Wat check jij voordat je weg rijdt

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Ik controleer nu voor ik weg sjeez altijd even globaal de banden of er geen spijker of voorwepen inzitten en of ik het schijfremslot erop had gezet:-)
gebeurde mij tevaak dat dat kreng bij weg rijden er nog opzat, shiiit.
Door even een rondje om je motor te lopen kan je hoop dingen zien die je normaal dus onderweg pas tegen komt of telaat achter komt met alle pech wat je daarbij dus had kunnen voorkomen.
Zo kwam ik er van de week ook achter dat m,n voorvork olie lekte :(
Doen jullie ook zo een controle of spring je iedere keer weer op de bike en go go go :?
 
Lemme guess, je bent onderuit gegaan doordat je iets vergat? :X

:9

Uehhh schrijfremslot..
 
of ik geld op zak heb en gsm bij (als ik ergens in de sloot kom te liggen kan ik mooi nog ff 112 bellen)
 
ik check of ik geen nieuwe banden onder mn rs250 heb en dan toch lekker weg trek ookal zegt de dealer dat ik dat niet moet doen. ;)
 
Je voorrem.
Wil wel eens gebeuren dat er een grappenmaker je voorrem saboteert. Beetje lullig om tijdens het rijden er achter te komen dat alle remdruk van je voorrem is afgehaald.

Is me (gelukkig) niet overkomen maar geleerd tijdens lessen.
 
Ik controleer nu voor ik weg sjeez altijd even globaal de banden of er geen spijker of voorwepen inzitten en of ik het schijfremslot erop had gezet:-)
gebeurde mij tevaak dat dat kreng bij weg rijden er nog opzat, shiiit.
Door even een rondje om je motor te lopen kan je hoop dingen zien die je normaal dus onderweg pas tegen komt of telaat achter komt met alle pech wat je daarbij dus had kunnen voorkomen.
Zo kwam ik er van de week ook achter dat m,n voorvork olie lekte :(
Doen jullie ook zo een controle of spring je iedere keer weer op de bike en go go go :?
Of ik mijn vrouwtje bij me heb :] O-)
 
Niets...

Doe het om de dag eigenlijk..ff banden nakijken, ketting, schroefjes etc..

gewoon uit liefde 8-)
 
1.weerkamer.nl
2.baterij GSM
3.Portomonee,of m'n vrouw hem niet heeft geleegd
4.buiten temp. extra check,ivm jas en handschoenen
5.verlichting remmetjes
6.neem me altijd voor om te checken of hij niet op reserve staat,"goh zuinig deze tank en dan is ie echt leeg".
 
Oordoppies bij, sjek bij, geld bij, gsmkoelkastding bij, benzinehoeveelheid in de tank.

Het moet maar goed zijn verder.
 
Ik stap altijd gewoon op en rij weg. Zie ik onderweg wel hoeveel benzine in nog heb enz.
Heb toch altijd portomonne/telefoon enz op zak.
Ja dit check ik: 2 keer per dag staat ie op slot, en 2 keer kan ik er zo mee wegrijden :)
 
Kijken of alle bouten van m'n blok nog vastzitten :+

Verders ff de remvastpakken voordat ik wegrijdt. Als ik thuis kom oliepeil controleren, evt ketting smeren en achterband checken.
 
euro's bij,papieren,oliepeil(niveau bij tweetakt dus),gsm, bandenspanning,remmen testen,lichten,alles goed vast op mijn lijf 't weer natuurlijk en dan gassen :)
 
1. Check of mijn km-teller op "trip" staat. Als íe op 230km staat zet ik 'm op de reserve en plan ik een bezoek aan de beznzinemeneer/mevrouw :9
2. Check of ik mijn zadeltassen wel dicht gedaan heb. :?
3. Check of ik mijn stuurslot er ook af heb gedaan :Z
4. Check of ik mijn sleutels eigenlijk wel bij me heb :+
5. Check of ik geld (pasjes maar ook contant geld) bij me heb })
6. Check waar ik eigenlijk ook al weer naar toe wilde rijden (dit doe ik niet altijd en dan toer ik gewoon maar totdat ik bij puntje 1 weer kom :] .
 
Terug
Bovenaan Onderaan