Wat als er iets met je gebeurt op de motor?

Fortnine heeft het over de Spot 3 Satellite GPS messenger gehad. Misschien iets om naar te kijken?

Link:

Ik heb zo'n ding voor vakanties, omdat ik nog wel eens alleen offroad rij op plekken waar geen mobiel bereik is. Hou er wel rekening mee dat hier een vrij prijzig abonnement aan vast zit. Rond de 200 euro voor jaarlijkse dekking. Omdat ik hem alleen voor vakanties gebruik heb ik een flex abonnement van 35 euro per jaar, en dan betaal je nog eens 18 euro per maand dat je hem actief hebt.

Voor mij is het puur voor de gebieden waar ik geen bereik heb, en dan nog met name voor de gemoedsrust van het thuisfront.
 
Heb wel al jaren mijn bloedgroep op mijn helm staan
Wat ook weinig nut heeft, want daar gaan ze toch niet zomaar vanuit. Stel dat je toevallig net een helm hebt geleend en je krijgt het verkeerde bloed. Als ze de tijd hebben testen ze eerst, en anders krijg je dat type (weet even niet welke) wat overal bij kan.
 
Ja; moeten ze je wel eerst vinden in de berm willen ze je bloedgroep lezen
Intressant topic,

Over na gedacht, ja.
Doe ik er wat mee, nee.
Zoals al gezegd, je bezorgt een ander paniek en stress.

Persoonlijk ben ik niet van de gadgets van tegenwoordig.
Ik krijg al schouderklopjes als ik uberhaupt een foon bij mij heb.
(nadat ik op mijn kl0te heb gekregen.. Gevalletje met een dooie accu ergens komen te staan en dan via de medemens
de ANWB mogen bereiken en effe snel telefoontje naar het huis front. Dus tegenwoordig wordt ik er regelmatig aan herinnerd om dat ding mee te slepen.)

Smart Watch, nee dank je, dat lig dan toch maar in een tanktasje rond te slingeren,
En stel je gaat op je plaat, en je lampie gaat uit, dan kan je toch niet bellen of iemand bereiken.
Of je lampie is nog aan, maar het lampie van je foon is uit gegaan!?
Dan kan je alsnog niemand bereiken.

Rij zelf nog niet zo lang, pas vanaf '95
en in die tijd had je ook al die alarm systemen niet.
Hoe deden ze het toen???

Dus ja, of ik met mijn tijd mee gaat??? Ja zeker, ik heb een Navi op de motor. Als ik alzin heb om het ding mee te nemen..

Ben ik dan nu oud, of iemand die de huidige techniek niet zo veel boeit?!
Klopt; er zijn echter ook smartwatches die een aparte simkaart hebben. Dan kan je dus bellen met zowel je smartphone als je telefoon. Ook als je de telefoon niet bij hebt. Dus die werken altijd zolang je bereik hebt. En als je lampje uitgaat dan gaat hij automatisch bellen want je valt en beweegt niet meer. (al werkt deze functie ook niet altijd).

Je kan natuurlijk ook alle "automatische' functies op die dingen uitzetten.. dus alleen zelf 3x klikken op een knopje voor hulp bijv als je bang bent dat hij zonder toestemming gaat bellen.
 
Wel grappig dat ik hier bijna 1:1 dezelfde reacties zie als bij de oudere doelgroep waardoor ik aan het denken ging.

Als je daar aan komt zetten met hulpmiddelen, alarmen, smartwatches dan reageert de ene helft "Hey; da's best handig" en de andere helft "ben je gek geworden? ik ben nog niet oud genoeg daarvoor! (Ze zijn dan al 80+)
 
Wel grappig dat ik hier bijna 1:1 dezelfde reacties zie als bij de oudere doelgroep waardoor ik aan het denken ging.

Als je daar aan komt zetten met hulpmiddelen, alarmen, smartwatches dan reageert de ene helft "Hey; da's best handig" en de andere helft "ben je gek geworden? ik ben nog niet oud genoeg daarvoor! (Ze zijn dan al 80+)
Nee je mist de badass bejaarden nog, als ik val dan ga ik maar dood want dan ben ik tenminste gestorven terwijl ik deed wat ik leuk vond, achter de bejaarde chicks aan met m'n rollator :+
 
Dit soort antwoorden had ik wel verwacht van motorrijders ja :]

Het is ook niet dat ik me constant druk maak over alle risico's.. dan moet je thuis blijven zitten achter een gesloten deur. Maar iets van een hulpmiddel vind ik wel handig.
achter een gesloten deur is wel heel risicovol. hulpverleners kunnen dan niet binnen.....De berm is dan veiliger !
 
Wel grappig dat ik hier bijna 1:1 dezelfde reacties zie als bij de oudere doelgroep waardoor ik aan het denken ging.

Als je daar aan komt zetten met hulpmiddelen, alarmen, smartwatches dan reageert de ene helft "Hey; da's best handig" en de andere helft "ben je gek geworden? ik ben nog niet oud genoeg daarvoor! (Ze zijn dan al 80+)
Heel veel van die apps en hulpjes zijn eigenlijk te lastig voor de doelgroep. Hoe kun je van een oudere hulpbehoevende verlangen dat hij op een piepkleine link drukt van een afsprakensysteem van een ziekenhuis terwijl hij Parkinson heeft (op zijn mob telefoon). Allemaal goed bedoelde onzin,...ik heb mijn buik een beetje vol van die spullen. Beetje teveel mantelzorg gedaan de laatste dagen,..
 
Heel veel van die apps en hulpjes zijn eigenlijk te lastig voor de doelgroep. Hoe kun je van een oudere hulpbehoevende verlangen dat hij op een piepkleine link drukt van een afsprakensysteem van een ziekenhuis terwijl hij Parkinson heeft (op zijn mob telefoon). Allemaal goed bedoelde onzin,...ik heb mijn buik een beetje vol van die spullen. Beetje teveel mantelzorg gedaan de laatste dagen,..
Zonder te veel off-topic te gaan; Klopt.. ik vind de meeste oplossingen om te janken qua gebruikersgemak. En dan durven ze er ook nog kunstmatig hoge bedragen voor te vragen.
 
Zonder te veel off-topic te gaan; Klopt.. ik vind de meeste oplossingen om te janken qua gebruikersgemak. En dan durven ze er ook nog kunstmatig hoge bedragen voor te vragen.
Ik denk dat het heel erg ontopic is. Degene die een sociaal vangnet heeft wordt gemist en zal vrij spoedig worden gevonden, degene die dat niet hebben en niet zo handig zijn met gadgets hebben niet zoveel aan de gadgets en slaan hooguit steeds vals alarm,. (Ik wil wel voorbeelden geven,..)
 
Ik heb toevallig een Garmin Fenix om mijn pols die ook ongevallendetectie heeft en een noodnummer kan bellen, mits mijn telefoon in de buurt is.
Nu heb ik die eigenlijk meer voor het hardlopen. Nooit bij stilgestaan dat het bij een ongeluk met de motor ook van pas kan komen :)
 
Ondanks alle tegenstellingen hier, vond ik het toch een interessant en leerzaam draadje... En tja, een door en door ervaren motorrijder weet en begrijpt de risico's, en ondanks dat, kan het helaas toch een keer mis gaan. Ik was 25 jaar rijinstructeur, en in Haarlem was er een Ed Klatte... een zeer ervaren motorinstructeur, maar reed zich in een eenzijdig ongeval (tegen een verkeerszuil aan!), hoe is het mogelijk zou je zeggen... toch hardstikke dood.

Ik wens iedereen veel rijplezier en veel veiligheid...
 
Ik zie een sketch voor me van een of ander programma.

De callcenter miep: “Motormerk-alarmcentrale, wat is uw noodgeval?….. hallo?…..hallooooooooo????


Godverdomme weer zo’n kneus die zijn motor te hardhandig op de standaard heeft geflikkerd”
Jij legt je motor zeker neer overal? :+
 
Maar zonder dollen, ecall in een auto is al enkele jaren verplicht in nieuwe modellen en zal ongetwijfeld al mensenlevens hebben gered. Hij zendt ook gegevens door als kleur van het voertuig, locatie, snelheid, of de airbags uit zijn gegaan, of de lichten branden, of ie in het water of op de kop ligt noem maar op. Wellicht dat dat meisje en haar begeleidster die bij knooppunt Empel van de weg zijn geraakt wel gered waren als ze ecall in de auto hadden…
 
Maar zonder dollen, ecall in een auto is al enkele jaren verplicht in nieuwe modellen en zal ongetwijfeld al mensenlevens hebben gered. Hij zendt ook gegevens door als kleur van het voertuig, locatie, snelheid, of de airbags uit zijn gegaan, of de lichten branden, of ie in het water of op de kop ligt noem maar op. Wellicht dat dat meisje en haar begeleidster die bij knooppunt Empel van de weg zijn geraakt wel gered waren als ze ecall in de auto hadden…
En de volgende stap is dat je snelheid continu wordt bijgehouden en bij een overschrijding van de vmax wordt het automatisch van je rekening afgehaald.

Mooi hoor al die “vooruitgang”. :Y
 
Maar het zal nooit betrouwbaar en nauwkeurig genoeg zijn om daadwerkelijk te gebruiken voor wetgeving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan