Wat bungelt er onder je motor?

habayusa

Die hard MF'er
15 sep 2002
450
0
middelburg
Net een leuk ritje gemaakt, maar met een mindere afloop. Iemand kreeg iets tegen zich aan, wat van mijn motor afschoot (?)

Na inspectie, bleek er een dingiets, onder m`n schakelpook te bungelen. Voor de rest schakelt m`n motor nog normaal, temp blijft ook goed, en hij geeft netjes z`n vrij aan. Het is wel iets electrisch, want er zit isolatie om twee (?) draden, waar het ding mee verbonden zit aan m`n motor.

wie kan mij helpen, ik wil graag weten wat het is!

full
 
Als dat schakelaartje ingedrukt is, kan je wegrijden, anders niet.
Dat schakelaartje wordt wel degelijk INgedrukt als de zijstandaard naar boven geklapt is. Ga anders maar eens kijken bij je eigen motor.

Kan het niet zo zijn dat dit per motor verschilt? Bij mijn motor is het trouwens wel: standaard naar boven = ingedrukt.

[me]25 kiloWattjes kwam na langdurig zijn hersenen te hebben gebruikt tot de conclusie dat het wel eens de zijstandaardschakelaar kon wezen :+ [/me]
 
Ik snap het nut van die gewichtjes op m`n velg ook niet helemaal, die haal ik er ook maar gelijk af.

Grapjas...!
Haal die hendels op je stuur ook maar weg, heb je toch nie nodig :+
Schakelen kan wel mbv gasgeven (na enige oefening vast ook wel zonder tandenpoetsen naar beneden) en remmen kan wel alleen met achter...


Maar goed, even ontopic,
mijn ketting heeft het wel eens begeven, gelukkig ging ik net een T splitsing op en wou ik verder schakelen naar de 3, maar kkwam niet echt verder ;(
 
Als dat schakelaartje ingedrukt is, kan je wegrijden, anders niet.
Dat schakelaartje wordt wel degelijk INgedrukt als de zijstandaard naar boven geklapt is. Ga anders maar eens kijken bij je eigen motor.
Op maandag 18 augustus 2003 23:30 schreef 25 kiloWattjes het volgende:Kan het niet zo zijn dat dit per motor verschilt? Bij mijn motor is het trouwens wel: standaard naar boven = ingedrukt.

Als je goed naar de foto kijkt, kan je zien waar die schakelaar gemonteerd zat. Op de zijstandaard is net de aanslagnok te zien. Dus is het hier: schakelaar indrukken is motor uit! 8-)
 
Bij mij is ie andersom..schakelaar zit voor de standaard en wordt ingedrukt als ik de standaard uitklap...maar ja das een kwestie van draadjes anders aansluiten waarschijnlijk :+
 
Maaruh, we zijn er nu uit wat voor knopje het is ... Maar de TS schrijft ook dat hij iets kwijt geraakt is (en een mederijder raakte), dus als dit het standaardknopje is ... is hij dan z'n standaard kwijtgeraakt? ;) :+
 
Gelukkig! Eindelijk weet ik wat dat ding is; het is een schakelaar! Heeft iemand al gezegd dat het een schakelaar is? schakelaar? schakelaar! het is een schakelaar... :+



Ik vermoed dat ik wat schroefjes op m`n achterligger heb afgevuurd. Op zich niet zo heel erg, want hij begon al op me in te lopen. })

Heb net even gekeken, en de schakelaar wordt INgedrukt, als de standaard uit staat. Dan zal hij dus niet starten.

Even met een schroefje en moertje vastzetten, en alles is weer in orde. Bedankt voor de vele inzendingen.
 
en ben je er al uit? Ik ben bang dat ik het eens moet zijn met de rest, het is je jiffie schakelaar, alleen opmerking, als je die indrukt valt je motor niet uit, (is niet te hopen zeg) alleen je kan hem niet starten met die knop ingedrukt
 
en ben je er al uit? Ik ben bang dat ik het eens moet zijn met de rest, het is je jiffie schakelaar, alleen opmerking, als je die indrukt valt je motor niet uit, (is niet te hopen zeg) alleen je kan hem niet starten met die knop ingedrukt
Nee, de startbeveiliging zit op de koppeling en vrijstand.
Als de zijstandaard uitgeklapt staat en de motor in zijn versnelling, kan hij niet lopen. Als hij in zijn vrij staat natuurlijk wel!
 
Bij mij werkt het dus niet. Standard uitgeklapt en koppeling los en nog steeds kan ik hem starten. Dan zou ik als het goed is toch een van die 2 schakelaars eens moeten controlleren of ze niet blijven hangen. Wat denken jullie daarvan.

O ja voor ik het vergeet ik heb een Kawasaki GPX 600 R Ninja van 1988
 
Bij mij werkt het dus niet. Standard uitgeklapt en koppeling los en nog steeds kan ik hem starten. Dan zou ik als het goed is toch een van die 2 schakelaars eens moeten controlleren of ze niet blijven hangen. Wat denken jullie daarvan.

O ja voor ik het vergeet ik heb een Kawasaki GPX 600 R Ninja van 1988
en daar maak jij oma voor wakker :?
 
Je kan de schakelaar verwijderen en de bedrading op je knipperlichten aansluiten, gebruik je de helft minder benzine....

:+



Werkt niet ik heb het net ff uitgeprobeerd. Schakeld alleen je ontsteking uit en je carbs zuigen nog steeds benzine aan. Denk toch dat ik maar een injectie er op ga zetten dan zal het vast werken. 8-)


Wat kunnen motorrijders toch een hoop lol hebben om een simpele schakelaar.
 
Volgens mij kun je vanalles doen terwijl je standaard uit staat, behalve wegrijden, want zodra je de motor in de versnelling zet slaat ie af...

Dat is het dus nl. Ik kan de motor starten en tevens in zijn versnelling zetten en gewoon wegrijden. Het is wel degelijk belangrijk dat deze schakelaars goed functioneren. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je valt omdat je jiffie nog uitstaat. Heeft er iemand trouwens een electrisch schema van deze motor zodat ik de schakelaars ff na kan meten of ze goed werken?
 
Dat is het dus nl. Ik kan de motor starten en tevens in zijn versnelling zetten en gewoon wegrijden. Het is wel degelijk belangrijk dat deze schakelaars goed functioneren. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je valt omdat je jiffie nog uitstaat. Heeft er iemand trouwens een electrisch schema van deze motor zodat ik de schakelaars ff na kan meten of ze goed werken?

Het is inmiddels opgelost. Was dus de schakelaar in de koppelingshandle waarvan het drukknopje was afgebroken. Heb er een nieuw knopje in gemaakt en heel het spul werkt weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan