Wat brengt een magna op.

huijsman

Rookie
23 apr 2002
20
0
almere
Dame, heren!

Ik heb een Magna V45 uit 1983 die ik wil inruilen op een vette Yamaha. Over het algemeen zien de dealers, met die mooie zaken, inruil niet echt zitten. Dus krijg je vaak te horen ik geef er 1500,= voor, maar hij gaat de handel in.

Afijn, ik begrijp dat een oudje natuurlijk ook plaats inneemt en op een jongere meer te verdienen is, maar toch.

Vragen:
Hebben/weten jullie een goed inruil adres?
Wat zijn jullie ervaringen (ook kwa prijs) om de motor particulier te verkopen?

Ik hoor het graag.

Thanx
Joop
 
Dame, heren!

Ik heb een Magna V45 uit 1983 die ik wil inruilen op een vette Yamaha. Over het algemeen zien de dealers, met die mooie zaken, inruil niet echt zitten. Dus krijg je vaak te horen ik geef er 1500,= voor, maar hij gaat de handel in.

Ja en daarna durven ze er 3500,- en meer voor te vragen :( en zijn ze (zwaar) verontwaardigd als je zegt dat dat véél te veel is.

Naar mijn mening is 2000,- een redelijke verkoopprijs voor een nette '83
 
Ik hoor het al.. bedankt Heb hem inmiddels in de verkoop gedaan voor 1500,=. Lijkt mij een redelijke prijs en anders ruil ik hem gewoon in voor dat bedrag.

Thx
joop
 
Misschien niet helemaal on-topic, maar wat is dan een redelijke prijs voor een V65 van 84 met 45000 mile op de teller. Ziet er wel mooi uit en denk erover die te kopen na 10 jaar niet rijden :+
Moet ik nog ergens speciaal op letten bij de aanschaf van een magna V65 of zijn ze over het algemeen probleemloos...
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet helemaal on-topic, maar wat is dan een redelijke prijs voor een V65 van 84 met 45000 mile op de teller. Ziet er wel mooi uit en denk erover die te kopen na 10 jaar niet rijden :+
Moet ik nog ergens speciaal op letten bij de aanschaf van een magna V65 of zijn ze over het algemeen probleemloos...

ook zo'n 1800-2000 pleuro's voor een technisch goede magna. Dit is belangrijker dan uiterlijk naar mijn mening. Hou er wel rekening mee, Het is een BEEST en geen allemansvriendje. Belangrijke punten zijn:
-Geen LUIDE ratel of tikken in de koppen, dit duidt op te los gestelde/defekte kleppen. een luide ratel duidt op te losse nokkenasketting/versleten spanner. Licht tikken is (zeker stationair/koude motor) normaal

-Kijk achter de rechter plastic kap of de stekker naar de spanningsregelaar niet (half) gesmolten is of vervangen door een kroonsteentje (deze horen niet thuis op een motor)

-controleer vooral de uitlaat collector (achter-onder het blok) op sterke roest. vervanging is duur, net als rotte dempers.

-controleer of de ventilator aanslaat (stekker doorverbinden die linksonder op de radiator gemonteerd is) deze willen regelmatig vastzitten of een kapotte zekering (te vinden achter het zwarte kapje bij het balhoofd) hebben doordat ze weinig aanslaan.

-haal het zwarte kapje links achter het dynamodeksel los en controleer op oliesporen. De pakking van de dynamodeksel wil wel eens zweten (niet ernstig) of de pakking van de hydraulische koppeling wil wel eens lekken. (wel ernstig)

-Let er op tijdens de proefrit dat de motor niet uit zijn versnelling schiet, vooral bij de 2e versnelling wil dit nogal eens gebeuren(met dank aan Mark voor de opmerkzaamheid). Een luide KLAK bij de eerste en tweede versnelling is "normaal"

Dit zijn de specifieke V65 punten om naar te kijken. Kijk natuurlijk ook naar de punten waar je bij elke motor op moet letten.
 
Laatst bewerkt:
kijk eens voor de gein wat sommige patriculieren der voor vragen (marktplaats) en kijk eens wat dealers der voor vragen... dan weet je het
 
Mijn magna V65 heeft ook een slechte 2e versnelling, hij schiet er uit als je lekker gas geeft.
Daar zou je op kunnen letten bij een proefrit.




full

full
 
Thx voor de info...2all
met name @magnamaniac: thx voor de perfecte puntjes: ik zal ze ter harte nemen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan