wat betekend dit lampje ?

ambush

Die hard MF'er
21 mrt 2004
285
0
ferwert
aan gezien mijn japans niet zo goed is kan ik het niet lezen


heb ook al bij de motoshop gevraagt maar die wist het ook niet

( is btw van een suzuki gsxr400 uit 84
 

chielmi

MF veteraan
30 mrt 2003
5.088
0
38
Heerenveen
Oil? of is het lampje dat net niet helemaal te zien is op de foto voor je olie? (er staat wel een o)...
 

ambush

Die hard MF'er
21 mrt 2004
285
0
ferwert
ja die helemaal rechts is oil

jamer dat me oma er niet meer is die kon japans ( is btw geen japaner zat in ww2 in een jappen kamp in taiwan )
 

Rood

MF'er
8 jun 2004
55
0
40
Koog aan de Zaan
Een vriend van me heeft ook zo'n lampje op zijn motor zitten (gsxr750 uit 87). Hem is verteld dat dit lampje gaat branden als je harder dan iets van 100 km/u gaat. Dit is verplicht in Japan. Als het goed is gaat je kilometerteller ook niet zo ver door. Die van hem stopt bij 180 terwijl de motor 240 moet kunnen.
 

rikkie

MF veteraan
5 mrt 2004
4.565
0
40
Spaarndam
Bezoek site
aan gezien mijn japans niet zo goed is kan ik het niet lezen
(Afbeelding)

heb ook al bij de motoshop gevraagt maar die wist het ook niet

( is btw van een suzuki gsxr400 uit 84
onze vfr400 heeft dat ook maar die was van de begrensing bij 180 is/was standaard in die landen daar meestal is dat hier er al af gehaald maar lampje zit er dan nog wel
 

Beaker

MF'er
12 mrt 2004
104
0
42
Den Haag
Mijn Japans is wat roestig maar de eerste 2 karakters betekenen in ieder geval 'kousoku' = hoge snelheid, dus het zou inderdaad het lampje van een snelheidsbegrenzer kunnen zijn. Ik heb zelf in Japan op een Africa Twin rondgehobbeld en die had geen lampje, dus waarschijnlijk is het niet (meer) verplicht in Japan. In Japan mogen de standaard-snelheidsmeters inderdaad niet meer dan 180 km/h aangeven, of de motor nu sneller kan of niet (geldt trouwens ook voor auto's). Er is daardoor een levendige aftermarket waar je allerlei andere 'full-scale speedos' kunt krijgen (in het lokale 'engels' aangeduid als fuuru sukeeru spiido). In Japan gelden iha vrij lage maximumsnelheden (binnen bebouwde kom 30 tot 50, provinciale weg 50-80, snelweg 60-100), en iedereen negeert die vrolijk, en de lokale politie kan het ook allemaal weinig schelen.
 

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.750
2
48
vlodrop
Bezoek site
Mijn Japans is wat roestig maar de eerste 2 karakters betekenen in ieder geval 'kousoku' = hoge snelheid, dus het zou inderdaad het lampje van een snelheidsbegrenzer kunnen zijn. Ik heb zelf in Japan op een Africa Twin rondgehobbeld en die had geen lampje, dus waarschijnlijk is het niet (meer) verplicht in Japan. In Japan mogen de standaard-snelheidsmeters inderdaad niet meer dan 180 km/h aangeven, of de motor nu sneller kan of niet (geldt trouwens ook voor auto's). Er is daardoor een levendige aftermarket waar je allerlei andere 'full-scale speedos' kunt krijgen (in het lokale 'engels' aangeduid als fuuru sukeeru spiido). In Japan gelden iha vrij lage maximumsnelheden (binnen bebouwde kom 30 tot 50, provinciale weg 50-80, snelweg 60-100), en iedereen negeert die vrolijk, en de lokale politie kan het ook allemaal weinig schelen.
ik vindt het al knap dat er chocola van kan maken.
ik kom niet verder als: hakkie takkie, weg zakkie
 

MotoFreak-B

MF'er
13 jul 2004
132
0
43
Oostmalle,prov.Antwerpen Belgie
Dit is inderdaad een snelheisverklikker die werkt zodra je boven de japanse limiet rijdt.

