wat ben je kwijt voor kleding

Mefra

Die hard MF'er
9 mrt 2004
607
47
Assen
He mensen, binnenkort ga ik misschien mijn motorrijbewijs halen (dit op voorwaarde dat als ik het rijbewijs heb er ook nog geld over zal zijn voor een motor en accesoires). Maar wat zijn jullie nou eigenlijk kwijt voor kleding, en welke onderdelen van kleding zijn echt "noodzakelijk". Ik heb eens rond zitten kijken en voor een helm, broek en jas kom ik (goedkoopste, dat wil niet zeggen dat het ook goed zit) op ongeveer 300 euro. Is dit een beetje normaal, of kom ik echt wel duurder uit.

Als jullie het er neer zetten, ook graag even wat voor kleding.

Oh ja, wat zijn goede merken, maar vooral welke merken zijn echt niet goed.

Hopelijk binnenkort :] :9
 
nou ja a-merk boeit niet zoveel, als het maar voornamelijk veilig is en een beetje comfortabel. Zodra ik over een stuk of 4 tot 8 jaar een baan heb, dan komt wel het betere werk.
 
Aangezien ik geen standaardmaat heb heb ik 1000 euro neergeteld voor een leren maat/combi. Verder heb ik een allweather Gericke jas, die kostte iets van 100 euro in de uitverkoop en bevalt me prima. Ook sidi Vertebra laarzen behoren tot mn uitrusting a 125 euro. Rev/ithandschoenen met crbon waren iets van 75 euro.

Als je een beetje aan het rondsnuffelen gaat kom je een heel eind. Een merk als rev-it heeft hele mooie kleren voor weinig.
 
He mensen, binnenkort ga ik misschien mijn motorrijbewijs halen (dit op voorwaarde dat als ik het rijbewijs heb er ook nog geld over zal zijn voor een motor en accesoires). Maar wat zijn jullie nou eigenlijk kwijt voor kleding, en welke onderdelen van kleding zijn echt "noodzakelijk". Ik heb eens rond zitten kijken en voor een helm, broek en jas kom ik (goedkoopste, dat wil niet zeggen dat het ook goed zit) op ongeveer 300 euro. Is dit een beetje normaal, of kom ik echt wel duurder uit.

Als jullie het er neer zetten, ook graag even wat voor kleding.

Oh ja, wat zijn goede merken, maar vooral welke merken zijn echt niet goed.

Hopelijk binnenkort :] :9
Ben bang dat je wel wat meer kwijt bent :X Ik wilde zelf ook niet al te veel uitgeven, en was ongeveer kwijt:

helm: 150
broek: 150
jas: 200
laarzen: 90
onderbroek: 5

Edit: oja, handschoenen vergeten: winter: 35, zomer: 25
 
Laatst bewerkt:
300 euro lijkt me idd iets aan de krappe kant als je goed spul wilt :+ .

Dan ligt het er ook aan of je leer of textiel wilt... :? Vergeet ook niet de handschoenen en evt laarzen... ;)

Over merken zijn de meningen verschillend. Ik zou zeggen, ga eens het 1 en ander passen en kijk wat je lekker vindt zitten.

Ik heb zelf een textiel pak van Clover € 500,-, helm van Shark € 240,-, handschoenen € 65,- en laarzen van MQP € 100,-. Ik ben hier heel tevreden mee!

Suc6 verder!!
 
Ben bang dat je wel wat meer kwijt bent :X Ik wilde zelf ook niet al te veel uitgeven, en was ongeveer kwijt:

helm: 150
broek: 150
jas: 200
laarzen: 90
onderbroek: 5 :?
das de echte minimale prijs zeker?? of de motorbeurs...
ligt er ook an wat je wilt..textiel/leer etc
 
nou ja, leer ligt een beetje boven mijn budget, dus waarschijnlijk textiel. En inderdaad, het merk rev'it had ik gezien en die zijn aardig goedkoop. Die 300 euro was trouwens wel minimale en ga uit van 300 a 400 euro...moet dus waarschijnlijk wel kunnen lukkken. Oh ja, laarzen lijkt me niet zo interessant, ik doe voorlopig wel gewone schoenen aan.
 
nou ja, leer ligt een beetje boven mijn budget, dus waarschijnlijk textiel. En inderdaad, het merk rev'it had ik gezien en die zijn aardig goedkoop. Die 300 euro was trouwens wel minimale en ga uit van 300 a 400 euro...moet dus waarschijnlijk wel kunnen lukkken. Oh ja, laarzen lijkt me niet zo interessant, ik doe voorlopig wel gewone schoenen aan.
evolution is dacht ik ook niet zo heeel erg duur, en ik loop nu ook nog op kistjes :)
 
Legerkistjes bij de dump - kosten weinig. Stop wel je veters goed weg!
Ik heb een MQP textielpak (365 euri) en word niet nat of koud.
Helm: Lazer Tornado incl. pinlock in de decemberuitverkoop voor 279 euri ipv 405.
Leren winterhandschoenen (ook uitverkoop) met Kevlar 34,50 euri, zomerhandschoenen (ook met kevlar) 75 euri. Alpinestars laarzen 129 euri.
Poeh, alles bij elkaar toch best veel geld...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer precies maar ongeveer ben ik er dit aan kwijt geweest:

Leren pak €660,=
Laarzen €120,=
Helm €500,=
Handschoenen (winter en zomer) €100,=
__________
TOTAAL €1.380,=

Je bent er dus wel aardig wat aan kwijt maar bezuinigen op je eigen veiligheid lijkt me niet echt slim!!

Succes in ieder geval!
 
Legerkistjes bij de dump - kosten weinig. Stop wel je veters goed weg!
Krijg die kistje niet onder me versnellingspookie B|

Maar een paar redelijke schoenen/laarzen heb je voor weinig en zou ik niet op besparen :)

Heb zelf setje Gericke gekocht, textiel:

Jas: 200 (zomer en winter geschikt)
Broek: 150 (idem)
Handschoenen: 2x 125 (zomer en winter)
Laarzen: 125 (op motorbeurs)

Hiervoor had ik jas en broek van Motozoom en was volgens mij nog geen 200 euri samen....

Helm had ik al maar kostte 350
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat bezuinigen op motorkleding errug onverstandig is. Je hoeft heus niet de Rossi helm van AGV te kopen voor 500 pleurootjes, maar een Nolan is ook niet echt verstandig om te kopen. Het beste is toch wel een glas fiber helm en daar betaal je al gauw 150-200 euro voor.

Ik heb me pas in het nieuw gestoken voor me eerste motor:

Helm AGV. € 400,-
Laarzen Sidi € 179,-
Jas € 199,-
Broek € 199,-
Handschoenen had ik al, voor het lessen destijds gekocht, kosste toen ook gauw 150 gld.

Het is natuurlijk ieder voor zich, en zoals al eerder is gevraagd, wil je leer ? Dan betaal je meer *D

B33
 
Voordeel van de A-merken is dat ze een naam te verliezen hebben en dús over het algemeen goeie spullen leveren. Daarom worden het ook A-merken genoemd...
Goede afwerking, zoals dubbel/driedubbel stikken van naden etc., kost nu eenmaal geld. Hetzelfde geldt voor CE-protectie, slijtvast textiel, etc. etc. Het kán ook best handig zijn dat je kloffie écht waterdicht is... of wat extra ventilatie-mogelijkheden heeft in de warmte. Alle waar is nu eenmaal naar zijn geld.

Bovendien, als je morgen op je plaat gaat en de bescherming van je kleding blijkt achteraf toch niet hélemaal in orde..., dan heb je er weinig aan dat je over een paar jaar wél fatsoenlijk spul kon kopen.....
Sommige mensen tellen rustig 600 Eurie uit voor een andere uitlaat, maar vinden het vervangen van hun 10 jaar oude botspet of de aanschaf van beschermende kleding te duur.....

Natuurlijk hoef je niet de hoofdprijs te betalen, maar ik zou er toch maar wat meer geld voor uittrekken. Om niet te duur uit te zijn, zou je kunnen denken aan het kopen van je spullen in Utrecht.
Een richtprijs voor een knappe helm bij de motorzaak is 200 Euro, pak rond 4/500 Euro, handschoenen 50/100 Euro en laarzen 150 Euro. Handschoenen zijn bijna net zo belangrijk als je pak, de eerste plek waar je op terecht komt is meestal je handen... Enkelbreuken komen ook nogal eens voor. Goede laarzen kunnen dat voorkomen of in ieder geval het letsel beperken.

Je eigen lijf zou je naar mijn idee meer waard moeten zijn dan 300 Euro.....

Oh ja: Lookwell textielpak (overjarig, gekocht in Utrecht) 300 Euro, leren zomerjack (Damen)400 Euro, leren broek (Motocat) 180 Euro, Shoei Z-One helm 450 Euro, Dane winterhandschoenen 100 Euro, Bering zomerhandschoenen 75 Euro, laarzen (oei...merk?) 180 Euro.
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van de A-merken is dat ze een naam te verliezen hebben en dús over het algemeen goeie spullen leveren. Daarom worden het ook A-merken genoemd...
Goede afwerking, zoals dubbel/driedubbel stikken van naden etc., kost nu eenmaal geld. Hetzelfde geldt voor CE-protectie, slijtvast textiel, etc. etc. Het kán ook best handig zijn dat je kloffie écht waterdicht is... of wat extra ventilatie-mogelijkheden heeft in de warmte. Alle waar is nu eenmaal naar zijn geld.

Bovendien, als je morgen op je plaat gaat en de bescherming van je kleding blijkt achteraf toch niet hélemaal in orde..., dan heb je er weinig aan dat je over een paar jaar wél fatsoenlijk spul kon kopen.....
Sommige mensen tellen rustig 600 Eurie uit voor een andere uitlaat, maar vinden het vervangen van hun 10 jaar oude botspet of de aanschaf van beschermende kleding te duur.....

Natuurlijk hoef je niet de hoofdprijs te betalen, maar ik zou er toch maar wat meer geld voor uittrekken. Om niet te duur uit te zijn, zou je kunnen denken aan het kopen van je spullen in Utrecht.
Een richtprijs voor een knappe helm bij de motorzaak is 200 Euro, pak rond 4/500 Euro, handschoenen 50/100 Euro en laarzen 150 Euro. Handschoenen zijn bijna net zo belangrijk als je pak, de eerste plek waar je op terecht komt is meestal je handen... Enkelbreuken komen ook nogal eens voor. Goede laarzen kunnen dat voorkomen of in ieder geval het letsel beperken.

Je eigen lijf zou je naar mijn idee meer waard moeten zijn dan 300 Euro.....
:^ helemaal mee eens
 
je moet ook beetje geluk hebben elk jaar komt er een nieuwe colectie dus daar moet je het van hebben lekker belangrijk of je een jas hebt uit de oude colectie toch denk dat je wel zeker boven de 500 uitkomt voor een beetje uitrusting
ik heb een jas van dane laarsen van sidi handschoenen van difi en een helm van hjc en of het allemaal goed is :ja
 
Laatst bewerkt:
Niet bezuinigen op kleding -> wel naar de motorbeurs gaan!

kosten voor mijn outfit (niet geheel op motorbeurs gekocht)
Jas (codura + leer) €180
Broek (idem) € 150
Laarzen Alpine star (leer/goretex) €180
Helm HJC systeemhelm (nw type) € 220
Winterhandschoenen € 85
Dus in totaal zo'n € 815

Eerste outfit (textiel jas + broek, HJC helm, handschoenen) was samen zo'n € 400 bij termaat in nijmegen. reed toen ook met legerkisten
 
Oke, dat niet bezuinigen op kleding was ik ook niet van plan, tenminste niet qua veiligheid. Kijk als het voor 300 euro niet echt veilig is en net zo goed in m'n t-shirt kan gaan rijden dan doe ik dat ook niet.

Die ene site van onderdelen struik is inderdaad misschien wel wat.

Oh trouwens, nog een bijkomende vraag. Wat zijn de voor- en nadelen van een integraal helm t.o.v. een systeemhelm. Oke, integraal schijnt stiller te zijn, maar zijn er voor de systeemhelm echt nadelen of zijn de voordelen niet echt bijzonder (beetje dubbelzinnig hier)
 
Oh trouwens, afgezien van nolan heb ik nog gene slechte merken gehoord. zijn die er niet :?
 
systeem helmen worden meestal gebruikt door mensen die brildragend zijn ,ik ben zelf ook brildragend en heb gewoon een intergraal helm een hjc zf8 om precies te zijn en dat bevald me prima .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan