Wat doe ik, of me motortje, fout????

Bij krappe/haakse bochten laat ik soms expres de achterrem blokkeren om \'m lekker de hoek om te sliden. })
Dan is zo\'n achterrem wel leuk! :)
 
Het viel mij op dat bij sommige RECHTUITrijders de voorband erg snel slijt.
Type voorband de michelin sport......vreemd toch zal met met de compound te maken hebben,oja die bandjes waren behoorlijk gekubt ook nog.
Dat wil zeggen dat de band bobbels/platte vlakken vertoont,je zou zeggen dat komt door het gebruik van de voorrem...mis dus bij deze rijders..... ze gebruiken meer de achterrem dan voor.
De zx6 rijder rijd nu met de bt010,ben benieuwd dus hoe deze het bij hem houd.
 
remweg vs snelheid is NIET exponentieel: eerst neemt de snelheid enorm af door de hoge weerstand van de wind, dan neemt het remmen iets af (luchtweerstand verminderd door lagere snelheid) en neemt dan pas exponentieel toe tot aan stilstand.

het is dus zo dat : (zonder rekening te houden met de reactiesnelheid)
-bij 250 remmen tot 200 km/u meer tijd neemt dan van 300 naar 250!

Tijd wel, maar afstand?! Dat op het einde van je remweg de snelheid serieus verminderd op korte afstand zegt gewoon dat je goeie remmen hebt maar net wat eerder had moeten beginnen remmen he :)
 
Op zondag 30 december 2001 22:38 schreef Raging R6 het volgende:
Ik ben het helemaal met Poohbeer eens, ik heb een R6 maar zal waarschijnlijk tijdens het eerste seizoen de 180 kmh niet halen... :9 (ik hoop dat ik daar wijs genoeg voor ben).

Het gaat alleen maar om het plezier van het rijden.

Keep dreaming. \'k zeg niet dat je onverstandig zal wezen, maar die 180km/uur heb je binnen 2 weken kapot gereden. Zij het die eerste paar keer zeker op \'veilige\' manier.

Plezier op zo\'n fiets blijft toch de snelheid, ZEKER als je nog niet kan sturen!
 
Tijd wel, maar afstand?! Dat op het einde van je remweg de snelheid serieus verminderd op korte afstand zegt gewoon dat je goeie remmen hebt maar net wat eerder had moeten beginnen remmen he :)

FF een voorbeeld: stel je rijd met 50 kph door de bebouwde kom, je ziet een eindje voor je een bloedmooie meid oversteken (die je natuurlijk niet overhoop wilt rijden), gaat dus vol in de blokken en staat op net op tijd stil. Kijkt haar diep in haar ogen en denkt hier bloeit iets moois.... Als je 60 kph had gereden had je die bloedmooie meid met 40 kph geraakt.
 
Keep dreaming. \'k zeg niet dat je onverstandig zal wezen, maar die 180km/uur heb je binnen 2 weken kapot gereden. Zij het die eerste paar keer zeker op \'veilige\' manier.

Plezier op zo\'n fiets blijft toch de snelheid, ZEKER als je nog niet kan sturen!
:^

JoKing en ik reden tijdens een proefrit op een R6 al over de 240. :]

Wedden dat jij binnen een week nadat je dat ding hebt al ver boven de 200 gaat? :)
 
FF een voorbeeld: stel je rijd met 50 kph door de bebouwde kom, je ziet een eindje voor je een bloedmooie meid oversteken (die je natuurlijk niet overhoop wilt rijden), gaat dus vol in de blokken en staat op net op tijd stil. Kijkt haar diep in haar ogen en denkt hier bloeit iets moois.... Als je 60 kph had gereden had je die bloedmooie meid met 40 kph geraakt.

Tss, beter zo! Heb je tenminste een reden om gesprekje aan te knopen })

hehe, GRAPJE jongens!!
 
FF een voorbeeld: stel je rijd met 50 kph door de bebouwde kom, je ziet een eindje voor je een bloedmooie meid oversteken (die je natuurlijk niet overhoop wilt rijden), gaat dus vol in de blokken en staat op net op tijd stil. Kijkt haar diep in haar ogen en denkt hier bloeit iets moois.... Als je 60 kph had gereden had je die bloedmooie meid met 40 kph geraakt.
Kun je haar mooi bezoeken in het ziekenhuis, haar een bloemetje aanbieden, haar diep in haar ogen kijken en dan ontstaat er vast wat moois. :9

Of ben ik nu sick? :+
 
:^

JoKing en ik reden tijdens een proefrit op een R6 al over de 240. :]

Wedden dat jij binnen een week nadat je dat ding hebt al ver boven de 200 gaat? :)

