Wat doe ik, of me motortje, fout????

Er is niemand die alles uit een R1 (OP DE OPENBARE WEG))kan halen wat er in zit,geloof mij..ik ook niet gizzmo ook niet martin ook niet.......die ene\'rossi ook niet .....snappie :z ,het is de heb en genot...meer niet.
Iemand die dat toch probeert eindigt vandaag of morgen op het kerkhof of in zo\'n potje....geloof mij.
 
Beste Gizzmo,

Je bent duidelijk het slachtoffer van de massa geworden. Dat kun je zowel positief en negatief bekijken:

In negatieve zin doordat er relatief veel te veel R1\'s op neerlands wegen rijden. Ik bedoel, wie kent er niet iemand met een R1? Om je te onderscheiden had je idd beter op je CBR kunnen blijven rijden....

In positieve zin doordat de R1 gewoon een geweldige fiets is! Omdat ie zo fantastisch is willen veel mensen zo\'n ding hebben. Of iemand kan motorrijden doet in deze niet ter zake alswel de geldbuidel waarmee gewapperd kan worden!
Dat jij je aangesproken voelt vanwege het feit dat de meeste R1 rijders niet kunnen rijden (daar komt het vooroordeel toch vandaan? Waar rook is is vuur nietwaar?!) kan de meelopende massa niets aan doen. Je zou beter moeten weten en gewoon genieten van je R1!!!

Niels,
heb ik jou een week of drie terug in Antwerpen zien lopen??Grote pet met NITROMAX!

Groetjes Stoef
 
Er is niemand die alles uit een R1 (OP DE OPENBARE WEG))kan halen wat er in zit,geloof mij..ik ook niet gizzmo ook niet martin ook niet.......die ene\'rossi ook niet .....snappie :z ,het is de heb en genot...meer niet.
Iemand die dat toch probeert eindigt vandaag of morgen op het kerkhof of in zo\'n potje....geloof mij.

Says it all :}
 
Gizzmo :j

ik ben jaloers en de werled mag\'t weten gvd. Wou dat ik ook zo\'n fiets had, wou dat ik ook (zo) kon rijden.

Zo stom klinkt het dus niet als je dat zegt hoor :P

Verder denk ik dat je je nogal erg snel sterk aangesproken voelt, denk je echt dat iemand die jouw kent zulke kritieken zal uiten? Waarom zou\'t je dan intresseeren?
 
ik denk dat het tijd wordt dat er eens wat verkoopcijfers van R1\'s in NL op het forum komen...dan gaan we nl. zien dat er 4 keer zoveel cbr\'tjes type 600 verkocht worden.
Een R1 is geen \"kadett\" van de motoren (blechhh alleen het woord al) EN er zijn niet TE VEEL R1\'s in NL, er zijn type motoren die 4 keer zoveel voorkomen!!

Just my two cents 8-)
 
Ik bedoel, wie kent er niet iemand met een R1?

Ikke!!!

niet in het echt iig.


Wel heel mooi om te zien :9~ , ik zie hier in de buurt meer R6 dan R1, maar R6 wil ook wel op het achterwiel :} , echt lachen is dat, ik zat een keer achterop bij iemand achterop een skoeter (ging dus helemaal niet hard) zat er op eens een R6 achter ons, hij zwaaien en vloog en met een wheely langs, heel mooi!


En wat gizzmo zei ben ik het wel mee eens (heb ik wel eens vaker gezegd), dat iemand op een mindere motor iemand er op een R1 uitrijd zal best wel eens voor komen maar je leest het keer op keer.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig worden de dagen weer langer, zodat we weer naar de lente uit kunnen gaan kijken.
En dan kunnen Gizzmo, R1 Beest en Mar1tin ons de snot weer voor de ogen rijden. En wij op onze beurt met onze 600\'tjes alle dikke sportfietswannabees. Het gaat erom dat je met een vette :) smile achter je vizier zit.

Zelf rijd ik echt niet de sterren van de hemel. Maar vond het wel leuk dat ik op Zolder een ZX-9R op snelheid voorbij ging op het rechte stukje naar de chicane voor de heuvel. Mijn bochtensnelheid was gewoon een stuk hoger. Na die sessie was die gast een stuk stiller dan voor de betreffende sessie: \"Hé nog een Kawa, Oh \'t is maar een 600-tje\" :j

[edit] Nog iets: iedereen mag zelf weten op wat voor fiets dat ie stapt. Alleen gedraag je dan niet als een oetlul door op een recht stuk keihard voorbij te komen, vervolgens steppend |( door de bocht te gaan en daarna weer als een idioot naar de volgende bocht te gassen :( . [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Mocht ik eens op een R1 stappen (misschien volgend jaar) dan zal ik ook heus wel door een 600\'je (met de juiste rijder) zoekgereden worden in de bochten. Maar het is wel lekker om wat trekkracht te hebben bij het inhalen op de snelweg, zonder je suf te schakelen. Vandaar liever een 1000\'je (of 750\'je) dan een 600\'je.

Valt wel op dat er veel 2e-hands R1\'s te koop staan en vrij weinig 2e-hands R6\'en e.d. Dus veel mensen hebben hem toch overschat, en ingeruild voor iets handelbaarders. Sommigen blijven stug doorrijden. En dat soort mensen verpest een beetje het beeld van de R1-rijder.
Was er niet een tijd geleden een onderwerp over een bepaalde radiopresentator die allerhande dure motorfietsen reed? Dat syndroom dus.
 
Hoi
Wat maakt het toch uit wat je rijd als je er maar plezier in hebt daar gaat het toch allemaal om.
Laat je niet zo op de kast jagen wat anderen zeggen wees jezelf dan doe je al gek genoeg begrijp je.
Ik de CBR rijder 600 de kadett onder de motoren
maar zeer tevreden met wat ik heb en bulten plezier.

de motorfreak. :) :) :) :) :) :)
 
Maar het is wel lekker om wat trekkracht te hebben bij het inhalen op de snelweg, zonder je suf te schakelen. Vandaar liever een 1000\'je (of 750\'je) dan een 600\'je.
zijn die 600 4-pitters zo moeilijk boven de 120 te krijgen dan?
Toch gek dat r6-jes rulen op circuits...
 
Quote:
Maar het is wel lekker om wat trekkracht te hebben bij het inhalen op de snelweg, zonder je suf te schakelen. Vandaar liever een 1000\'je (of 750\'je) dan een 600\'je.

Liever lui dan moe? :P
 
Max,

Ik ben wel in de war he? Was even op het verkeerde been gezet doordat jullie beiden dezelfde url hanteren in je profile!!! |(

Werkt zeker zo\'n petje....
Ik zag je langsschuiven en terwijl ik dacht \"he dat is eeeeh\" doken jullie een winkeltje binnen.

Groetjes Stoef
 
Een R1 is geen \"kadett\" van de motoren (blechhh alleen het woord al) EN er zijn niet TE VEEL R1\'s in NL, er zijn type motoren die 4 keer zoveel voorkomen!!

Ik de CBR rijder 600 de kadett onder de motoren
maar zeer tevreden met wat ik heb en bulten plezier.

Grappig dat de R1 rijders op een of andere manier niet geassocieerd willen worden met een Kadett en hierdoor blijkbaar negatief geraakt worden en dat de CBR-rijders bulten plezier beleven aan hun \"saaie\" Kadett!!!

LANG LEVE DE VOOROORDELEN!!!

Laten we wel zijn: Er zijn ZEKER te veel R1\'s in nederland!!! Als dat nou niet zo was, DAN had je pas een unieke fiets!!! Een CBR-rijder WEET blijkbaar dat ie een massaproduct koopt en ontleent daar met medeweten van die informatie bergen rijplezier aan.... Als je denkt dat je met een R1 een speciaals iets koopt, NEE DUS.(wat niet wil zeggen dat het geen goeie motor zou zijn hoor, begrijp me goed!)
Misschien dat de eerste lichting GSX-R 1000\'s het eerste jaar apart zijn maar ook dat is volgend jaar verleden tijd!!! Jammer maar helaas.....
 
Ik denk dat de beide Yamaha R\'s nu echt de nieuwe kadett\'s onder de motoren zijn. ;)

Cool, rijd ik nu niet meer op een gangbare fiets 8-) (CBR600, doh)
 
Gizz..

[VADER MODUS]
Het maakt toch niet uit hoe anderen over je praten of denken zolang JIJ maar blij bent met jouw motor (R1 :} )
[/VADER MODUS]

dat moest eruit ;)
 
Er zijn weinig mensen die moeite hebben met iemand op een buikschuiver die kan rijden. Er zijn ook weinig mensen die moeite hebben met iemand op een buikschuiver die niet kan rijden, en dat weet.

Het probleem zit hem in de (onevenredig grote) groep die op een buikschuiver rijden, niet kunnen rijden, maar doen alsof ze het wel kunnen. Dit zijn de beruchte rechtuit helden. Hier zitten dan ook veel van de mooiweer rijders in, die \'een stoere racemachine\' in de schuur hebben staan. De kans is daardoor erg groot dat als je zo\'n machine ziet, de berijder niet echt van wanten weet.

De R1 (en R6 in mindere mate, imho) wordt gezien als het toppunt, en trekt dus helaas een hoop mensen die een image willen kopen, net als die 300+ km/u fietsen.

Omdat dit type motorrijder ook vaak neerbuigend doet tegen in hun ogen minderwaardige fietsen, is de standaard reactie van hen die wel kunnen rijden geworden dat ze regelmatig op een sportfietsen zoekrijden.

Ik heb meer respect voor een maat op een CBR1000 die achterbleef (omdat \'ie weet waar zijn grenzen nu liggen, en zich niet laat opfokken), dan voor de gasten op een sportfiets waarvoor in de bochten zelfs een chopper moet inhouden, maar vervolgens op het rechte stuk het gas weer opensnokken, waarna je ze bij de volgende bocht WEER tegenkomt.

De goeden moeten helaas onder de kwaden lijden...
 
[mierenneukerij]
Ja, er rijden VEEL R1\'s in NL, maar het zijn zeker geen MASSAproductiefietsen. (bron: verkoopcijfers GFK)
[/mierenneukerij]
 
Ik heb meer respect voor een maat op een CBR1000 die achterbleef (omdat \'ie weet waar zijn grenzen nu liggen, en zich niet laat opfokken), dan voor de gasten op een sportfiets waarvoor in de bochten zelfs een chopper moet inhouden, maar vervolgens op het rechte stuk het gas weer opensnokken, waarna je ze bij de volgende bocht WEER tegenkomt.

Euhhm.. in de bochten erg traag en op rect stuk effe aan gas hangen.. is dat niet precies wat je KAN doen als je je eigen grenzen niet wil overschrijden?! :?
 
Dat heb jij niet te vinden. Grenzen verleggen doet iedereen aan ze eige tempo of fout lopen doet\'t!
Is waar maar dan moet je ook niet op een R1 stappen, als je je motorfiets niet genoeg onder controle hebt om bochten met een redelijk tempo te nemen.
 
Is waar maar dan moet je ook niet op een R1 stappen, als je je motorfiets niet genoeg onder controle hebt om bochten met een redelijk tempo te nemen.

en why the fuck not?!
Ik zag m\'n gixxer graag. gixxer was veel te extreme fiets voor me.
Ik heb die gixxer dan ook traag door bochten gestuurd en hard over de snelweg laten gaan.

Waarom zou ik een trage fiets moeten kopen als ik traag wil gaan?! Ik moet niks, behalve dat wat ik zelf wil. Al dient die gixxer (of R1) om mee in de zandbak te gaan spelen, da\'s MIJN zaak, niet die van iemand anders.
 
Euhhm.. in de bochten erg traag en op rect stuk effe aan gas hangen.. is dat niet precies wat je KAN doen als je je eigen grenzen niet wil overschrijden?! :?

In de bochten hebben ze het door dat ze hun grenzen bereiken. Op het rechte stuk niet. Zolang het goed gaat kan een chimpansee het ook. Totdat er hard geremd moet worden, en/of uitgeweken...

Als je niet de bochten op een redelijk (ik zeg niet per definitie snel) tempo kan nemen, ben je \'s mijns inziens ook nog niet aan toe op het rechte stuk het gas open te draaien. Da\'s een van de redenen waarom een buikschuiver doorgaans als beginnersfiets minder geschikt is.

(persoonlijke noot)...en als je het dan zonodig moet doen, laat een betere rijder dan passeren, ook al rijdt deze op een chopper of een BMW, of wat voor fiets je ook op spuugt. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan