en minpunten

+++++++++++++++++++++++++++
Enorm soepel blok, je heoft echt niet flink te schakelen
Gaat lekker makkelijk door de bocht
Zit positie is lekker ontspannen (zit een beetje als de bandit 1200)
Prima zadel
Vanaf 7.000rpm word die eigenlijk best snel O-)


---------------------------
niet echt een eindschot (hoewel de neus flink de lucht in gaat bij een sprintje)
flauw uitlaatgeluid
blok leeft niet ! (tja, rij nu een TL1000 en das heel wat anders)
beetje sombere cockpit


Hoe dan ook bevalt het motorkarakter me wel, je kan prima lui schakelen maar ook er enorm snel dootrekken (scheet bijna in mijn broek)
Weer is het apart om op een fiets te zitten met 143pk waarvan de beleving veel minder is dan op bijvoorbeeld mijn vfr800 of een dikke twin die veel minder pk's hebben.
Denk wel dat het dit word hoewel ik toch ook wel nog een keer met de Honda X-11 wil rijden voor de zekerheid

iemand nog een leuk idee voor een leuk toer/sport motor ?
 
Ach ander uitlaatje er op..
En leer er een beetje mee rijden, en het word spontaan een vreselijk leuke fiets :)

Naar mijn mening is de fazer in dit segment echt 1 van de betere motoren
 
Ach ander uitlaatje er op..
En leer er een beetje mee rijden, en het word spontaan een vreselijk leuke fiets :)

Naar mijn mening is de fazer in dit segment echt 1 van de betere motoren


tja, welk segment :?

voor mijn gevoel staat hij er best alleen voor , ik heb namelijk nog geen alternatief gevonden
 
wwarom mag je de motor zelf niet warm rijden
vreemde tik in eht blok die weg is dat het blok warm is :?
ik vertrouw die gasten voor geen meter en zo zijn er wel meer
het hoeft natuurlijk geen miskoop te zijn maar ik vertrouw het van te voren warm rijden niet echt
 
Kijk ook eens bij Kawasaki, de Z1000 is een hele leuke motor. Een proefritje is zo gemaakt. Toch?


heb ook ooit met de z1000 gereden maar de zit is net of je op een supermotard zit
totaal niet relaxed zitten voor mij dus

leuk voor een dagje maar verders niets
 
wwarom mag je de motor zelf niet warm rijden
vreemde tik in eht blok die weg is dat het blok warm is :?
ik vertrouw die gasten voor geen meter en zo zijn er wel meer
het hoeft natuurlijk geen miskoop te zijn maar ik vertrouw het van te voren warm rijden niet echt


Als ik een fazer 1000 koop haal ik hem toch nieuw in 2005
verders geen probleem dus voor mij
 
Op de eerste circuitdag van motorlifestyle dit jaar reed een van de marshalls op en fazer 1000, die ging gruwelijk hard op dat ding.
Het blijft tenslotte toch een beetje een R1
 
oke *D dan uis dat geen punt natuurlijk
zal wel wennen zijn als je nu een tl rijdt
heb je op de tl al eens 2 tandjes meer geprobeerd
is ook leuk :P


geen idee maar een wheely maken in zijn 2 vanaf 80km/uur tot 140km/uur is geen enkel probleem })

verders is het voor mijn erg vermoeid en hard werken op zo'n dikke TL

maarten
 
Ander uitlaatje en je hebt al wat meer geluid maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met je TL1000!
En ik vind zelf de Fazer heerlijk licht rijden: niks hard werken, gewoon gaan!!
 
Ik ben benieuwd naar het nieuwe model van de Fazer met de uitlaten in de kont })

Jaja da zal best wel dat die 140+ pk's er makkelijk uitkomen :9
 
..het blijft tenslotte toch een beetje een R1
:? ..met een buizenframe.. O-) :X (..om maar niet over de geometrie te spreken..)
Sorry, maar dat is geen vergelijk, 't is wel een hele gave motor, heb je Kaaszje er al eens mee zien rijden :? :} ..of Spider ;)

[me]Arckira vind 't best leuk dat zijn Z750 iets heeft van de ZX-10-R..de wielen :+ [/me]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan