Wat aan wat te paren met Bleutooth apparatuur.

Ik moest bij een maatje van mij eerst terug naar de fabrieksinstellingen, om vervolgens een uur bezig te zijn om alleen zijn Samsung Galaxy en zijn Sena SMH 5 te koppelen aan de TT550.

Mijn oplossing was:

Telefoon bluetooth uitschakelen.
Sena uitschakelen.
TT 550 terug naar fabrieksinstellingen.

Sena inschakelen en proberen te koppelen. Na een tijdje apparaat gevonden en daarna gekoppeld.

Telefoon bluetooth weer inschakelen. Na een tijdje apparaat gevonden en daarna gekoppeld.

Het werkte, maar het is schandalig dat dit zo veel moeite moest kosten.
 
Wellicht goed om te weten... sommige bluetooth headset hebben een specifieke optie om navi te koppelen...
Zo ook bij mijn Cardo 4+

Pairing device 1. In pairing mode zetten... telefoon koppelen
Pairing device 2. In pairing mode zetten, 2x op de telefoon toets op Cardo klikken om device 2 te kunnen koppelen... echter als het 2de device een navi betreft, draai je ook nog even aan de volume... dan hoor je door de speakers van de Cardo pairing navigation oid...
 
Harry, alles nalezende zou ik de volgende setup proberen:
Tomtom koppelen aan helm (bluetooth)
Tomtom koppelen aan mobiel (bluetooth)
Dit geeft iig de mogelijkheid om navi te horen in helm en flits & file data via de telefoon op de Tomtom binnen te halen, routes via de telefoon in kunnen geven etc.

Vervolgens:
SENA aan helm koppelen (bluetooth)
Mobiel aan SENA (bluetooth)
Porto aan SENA (bedraad)
MP3 aan SENA (bedraad)
 
Harry, alles nalezende zou ik de volgende setup proberen:
Tomtom koppelen aan helm (bluetooth)
Tomtom koppelen aan mobiel (bluetooth)
Dit geeft iig de mogelijkheid om navi te horen in helm en flits & file data via de telefoon op de Tomtom binnen te halen, routes via de telefoon in kunnen geven etc.

Vervolgens:
SENA aan helm koppelen (bluetooth)
Mobiel aan SENA (bluetooth)
Porto aan SENA (bedraad)
MP3 aan SENA (bedraad)
Bedankt, Ik ga op deze bovenstaande manier van pairen aan de gang.
Hopelijk kan ik morgen uitsluitsel geven
👍
 
Kijk hier eens voor een goede uitleg voor het pairen van een telefoon en headset aan een TomTom Rider 550.

TomTom Support

Controleer eerst of de headset met 2 BT kanalen wordt ondersteund door TomTom; (en welk audio profile)
TomTom Support

Niet vergeten eerst de TomTom Rider 550 en headset updaten naar de laatste Firmware.
headset BT instellingen resetten om oude pairing pogingen te verwijderen.
Oude pairing setting op TomTom Rider 550 en Telefoon verwijderen.

Eerst dit Testen en hierna pas de Kenwood portofoon pairen met de headset.
 
Over het algemeen hebben Bluetooth devices twee kanalen en gaat jouw wens moeilijk worden. Waarschijnlijk zul je een keuze moeten maken, maar ik kan me voorstellen:
-telefoon aan TT
-TT aan SRC
-porto aan Helm

De bluetooth standaard is te ruim te interpreteren waardoor verschillende fabrikanten niet of slechts met elkaar werken. Misschien porto achterwege laten en met de bluetooth device communiceren. De nieuwer Cardo dingen kunnen via DMC protocol 15 riders koppelen.
 
nou ik wou zelf dus een Rider 550 gaan koppelen met een sena smh 5 nu hoorde ik dat dat niet ging omdat deze maar een bt kanaal heeft. en je dan je gsm niet meer kan koppelen. hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan