Wat doe ik, of me motortje, fout????

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.824
524
Elke keer zijn WIJ weer de gebeten hond.

Toen ik minder ervaring had en een CBR600 reed was alles okee, reed hard op een 600 vond iedereen ect.

Maar nu heb ik een R1, en nu ineens kan ik niet rijden, nu ineens heb ik kapsones.
Nu ik een R1 heb, heb ik hem alleen maar gekocht voor de status, dat ik 25.000 km per jaar rijdt telt niet meer mee.
Nu kan ik volgens een hoop mensen alleen nog maar hard rechtuit, en kan iedereen met een Jawa 125 cc me ineens voorbij in de bocht.
Ik mag geen knipperlicht veranderen, want dan heb ik geen aandacht voor de echte techniek om meer vermogen in me brommer te krijgen, maar ik heb genoeg.

Ik geloof dat jullie inmiddels wel begrijpen wat ik bedoel.
En geloof me, dit commentaar kreeg ik niet toen ik nog met me CBR reed.

Dus doe eens normaal, denk eens na als je wat zegt, want het klinkt net zo stom als wanneer ik zeg dat jullie gewoon jalours zijn.

Met vriendelijke groeten, Gizzmo
 
maar 100 pk gaat net zo hard door de bocht als 150 :?

maar je hebt gelijk hoor, maar ik denk niet dat ik ooit een fiets koop met dat soort vermogen... terwijl ik hem wel kan betalen. bewuste keus dus :)
 
Hmmm... waar gaat dit over?

Maakt mij niet uit... :) Je rijdt een mooie motor :} , je zal best de hoek om kunnen. En je mag van mij hard gaan, heel hard... Dat vind ik alleen maar mooi om te zien.

Als ik iemand op een R1 (of andere motor) mooi de bocht om zie komen, hard zie accelereren, etcetera dan zie je bij mij een breede glimlach *D , en dan zeg ik, ooit doe ik dat ook!!!

Je moet je niet zo veel iets van andere \'mensen\' aantrekken. Maar vooroordeel heb je wel vind ik, toer over sport, sport over supersport, chopper over alles (?) }) .

Ciao, Martin. :)
 
Laatst bewerkt:
Vriend Gizz...
Mede dankzij mijn postje in dit topic, dit commentaar?
Don\'t take it the wrong way, want waarschijnlijk kan je achtjes om me heen draaien en nog sneller zijn, ongeacht wat je rijdt, maar een R1 is een dankbaar voorwerp (want veel voorkomende fiets, die ook veel gekocht is door lui die status willen)... Ik heb nooit willen aangeven dat iedereen op een R1 puur voor de status rijdt een ik zal waarschijnlijk in de toekomst (na wat rijervaring) zelf ook wle op zo\'n ding terechtkomen, want het is een mooie fiets...
Dus als het overkomt dat iedere R1 rijder puur voor de show geshopt heeft, dan mijn excuses.... :)
Btw,
Die knipperlichtmod is idd niet erg duidelijk en zou ik je ook afraden als je een CBR zou hebben, want het is gewoon makkelijker te verwarren met kort remmen of een haperend achterlicht...
 
Laatst bewerkt:
wat maakt het uit wat je rijd en hoe je rijd
ken veel motorrijders van ntv 650 tot r1
zijn er ook een paar bij met zxren en yzf\'s
ze vinden die dingen gewoon mooi maar komen niet boven de 140 uit, zowat
je hebt pas kapsones als je staat te balken dat je zo hard ,en zo plat kunt, en dat je banden en pak als nieuw zijn.
dan ben je een hufter maar zeg gewoon ik wil durf niet harder.
gewoon je zelf zijn en je niet storen aan comentaar, maar ze wel achter je laten in een bocht.

ps: wie is wij })
 
Vriend Gizz...
Mede dankzij mijn postje in dit topic, dit commentaar?
Don\'t take it the wrong way, want waarschijnlijk kan je achtjes om me heen draaien en nog sneller zijn, ongeacht wat je rijdt, maar een R1 is een dankbaar voorwerp (want veel voorkomende fiets, die ook veel gekocht is door lui die status willen)... Ik heb nooit willen aangeven dat iedereen op een R1 puur voor de status rijdt een ik zal waarschijnlijk in de toekomst (na wat rijervaring) zelf ook wle op zo\'n ding terechtkomen, want het is een mooie fiets...
Dus als het overkomt dat iedere R1 rijder puur voor de show geshopt heeft, dan mijn excuses.... :)
Btw,
Die knipperlichtmod is idd niet erg duidelijk en zou ik je ook afraden als je een CBR zou hebben, want het is gewoon makkelijker te verwarren met kort remmen of een haperend achterlicht...


O Nee, ik bedoel niemand hier persoonlijk mee, absoluut niet.
Maar de laatste tijd lees ik het overal, hier, andere forums, maak het mee onderweg, bij ingestuurde brieven in motorbladen enz.
Misschien voel ik me teveel aangesproken, idd heb ik een heel sterk vooroordeel over choppers, maar dat is sterk overdreven, en bedoelt tegen een heel ander soort rijden, maar waar ik over praat wordt ook gedaan door medesportmotorrijders.

Ik wil alleen graag eens een ander zijn mening hierover horen.

No hard feelings :]
 
it\'s a simple:

\"vroeger\" reden er weinig 1000cc supersports...
zag je er eentje, betekende dat \"automatisch\" dat de persoon er goed mee om kon gaan.

Nu rijden er zoveel, dat minder bedeelden gaan denken \"daar heb je er weer zo\'n schoft\". ;)

1. Jaloerzie
2. Onwetendheid
3. Generaliseren
 
Nu kan ik volgens een hoop mensen alleen nog maar hard rechtuit
Met vriendelijke groeten, Gizzmo

Hè, waren dat Niels en ik niet die met onze VMax- en alleen maar hard rechtuit konden ? Ff op commentaar van GuZ wachten ;)

die opmerking over die knipperlichten is wrsclk naar aanleiding van een opmerking van mij in een ander topic. Ik gebruikte het eigelijk alleen maar als voorbeeld, maar had me niet gerealiseerd dat iemand ( Gizzmo13 dus als topicstarter ) daar echt aanstoot zou nemen. Oprechte excuses daarvoor. Lees eens goed alle topics door en kijk eens goed wat iedereen hier af en toe \"te verduren\" krijgt. De ene dag reageer ik ook wat feller dan de andere en soms heb ik helemaal geen zin om te reageren, net als iedereen hier denk ik.
Ik denk nog steeds dat dit een forum is met alleen maar echte motorliefhebbers en dat we allemaal maar een echt doel voor ogen hebben : die liefde voor motoren uitdragen en overbrengen op anderen met daarmee ook de kennis die we bezitten.

Zie je? Stuk minder fel gereageerd ;)

[edit]Enne......als ik niet zo\'n buik had en een wat soepeler nek zou ik ook wel een R1 willen hebben, maar ja, om nu een ontzettende deuk in de tank te slaan alleen maar om m\'n buik kwijt te kunnen......[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Sory hoor Gizzmo moest ik je aangevallen hebben |(
\'k vind het best een \"geile\" fiets, maar toch iets teveel voor mezelf.
Toch vind ik het een raar toeval dat er zoveel R1s 2ehands tekoop staan. Was ook zo in de beginjaren van de Fireblade.
 
Klopt idd, R1 rijders zijn wel een beetje vaak de gebeten hond...

Maar ik denk niet dat je dat persoonlijk op moet vatten, want er zijn gewoon veel R1-tjes, du is er ook veel te klagen... Ik zelf (ZX-6R, rijbewijs sinds 12-sept en geen held of gestoorde, dus rijd naar eigen mening niet snel) heb ook al diverse keren R1 rijders finaal zoekgereden op een bochtig stukje om daarna op een recht stuk 80 weg met 240-250 voorbij geblazen te worden... En dan later op het terrasje dezelfde gozertjes horen roepen hoe goed ze wel niet rijden... :r

Je ziet langzamerhand regelmatig het Duc 916/996 syndroom terugkomen: veel mensen kopen er eentje, maar kunnen er absoluut niet op rijden... Alleen is een R1 betaalbaarder en dus meer verkocht... Dat je om veilig en snel R1 te kunnen rijden toch wel aardig moet kunnen sturen wordt vaak vergeten... Dat de meeste \'neprijders\' met een R1 het ding binnen een half jaar om een boom krullen of toch maar verkopen, wordt ook vaak vergeten, simpelweg omdat er zoveel mensen zijn die zo\'n ding perse willen hebben voor het imago en de snelheid...
Het is duidelijk dat de goeden lijden onder de kwaden... Echt het toppunt: Op een of andere website zelfs al gezien dat een R1 rijder klaagde over al die R1 rijders op de weg...

Chopper rijden is trouwens ook heel leuk hoor... Lekker onthaastend toeristisch voortzoeven is op z\'n tijd best wel eens fun... Dat je niet normaal een bocht doorkan neem je dan voor lief... Leuk voor erbij... Maar doe mij toch maar een (super)sportje...
 
[edit]Enne......als ik niet zo\'n buik had en een wat soepeler nek zou ik ook wel een R1 willen hebben, maar ja, om nu een ontzettende deuk in de tank te slaan alleen maar om m\'n buik kwijt te kunnen......[/edit]
Begin anders eens met een R-max... Was ook een :9~ machientje... Zal eens effe een picje opduiken...

Edit: Gevonden!
misc.php

Leuk dingetje toch?
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, het is alweer gezakt, hihi

Zal het de midwinterblues zijn???

IK WIL RIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
[edit]Enne......als ik niet zo\'n buik had en een wat soepeler nek zou ik ook wel een R1 willen hebben, maar ja, om nu een ontzettende deuk in de tank te slaan alleen maar om m\'n buik kwijt te kunnen......[/edit]

Joh, je heb al een R1 spatbordje

die opmerking over die knipperlichten is wrsclk naar aanleiding van een opmerking van mij in een ander topic. Ik gebruikte het eigelijk alleen maar als voorbeeld, maar had me niet gerealiseerd dat iemand ( Gizzmo13 dus als topicstarter )


Nee, ik had dat topic geeneens gestart, dat was iig een opluchting(maar wel uitgebreid gereageerd)
maar vond wel nog ergens anders weer jouw reactie
zie hieronder

Op zaterdag 29 december 2001 19:28 schreef nitromax het volgende:
Ik heb ook zo\'n apparaat ( van een ander merk ) en ga dat gebruiken op de trike: aan iedere kant 2 cateye achterlichten naast elkaar op het spatbord en dan dat systeem, lijkt me erg mooi!

Mazzel }) }) }) }) }) }) })


 
Laatst bewerkt:
wat maakt het uit wat je rijd en hoe je rijd,
je hebt pas kapsones als je staat te balken dat je zo hard ,en zo plat kunt, en dat je banden en pak als nieuw zijn.
gewoon je zelf zijn en je niet storen aan comentaar, maar ze wel achter je laten in een bocht.
})

Sluit ik me volledig bij aan! :} :} :}
 
Begin anders eens met een R-max... Was ook een :9~ machientje... Zal eens effe een picje opduiken...

Edit: Gevonden!
Leuk dingetje toch?
Zeker een heel mooie fiets, heb hem al enige tijd als bureaublad gehad ( weer een ander topic ;) ). Heb al eens zitten kijken naar een R1 kontje op m\'n VMax, maar heb uiteindelijk de makkelijkere weg gekozen en een kant en klaar kontje gekocht.
R1 voorspatbord is op maat gemaakt voor m\'n nieuwe voorvork. Morgenavond foto\'s van de VMax met de nieuwe vork en spatbord ( en uitlaten en opnieuw bekleed zadel ) op m\'n site, als ik op de show ben geweest waar\'ie nu staat, van de shop die al deze onderdelen levert. Voor geinteresseerden: 12.00 tot 19.00 in Neptunus in Nuenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan