Wat doe ik, of me motortje, fout????

ijdod verwoord het goed, ben het er dus mee eens.

Bullshit, \'k heb vaakl genoeg 200+ gedaan op de autostrade.. kan écht wel zonder risico\'s hoor.

Het ging mij om deze quote van je trouwens rev:

Is waar maar dan moet je ook niet op een R1 stappen, als je je motorfiets niet genoeg onder controle hebt om bochten met een redelijk tempo te nemen.
 
Vind het geen bullshit, als je bijna rechtop bochten doorgaat omdat je het anders niet onder controle hebt, wie zegt dat dat je een noodstop bij 150 wel onder controle hebt?

Ik denk dat het 1 inherent is aan het ander, als je ervaring opdoet, dat je dan alles beter doet, dus dan bochten harder kunt nemen, beter inzicht krijgt, veiliger hard kunt rijden en beter kunt remmen enzo.
 
Op zondag 30 december 2001 19:14 schreef poohbeer het volgende:Bullshit, \'k heb vaakl genoeg 200+ gedaan op de autostrade.. kan écht wel zonder risico\'s hoor.

Het ging mij om deze quote van je trouwens rev:

Ik kan het niet met je eens zijn Pooh, als je rijdt met zo\'n kanon als een R1, Gsxr 1000/750, RSV, Zx9/12R of iets wat hierop lijkt (vul zelf maar in!) is het van levensbelang dat,ALS je het volle vermogen benut, je OOK de kunde/lef of whatever moet hebben om te remmen + te sturen
Want ieder recht stuk houdt een keer op en bij een dergelijke acceleratie moet je ook durven/kunnen sturen. Zoniet, leef je niet lang en gelukkig. :?
 
Laatst bewerkt:
Vind het geen bullshit, als je bijna rechtop bochten doorgaat omdat je het anders niet onder controle hebt, wie zegt dat dat je een noodstop bij 150 wel onder controle hebt?

Ik denk dat het 1 inherent is aan het ander, als je ervaring opdoet, dat je dan alles beter doet, dus dan bochten harder kunt nemen, beter inzicht krijgt, veiliger hard kunt rijden en beter kunt remmen enzo.

Wie heeft het over een noodstop?!!
Jij zegt dat ik geen R1 mag kopen als ik daar maar met 20 mee door een bocht gaat.
ik zeg B U L L S H I T!!

En trouwens, op lege autostrade kom je niet zoveel noodstoppies tegen. Alsthans, die mensen die met 20 door de bocht gaan en uitkijken toch.
 
als je rijdt met zo\'n kanon als een R1, Gsxr 1000/750, RSV, Zx9/12R of iets wat hierop lijkt (vul zelf maar in!) is het van levensbelang dat,ALS je het volle vermogen benut, je OOK de kunde/lef of whatever moet hebben om te remmen + te sturen
En als ik met een CB400 (bestaat vast wel?) vol vermogen gebruik moet ik dat niet kunnen ofwat?! Hallow!
 
Ik kan het niet met je eens zijn Pooh, als je rijdt met zo\'n kanon als een R1, Gsxr 1000/750, RSV, Zx9/12R of iets wat hierop lijkt (vul zelf maar in!) is het van levensbelang dat,ALS je het volle vermogen benut, je OOK de kunde/lef of whatever moet hebben om te remmen + te sturen
Want ieder recht stuk houdt een keer op en bij een degerlijke acceleratie moet je ook durven/kunnen sturen. Zoniet, leef je niet lang en gelukkig. :?
:^
 
Op zondag 30 december 2001 19:33 schreef Revolution het volgende::^

Kan je ook nog zelfs iets zeggen ipv altijd akkoord te gaan met iemand jah?! :P
 
Laatst bewerkt:
Met een R1 aan 200/uur heb je ook genoeg tijd om te remmen bij het minste zicht van vrachtwagen, auto, op- of afrit hoor.

Is gewoon kwestie van niet dom doen.

Ehhh, had hier niet iemand zich onderuit geremd door vol op de achterrem te stampen :? :?

sorry })
 
Ehhh, had hier niet iemand zich onderuit geremd door vol op de achterrem te stampen :? :?

sorry })

Ik niet als je dat zou bedoelen.
Ik heb me onderuit geremd door me voorrem te gebruiken terwijl\'k aan\'t draaien was.

Heb ook een keer iets te hard op achterrem gestampt aangezien auto bruuks weg opreed waar ik reed (ik voorrang) maar toen ben\'k netjes overeind gebleven.
 
Pooh, ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat je moet kopen wat je mooi vindt, of je nu wel of niet kan rijden, als je een R1 wilt, koop hem.

Maar een R1 is wel heel snel, zo snel dat toen ik overstapte van me 600 naar de R1, me een paar keer bijna heel goed vergist heb. Terwijl ik met met cbr600 ook echt wel hard reed.Alleen gaat het allemaal met een R1 (en andere gelijke motoren) gewoon zo veel sneller dat ik echt in het begin er aan moest wennen wat betreft gewoon SNELLER denken, verder vooruit kijken,bijv bij een acceleratie dat het allemaal sneller gaat dan je in de gaten heb. Ook wat betreft de snelheid die je rijdt. Je bent iets gewent, en dan blijkt met je nieuwe motor dat je wel even 30 km/u harder rijdt, en dat je dus wel degelijk meer remweg nodig heb, en dat uitwijken met de hogere snelheden echt wel moeilijker wordt.
En het probleem is dat je niet altijd alles van te voren aan ziet komen, zou mooi zijn, want dan gebeuren er geen ongelukken meer.

Ik vindt nog steeds dat je alle recht aan jouw zijde heb om een R1 te kopen, alleen willen we nog wel langer van je genieten.Probeer dus wel een beetje binnen je grenzen te blijven. Maar door juist soms iets meer te doen leer je wel je grenzen verleggen.

Ps, dit geldt niet alleen voor welke motor je kiest, dit geldt voor alles, ik beslis wat ik doe, en niemand anders.
 
Op zondag 30 december 2001 19:37 schreef poohbeer het volgende:
Is gewoon kwestie van niet dom doen.
Dat bedoel ik dus, NIET dom doen, maar je bent WEL dom bezig als je een kanon/raket o.i.d. op de openbare weg ( circuit ook trouwens) VOL open trekt, zonder de gevolgen min of meer onder controle te hebben. Hiermee wil ik zeer zeker niet beweren dat IK dit wel kan (misschien ooit? neh, denkut niet ) Wat ik stillaan WEL \"beheers\"is mijn gashendel en mezelf.
Kortom, gebruik je verstand! :)
 
En nog iets, ik doe ook nog steeds dingen die niet veilig zijn,waar ik maar moet hopen dat andere geen stomme dingen doen.
 
Op zondag 30 december 2001 19:50 schreef Gizzmo13 een lang verhaal:

helemaal mee eens, maar ik kan er dus niet tegen dat hier vaak minachtend gekeken wordt naar iemand die met een sportieve motor traag door de bochten gaat om dat effe wat sneller door te trekken op de rechte stukken.
Zo reed ik namelijk altijd! :)

Ik denk er trouwens niet aan om een R1 te kopen ofzo hoor, volgende motor wordt gekozen op z\'n prijs vrees\'k ;(
 
Dat bedoel ik dus, NIET dom doen, maar je bent WEL dom bezig als je een kanon/raket o.i.d. op de openbare weg ( circuit ook trouwens) VOL open trekt, zonder de gevolgen min of meer onder controle te hebben. Hiermee wil ik zeer zeker niet beweren dat IK dit wel kan (misschien ooit? neh, denkut niet ) Wat ik stillaan WEL \"beheers\"is mijn gashendel en mezelf.
Kortom, gebruik je verstand! :)

Wehhe, utieindelijk zijn we\'t allemaal met elkaar eens dus. :P
 
ik denk dat het tijd wordt dat er eens wat verkoopcijfers van R1\'s in NL op het forum komen...dan gaan we nl. zien dat er 4 keer zoveel cbr\'tjes type 600 verkocht worden.
Een R1 is geen \"kadett\" van de motoren (blechhh alleen het woord al) EN er zijn niet TE VEEL R1\'s in NL, er zijn type motoren die 4 keer zoveel voorkomen!!

Just my two cents 8-)

Maar de R1 is er pas vanaf 96 en de CBR al \"tientallen\" jaren. Naar verhouding zijn er in die korte tijd dat de R1 er is, misschien al meer R1\'s verkocht dan CBR\'en. Dus dan is de R1 dus de Kadett.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het gewoon zo.
Als je zorgt dat je je jonge jaren overleeft, dan wordt je vanzelf rustiger en kan je jezelf beter beheersen.

En tegen de tijd heb je ook eindelijk de cash om de motor te gaan kopen die je wilt.

En voor mij geldt bijna altijd dat er weer iets aan zit te komen waar ik aan mee wil doen, wat moeilijk gaat als je jezelf en je motortje plat legt.
 
Maar de R1 is er pas vanaf 96 en de CBR al \"tientallen\" jaren. Naar verhouding zijn er in die korte tijd dat de R1 er is, misschien al meer R1\'s verkocht dan CBR\'en. Dus dan is de R1 dus de Kadett.

Just my two cents

Weet het niet helemaal zeker, maar er zijn in het begin nooit zoveel R1\'s verkocht, omdat ze gewoon niet leverbaar waren.
En de R1 is volgens mij ook nooit de meest verkochte motor geweest, te extreem, dus ik blijf me twijfels hebben.
 
Dat bedoel ik dus, NIET dom doen, maar je bent WEL dom bezig als je een kanon/raket o.i.d. op de openbare weg ( circuit ook trouwens) VOL open trekt, zonder de gevolgen min of meer onder controle te hebben. Hiermee wil ik zeer zeker niet beweren dat IK dit wel kan (misschien ooit? neh, denkut niet ) Wat ik stillaan WEL \"beheers\"is mijn gashendel en mezelf.
Kortom, gebruik je verstand! :)
NIET dom doen is voor velen dikwijls niet genoeg.
Zoveel PK\'s zijn voor menig motorrijder gewoon teveel waardoor ze wel eens voor ernstige verrassingen komen te staan. Dan krijg je van die motorrijders die tuffend de bocht om komen of ..... of ergens tegen een boom aanplakken. Ik heb er zelf een goede vriend mee verloren. Toch niet kunnen weerstaan aan het imago van er stoer uitzien met een ....Fireblade(toen), R1, GSXR1000, ZX12R, ...
Ik ben toch van mening dat een groot percentage van de motorrijders met deze zogenaamde Bommen op 2 wielen liever een lichtere zouden kopen moesten ze hierdoor geen gezichtsverlies krijgen binnen hun vriendenkring.
Toch wens ik ieder veel plezier met zijn scheurijzer :]
 
Of je nu een R1 rijdt of een ander kanon, feit blijft dat a) je de motor koopt die bij je portefeuille past en b) de motor koopt waar je je lekker op voelt en vertrouwd mee kunt worden.

Niemand zit te wachten op een advertentie in de krant, toch? ;( Laat de mensen die op een supersport met 20 per uur door een bocht gaan lekker in hun waarde en ver -be oordeel ze niet. Of de keuze van hun motor een goede is geweest is vers twee. Niet iedereen gaat kneedown door een bocht of op een achterwiel over de A2.

[ moraliserende modus]
Ik denk dat we met z\'n allen op dit forum, helemaal gek zijn van motorrijden, en dat iedereen dit op zijn of haar eigen manier beleeft. Dit dient in mijn optiek in ere gehouden te worden. :+
[ moraliserende modus]

Duc851
 
Terug
Bovenaan Onderaan