De eerste 2 Japanse karakters betekenen "Sokudô" of snelheid.
De volgende 2 betekenen "Keikoku" of waarschuwen/waarschuwing.
Het laatste is "Tô" of lampje. O-)
 

ambush

Die hard MF'er
21 mrt 2004
285
0
ferwert
mijn begrensing zit er nog in kan je nu gewoon uit zetten via een knopje 8-) motor schijnt over de 200 te gaan mag ook wel met 60pk en 152kg droog gewicht
 

cbr06

Die hard MF'er
23 mrt 2003
567
0
Lampje gaat branden als je harder dan 80 km/h gaat.
Verplicht in Japan, zit op alle grijze import motors uit Japan.

Als het je stoort, gewoon het gloeilampje uit de fitting halen, kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:

Beaker

MF'er
12 mrt 2004
104
0
42
Den Haag
Dit is inderdaad een snelheisverklikker die werkt zodra je boven de japanse limiet rijdt.

De eerste 2 Japanse karakters betekenen "Sokudô" of snelheid.
De volgende 2 betekenen "Keikoku" of waarschuwen/waarschuwing.
Het laatste is "Tô" of lampje. O-)
Damn, je hebt gelijk... mijn Japansch is roestiger dan ik dacht..... Toch maar weer gaan oefenen met de karakters....
 

4-tje

MF veteraan
3 okt 2003
1.820
1
50
Friesland (regio Lemmer)
Mijn vriend heeft vroegah motorfietsen ingereden voor een motorzaak waar hij veel kwam (woonde er zo onderhand) en kreeg ook eens zo'n fiets mee.

...voorzichtig en rustig weg en op de grote weg een beetje doorrijden....en toen **blink** rood lampje... :( ...nou, bij iedere doorgewinterde motorrijder werkt dat als de spreekwoordelijke rode lap op de stier/ bok op de haverkist & alarmfase 4.
Dus meteen aan de kant, motor uitzetten en 3 kilometer met dat ding aan de hand :X terug naar de zaak.

}) Daar hadden er een paar accuut Pampers nodig....


[editnacommentaarvanhoofdpersoon]we leven als dit gebeurd in de 80-er jaren [/editnacommentaarvanhoofdpersoon]
 
Laatst bewerkt:

MissNitro

MF veteraan
4 jul 2003
9.134
0
lol :+ :+ :+ :+
Mijn vriend heeft vroegah motorfietsen ingereden voor een motorzaak waar hij veel kwam (woonde er zo onderhand) en kreeg ook eens zo'n fiets mee.

...voorzichtig en rustig weg en op de grote weg een beetje doorrijden....en toen **blink** rood lampje... :( ...nou, bij iedere doorgewinterde motorrijder werkt dat als de spreekwoordelijke rode lap op de stier/ bok op de haverkist & alarmfase 4.
Dus meteen aan de kant, motor uitzetten en 3 kilometer met dat ding aan de hand :X terug naar de zaak.

}) Daar hadden er een paar accuut Pampers nodig....(Afbeelding)

[editnacommentaarvanhoofdpersoon]we leven als dit gebeurd in de 80-er jaren [/editnacommentaarvanhoofdpersoon]
 

magnamaniac

MF fossiel
25 jul 2002
25.697
372
tussen maas en waal
www.magnamaniac.com
Mijn vriend heeft vroegah motorfietsen ingereden voor een motorzaak waar hij veel kwam (woonde er zo onderhand) en kreeg ook eens zo'n fiets mee.

...voorzichtig en rustig weg en op de grote weg een beetje doorrijden....en toen **blink** rood lampje... :( ...nou, bij iedere doorgewinterde motorrijder werkt dat als de spreekwoordelijke rode lap op de stier/ bok op de haverkist & alarmfase 4.
Dus meteen aan de kant, motor uitzetten en 3 kilometer met dat ding aan de hand :X terug naar de zaak.

}) Daar hadden er een paar accuut Pampers nodig....(Afbeelding)

[editnacommentaarvanhoofdpersoon]we leven als dit gebeurd in de 80-er jaren [/editnacommentaarvanhoofdpersoon]
Ik schrok me tijdens de proefrit van m'n motor ook helemaal de pleuris, zeker omdat ik 'm ff opentrok in z'n 2 en het lichtje pas zag vanuit m'n ooghoeken. Gelukkig wist de vorige eigenaar waarvoor het diende.
 

speedwing

MF'er
27 jun 2004
46
0
maastricht
In de japanse wetgeving/RDW is het noodzakelik het dashboard van een lampj et evoorzien wat waarschuwd voor een snelheid hoger dan 80 km/h. Ik had ook net een gpz400r gekocht en toen ik wegreed schrok ik me kapot want ik dacht dat de oliedruk wegviel........

Mazzel,
Speedwing