Wat aan wat te paren met Bleutooth apparatuur.

HMdH

Rookie
11 okt 2019
12
1
Beste forum,
ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik probeer het toch maar.
Al geruime tijd ben ik aan het proberen welk apparaat ik aan welk apparaat moet paren voor een goed resultaat.
Het Waypont forum gaat mij niet helpen omdat ik niet alles bij hun heb gekocht.
Voor een kenner lijkt het mij, dat wat aan wat moet worden gepaard, niet zo moeilijk moet zijn om aan te geven.
De volgende apparaten heb ik op mijn motorfiets:
Tom Tom Rider550 (gekocht bij Waypoint)
Samsumg smartphone A40
Sena SR10 voor de Porto en MP3 player
Helm met een Schuberth SRC system
Kenwood portofoon voor bike to bike
Vraag: wat is de meest beste combinatie om te paren.
Wie kan mij op weg helpen.
Antwoorden zoals; ga je motorrijden of ouwehoeren, dat hoeft even niet. Zulke oplossingen zit ik niet op te wachten.
Dus graag serieus reageren of anders maar niet.

Groet, Harry.
 
Wat wil je ermee doen?

En het is pairen ;) En verder, gelijk in de verdediging op je eerste post op MF ooit zal je niet veel meer antwoorden van krijgen. Je voorstellen, een goed topic maken en alle taalvauten even verbeteren werkt beter.
 
Porto en MP3 aan de Sena
Samsung en TomTom aan de SRC.

Hoe simpel kan het zijn?
 
...............en alle taalvauten even verbeteren werkt beter.
Taalvauten hoef je op MF eigenlijk niet te maken.
Als ik op knop 'Reageer' druk dan zie ik onder alle woorden die niet worden herkend, dus ook de vaute woorden, een rood golfje verschijnen.
Simpel is dan om deze effe te verbeteren!
(onder effe is ook rood gegolfd, dat is niet fout, maar Popie-Jopie-taal)

O ja, de spellingscontrole doet niet alles voor je.............. De d en dt of t zal je zelf moeten uitvinden.
 
Laatst bewerkt:
Antwoorden zoals; ga je motorrijden of ouwehoeren, dat hoeft even niet. Zulke oplossingen zit ik niet op te wachten.
Dus graag serieus reageren of anders maar niet.

Groet, Harry.

Welkom op motorforum.
 
Beste forum,
ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik probeer het toch maar.
Al geruime tijd ben ik aan het proberen welk apparaat ik aan welk apparaat moet paren voor een goed resultaat.
Het Waypont forum gaat mij niet helpen omdat ik niet alles bij hun heb gekocht.
Voor een kenner lijkt het mij, dat wat aan wat moet worden gepaard, niet zo moeilijk moet zijn om aan te geven.
De volgende apparaten heb ik op mijn motorfiets:
Tom Tom Rider550 (gekocht bij Waypoint)
Samsumg smartphone A40
Sena SR10 voor de Porto en MP3 player
Helm met een Schuberth SRC system
Kenwood portofoon voor bike to bike
Vraag: wat is de meest beste combinatie om te paren.
Wie kan mij op weg helpen.
Antwoorden zoals; ga je motorrijden of ouwehoeren, dat hoeft even niet. Zulke oplossingen zit ik niet op te wachten.
Dus graag serieus reageren of anders maar niet.

Groet, Harry.
Kom nou toch. Diegene die op MF de behoefte voelt om te reageren doet dat gewoon. Zo gaat dat nu eenmaal op dit forum (en op veel meer fora...).
 
Dikke vingers! Oké paren moet dan zijn paren. Het gaat om de vraag.
Het lijkt mij duidelijk wat ik wil met mijn Bleutooth spulletjes op de motor.
Het gaat erom wat ik aan wat moet pairen om alles goed te laten werken.
Ik begon weken geleden met mijn topic daar staat wat ik heb.
 
Ik snap sowieso niet waarom je zoveel apparatuur meesleept tegelijk. Maar dat mag ik niet zeggen van je, dus ja.
 
TomTom 550 & Bluetooth pairing. :r

Ze staan er om bekend dat dit minimaal 100 uur vloeken, tieren, janken en huilen oplevert. Als je dan ook nog alle apparatuur wilt aansluiten dat je vermeld in jouw eerste post...

Succes. :t _O-
 
Enige wat ik gepaired heb is mijn audioset in mijn helm met mijn GPS (garmin/BMW nav) voor muziek.
Ook hier heb ik niets aan!
Garmin is niet het zelfde als Tomtom.
TT heeft niet de mogelijkheid tot het afspelen van muziek.
 
Jammer dat er geen deelnemers zijn op dit Forum die ervaring hebben met het pairen van Bluetooth apparatuur.
Open deuren intrappen lijkt mij niet moeilijk.👍
 
Ik heb er wel ervaring mee maar je manier van schrijven komt wel erg bijterig over, dat is iets waar ik in het normale leven ook niet van houd..
Voor zover ik het kan inschatten heb jij antwoorden nodig, niet ik of wij. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn,.
 
Je hebt wel heel erg veel wat je wilt pairen/koppelen. Weet ook niet of dit allemaal te combineren is... het hangt namelijk ook af van hoeveel simultane BT verbindingen je apparaten ondersteunen.

Het enige wat ik er zo van kan zeggen uit eigen opzet.

Tomtom 550 koppelen aan helm & mobiel. Mobiel eveneens koppelen aan helm.

Dit zorgt ervoor dat je geluid van de TomTom op je helm binnenkomt. De directe verbinding tussen TomTom en mobiel gebruik je voor flitser updates.

Configuratie die ik zelf gebruik:
Tomtom 550
Samsung s8
Cardo 4+

TT is verbonden met S8 en Cardo
S8 is verbonden met TT en Cardo

Nu heb je navi geluid via TT op de Cardo
Op de Cardo zit radio, bike2bike
Via s8 naar Cardo, telefonie mogelijk, Spotify en mp3 op sdcard in s8.

Overigens koppelen tussen alle 3 gaat eigenlijk continue vlekkeloos.
 
Als met elk apparaat het motorplezier met 25% vermindert kan ts zijn helm wel aan de wilgen hangen. :+
 
Bedankt voor de reacties.
Ik ga mijn best gaan doen om de toon van mijn berichten te veranderen c.q. te matigen.
Makkelijker zou het zijn als we elkaar in de ogen konden kijken maar helaas gaat dat niet op een forum.
Ik denk dat het grootste probleem zit ik het aantal te pairen apparaten.
Zoals ik al eerder schreef, heb ik ook nog een SENA SR10 welke wordt gebruikt om mijn portofoon te koppelen voor Bike to bike communicatie.
Naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd maar het werkt nog steeds niet probleemloos.
Dan doet het ene apparaat het goed en dan de ander. Maar niet alles.
Ik zou graag een soort van lijstje zien wat ik nou aan wat moet pairen om alles goed te laten werken.

Dus alle hulp is welkom.

Groet, HarryM
 
Terug
Bovenaan Onderaan