Bij krappe/haakse bochten laat ik soms expres de achterrem blokkeren om \'m lekker de hoek om te sliden.
Dan is zo\'n achterrem wel leuk!
Dan is zo\'n achterrem wel leuk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rara hoe komt dat? wat betreft zijn voorband
remweg vs snelheid is NIET exponentieel: eerst neemt de snelheid enorm af door de hoge weerstand van de wind, dan neemt het remmen iets af (luchtweerstand verminderd door lagere snelheid) en neemt dan pas exponentieel toe tot aan stilstand.
het is dus zo dat : (zonder rekening te houden met de reactiesnelheid)
-bij 250 remmen tot 200 km/u meer tijd neemt dan van 300 naar 250!
Op zondag 30 december 2001 22:38 schreef Raging R6 het volgende:
Ik ben het helemaal met Poohbeer eens, ik heb een R6 maar zal waarschijnlijk tijdens het eerste seizoen de 180 kmh niet halen... (ik hoop dat ik daar wijs genoeg voor ben).
Het gaat alleen maar om het plezier van het rijden.
Tijd wel, maar afstand?! Dat op het einde van je remweg de snelheid serieus verminderd op korte afstand zegt gewoon dat je goeie remmen hebt maar net wat eerder had moeten beginnen remmen he
Keep dreaming. \'k zeg niet dat je onverstandig zal wezen, maar die 180km/uur heb je binnen 2 weken kapot gereden. Zij het die eerste paar keer zeker op \'veilige\' manier.
Plezier op zo\'n fiets blijft toch de snelheid, ZEKER als je nog niet kan sturen!
FF een voorbeeld: stel je rijd met 50 kph door de bebouwde kom, je ziet een eindje voor je een bloedmooie meid oversteken (die je natuurlijk niet overhoop wilt rijden), gaat dus vol in de blokken en staat op net op tijd stil. Kijkt haar diep in haar ogen en denkt hier bloeit iets moois.... Als je 60 kph had gereden had je die bloedmooie meid met 40 kph geraakt.
alleen daar?Guz rijdt me ook kwijt op een alpenweggetje met zijn Duke....
Kun je haar mooi bezoeken in het ziekenhuis, haar een bloemetje aanbieden, haar diep in haar ogen kijken en dan ontstaat er vast wat moois.FF een voorbeeld: stel je rijd met 50 kph door de bebouwde kom, je ziet een eindje voor je een bloedmooie meid oversteken (die je natuurlijk niet overhoop wilt rijden), gaat dus vol in de blokken en staat op net op tijd stil. Kijkt haar diep in haar ogen en denkt hier bloeit iets moois.... Als je 60 kph had gereden had je die bloedmooie meid met 40 kph geraakt.
JoKing en ik reden tijdens een proefrit op een R6 al over de 240.
Wedden dat jij binnen een week nadat je dat ding hebt al ver boven de 200 gaat?
180 blijft denk ik voor mij een grens maar het hangt er ook vanaf hoe de fiets zich in mijn ogen gedraagt bij die snelheid. (ik moet natuurlijk nog wel testen of alle versnellingen het doen hehe )
Elke keer zijn WIJ weer de gebeten hond.
Toen ik minder ervaring had en een CBR600 reed was alles okee, reed hard op een 600 vond iedereen ect.
Maar nu heb ik een R1, en nu ineens kan ik niet rijden, nu ineens heb ik kapsones.
Nu ik een R1 heb, heb ik hem alleen maar gekocht voor de status, dat ik 25.000 km per jaar rijdt telt niet meer mee.
Nu kan ik volgens een hoop mensen alleen nog maar hard rechtuit, en kan iedereen met een Jawa 125 cc me ineens voorbij in de bocht.
Ik mag geen knipperlicht veranderen, want dan heb ik geen aandacht voor de echte techniek om meer vermogen in me brommer te krijgen, maar ik heb genoeg.
Ik geloof dat jullie inmiddels wel begrijpen wat ik bedoel.
En geloof me, dit commentaar kreeg ik niet toen ik nog met me CBR reed.
Dus doe eens normaal, denk eens na als je wat zegt, want het klinkt net zo stom als wanneer ik zeg dat jullie gewoon jalours zijn.
Met vriendelijke groeten, Gizzmo
JoKing en ik reden tijdens een proefrit op een R6 al over de 240.
Wedden dat jij binnen een week nadat je dat ding hebt al ver boven de 200 gaat?
jonas:
juist ja, dat leren ze je bij programma\'s als \"blik op de weg\" en dergelijke!!
jonas:
al ooit een busa zien remmen, of is het zelfs maar gas lossen aan 300per uur??? gevolg: snelheidsmeter duikt naar beneden!
JoKing en ik reden tijdens een proefrit op een R6 al over de 240.
Wedden dat jij binnen een week nadat je dat ding hebt al ver boven de 200 gaat?
Over dat remmen, rijschool heeft mij geleerd om bij moderaat remmen altijd de achterrem \"aan te raken\".
Bij noodstop echter: gas dicht, koppeling en voorrem in 1 beweging. Fuck die achterrem dan (woorden van de instructeur)
Veel (onervaren) motorrijders hebben een lange remweg omdat je bij het lessen leert om eerst de rem aan te leggen en daarna doorknijpen. Zo verlies je in het begin waardevolle meters !!
Probeerde altijd een stoppie van te maken, maar het enige wat gebeurde was een blokkerde voorrem !Moet zeggen dat ik de remproef 1 van de leukste dingen vond bij het lessen. Ook eens op een nat wegdek gedaan. Lekker glijden...