Misschien })
We zullen zien. Maar het is wel mijn eerste motor waar ik al een hoop geld en (sleutel)-tijd in heb zitten.
Wat natuurlijk niet betekent dat ik mij altijd aan de max snelheid zal houden maar dat is iets anders. :+
180 blijft denk ik voor mij een grens maar het hangt er ook vanaf hoe de fiets zich in mijn ogen gedraagt bij die snelheid. (ik moet natuurlijk nog wel testen of alle versnellingen het doen hehe :) )
 
180 blijft denk ik voor mij een grens maar het hangt er ook vanaf hoe de fiets zich in mijn ogen gedraagt bij die snelheid. (ik moet natuurlijk nog wel testen of alle versnellingen het doen hehe :) )
})

[repeat mode]
Wedden dat je binnen een week boven de 200 zit?
[/repeat mode]

Zo\'n R6 heeft 6 versnellingen, in de 3 zit je al op 200. :9

We praten wel weer als hij rijklaar is en je er op hebt gereden. ;)
 
Elke keer zijn WIJ weer de gebeten hond.

Toen ik minder ervaring had en een CBR600 reed was alles okee, reed hard op een 600 vond iedereen ect.

Maar nu heb ik een R1, en nu ineens kan ik niet rijden, nu ineens heb ik kapsones.
Nu ik een R1 heb, heb ik hem alleen maar gekocht voor de status, dat ik 25.000 km per jaar rijdt telt niet meer mee.
Nu kan ik volgens een hoop mensen alleen nog maar hard rechtuit, en kan iedereen met een Jawa 125 cc me ineens voorbij in de bocht.
Ik mag geen knipperlicht veranderen, want dan heb ik geen aandacht voor de echte techniek om meer vermogen in me brommer te krijgen, maar ik heb genoeg.

Ik geloof dat jullie inmiddels wel begrijpen wat ik bedoel.
En geloof me, dit commentaar kreeg ik niet toen ik nog met me CBR reed.

Dus doe eens normaal, denk eens na als je wat zegt, want het klinkt net zo stom als wanneer ik zeg dat jullie gewoon jalours zijn.

Met vriendelijke groeten, Gizzmo


LOL @ GIZMO.

Is het je toch 1x gelukt?
Proficiat.
 
jonas:
juist ja, dat leren ze je bij programma\'s als \"blik op de weg\" en dergelijke!!

Komt misschien omdat het, zomaar een suggestie, de waarheid is?

jonas:
al ooit een busa zien remmen, of is het zelfs maar gas lossen aan 300per uur??? gevolg: snelheidsmeter duikt naar beneden!

Met goed remmen duikt die meter nog veel harder naar beneden.

Bogarde: bij echt hard remmen is er zo weinig druk op je achterwiel dat zelfs *denken* aan achter remmen al blokkeerd. Je haalt meer rendement uit concenteren op alleen het voorwiel, ook al komt er in theorie een paar % uit je achterwiel.

Raging R6: Als ik de discussie zo gevolgd heb ben je het eerder met poohbeer oneens dan eens.
 
Over dat remmen, rijschool heeft mij geleerd om bij moderaat remmen altijd de achterrem \"aan te raken\".
Bij noodstop echter: gas dicht, koppeling en voorrem in 1 beweging. Fuck die achterrem dan (woorden van de instructeur)
 
Over dat remmen, rijschool heeft mij geleerd om bij moderaat remmen altijd de achterrem \"aan te raken\".
Bij noodstop echter: gas dicht, koppeling en voorrem in 1 beweging. Fuck die achterrem dan (woorden van de instructeur)

De eerste keer dat ik de remproef deed, kneep ik ook in een keer de voorrem in. Gevolg:
SQUEEEEEEK!!!!!!
Gelukkig niet omgedonderd maar ik stond ook niet echt snel stil of zo (vanaf 70 kmh)
 
bij een noodstop doet de achterrem maar heel even echt mee,
daarna zweeft hij toch boven het wegdek.
zeker met die R1 remmen en overdekopvliegvoering op de pads.
 
Veel (onervaren) motorrijders hebben een lange remweg omdat je bij het lessen leert om eerst de rem aan te leggen en daarna doorknijpen. Zo verlies je in het begin waardevolle meters !!
 
Veel (onervaren) motorrijders hebben een lange remweg omdat je bij het lessen leert om eerst de rem aan te leggen en daarna doorknijpen. Zo verlies je in het begin waardevolle meters !!

Moet zeggen dat ik de remproef 1 van de leukste dingen vond bij het lessen. Ook eens op een nat wegdek gedaan. Lekker glijden... :]
 
Moet zeggen dat ik de remproef 1 van de leukste dingen vond bij het lessen. Ook eens op een nat wegdek gedaan. Lekker glijden... :]
Probeerde altijd een stoppie van te maken, maar het enige wat gebeurde was een blokkerde voorrem ! ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan