Wat betekent deze kenteken code? BASIS T.G.K.:INDV-9999

dikkert

MF'er
24 mei 2019
167
115
Clinge
Ik ben zo nu en dan stiekem aan het kijken naar kleine endurotjes voor erbij/ op vakantie / in de buurt.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik er een tegen (MY-04-SR ) maar bij het checken van het kenteken zag ik deze code staan:
bijzonderheden: BASIS T.G.K.:INDV-9999

wat betekent deze code?
 
In dit artikel gaat het enkel over de emissiebestrijding een auto.

Verder kom ik als ik bij het hoofdstuk 3: permanente eisen niet keuringsplichtige voertuigen onder titel 2: motorfietsen kijk, dan zie ik in alle artikelen voor motorfietsen (3.2.1 t/m 3.2.6) nergens iets staan over emissie?
 
In dit artikel gaat het enkel over de emissiebestrijding een auto.

Verder kom ik als ik bij het hoofdstuk 3: permanente eisen niet keuringsplichtige voertuigen onder titel 2: motorfietsen kijk, dan zie ik in alle artikelen voor motorfietsen (3.2.1 t/m 3.2.6) nergens iets staan over emissie?

Toelichting.

Indien op het kentekenbewijs bij ‘bijzonderheden’ één van de volgende teksten is vermeld: ‘basis TGK: EEGK-9999’, of Basis EEGK-9999, ‘basis TGK: VERH-9999’ of Basis VERH-9999 dan wel ‘Voertuig niet voorzien van emissiebestrijdingssysteem’, en het voertuig is niet voorzien van een katalysator en/of lambdasonde kan er vanuit worden gegaan dat dit van fabriekswege het geval is.
M.i valt motor ook onder voertuig.....
 
Volgens mij betekent basis TGK: Basis Type Goed Keuring. Dat zou kunnen betekenen dat de goedkeuring gebaseerd is op een bepaalde typegoedkeuring die beschreven staat in de betreffende EEG verordening.
Elk gekentekend motorvoertuig moet voldoen aan een typegoedkeuring.( staat die op het gelijkvormigheidsattest of C.O.C.?) .
In dit geval lijkt het mij dat er voor dit motorvoertuig een typegoedkeuring is afgegeven ondanks dat er niet voldaan is aan een of meer "normale "eisen.
E.e.a. zou dan terug te vinden zijn in die EEG verordening.

Via Google heb ik wel wat kunnen vinden over basis TGK: EEGK-9999, ( zou te maken hebben met emissie eisen ) maar niet over BASIS T.G.K.:INDV-9999.


Frans.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij betekent basis TGK: Basis Type Goed Keuring. Dat zou kunnen betekenen dat de goedkeuring gebaseerd is op een bepaalde typegoedkeuring die beschreven staat in de betreffende EEG verordening.
Elk gekentekend motorvoertuig moet voldoen aan een typegoedkeuring.( staat die op het gelijkvormigheidsattest of C.O.C.?) .
In dit geval lijkt het mij dat er voor dit motorvoertuig een typegoedkeuring is afgegeven ondanks dat er niet voldaan is aan een of meer "normale "eisen.
E.e.a. zou dan terug te vinden zijn in die EEG verordening.

Via Google heb ik wel wat kunnen vinden over basis TGK: EEGK-9999, ( zou te maken hebben met emissie eisen ) maar niet over BASIS T.G.K.:INDV-9999.


Frans.

Precies hetzelfde merkte ik ook. Genoeg te vinden over EEGK (voornamelijk autos met deze T.G.K.) maar niet over INDV.

Ik merkte wel dat alle Kawasaki KLX 300 motoren deze code dragen op hun kenteken. Dus waarschijnlijk iets model specifieks?
 
Ook bij auto's komt de code voor: zie 26-TV-DJ. Dit is een Jaguar XJ8. Bij deze lijkt het voertuig specifiek, want andere XJ8s van ongeveer hetzelfde bouwjaar hebben die code niet.

Ik heb het vermoeden dat het een afwijking op de verlichting is en dat die specifieke Jag uit bijvoorbeeld VS is geimporteerd. Running lights? Hoewel, die lijken bij mijn eigen motor onder "Afgegeven ex art. 16 lid 2 R.Kr. inzake afwijkende koplamp(en)." geregistreerd. Rode pinkers met remlicht gecombineerd?
 
Ook bij auto's komt de code voor: zie 26-TV-DJ. Dit is een Jaguar XJ8. Bij deze lijkt het voertuig specifiek, want andere XJ8s van ongeveer hetzelfde bouwjaar hebben die code niet.

Ik heb het vermoeden dat het een afwijking op de verlichting is en dat die specifieke Jag uit bijvoorbeeld VS is geimporteerd. Running lights? Hoewel, die lijken bij mijn eigen motor onder "Afgegeven ex art. 16 lid 2 R.Kr. inzake afwijkende koplamp(en)." geregistreerd. Rode pinkers met remlicht gecombineerd?

dat zou heel goed kunnen inderdaad, er zitten namelijk niet eens knipperlichten op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan